UWAGA!

----

3,6 mln kary dla Canal+ Cyfrowy

 Elbląg, 3,6 mln kary dla Canal+ Cyfrowy

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po skargach konsumentów nałożyła na operatora platformy cyfrowej karę w wysokości prawie 3,6 mln zł. Sposób przekazania informacji o zmianie umowy, w tym o podwyżce abonamentu, nie gwarantował. zdaniem Prezes UOKiK, że dotrze ona do klientów, co naruszało przepisy ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.


       Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadza definicję przeciętnego konsumenta, jako osoby dostatecznie dobrze poinformowanej, uważnej i ostrożnej. Ponadto uznaje za wprowadzające w błąd działanie przedsiębiorcy, które w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Tak jak było to w przypadku spółki Canal+ Cyfrowy.
       Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte przez Prezes UOKiK po skargach konsumentów w listopadzie 2009 roku. W jego trakcie ustalono, że spółka zawiadomiła większą część swoich klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu, jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym „Magazynie Abonentów PLUS+”. Zastrzeżenia Prezes Urzędu wzbudziły sposób i forma przekazania informacji. Konsument nie mógł spodziewać się, że na dwóch ostatnich stronach gazetki informacyjno-rozrywkowej znajdzie istotne dla niego wiadomości związane z podwyższeniem abonamentu za korzystanie z usług Canal+. Zmiana tak istotnego warunku umowy, jak cena, daje konsumentowi możliwość odstąpienia od kontraktu, ale żeby mógł z tego prawa jednak skorzystać, musi wiedzieć o planowanych zmianach.
       Zdaniem UOKiK, poinformowanie abonentów o nowych warunkach umowy na łamach magazynu firmowego nie nastąpiło w formie, która gwarantuje, że abonent się z nią zapozna. Zdaniem Urzędu, formą taką może być np. przesłanie każdemu konsumentowi informacji o zmianach w odrębnym piśmie, dołączenie do gazetki pisma przewodniego z informacją, że zawiera nowe warunki umowy. Zamieszenie wiadomości w gazetce może być jedynie uzupełnieniem obowiązkowych działań informacyjnych.
       Prezes UOKiK uznała praktykę spółki za nieuczciwą i nałożyła na spółkę karę w wysokości 3 569 113 zł. Ponadto przedsiębiorca ma przez sześć miesięcy publikować decyzję Prezesa UOKiK na swoich stronach internetowych oraz musi zamieścić w dzienniku ogólnopolskim ogłoszenie zawierające jej sentencję. Decyzja nie jest prawomocna. Przedsiębiorcy przysługuje prawo odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
      
       Źródło: UOKiK
      
oprac. mk

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Wszystkie platformy cyfrowe robią w balona klientów, na tym polega ich biznes. Bez znaczenia czy to N-TV czy cyfrowy polsat czy cyfra+. Do podpisania umowy wszystko jest w najlepszym porzadku. Antena, dekoder, setki programów kodowanych za darmo, a później sprawa wyglada następująco: włączaja np. pakiet HBO 3 -mce za darmo, później trzeba się pofatygowac i zadzwonić do BOK i zrezygnowac z dalszego posiadania pakietu, z tym ze jesli zapomnimy, to zaczynamy bulić dodatkowo z 50% wiecej do abonamentu, a jesli nie zapomnimy, to dodzwonienie sie do BOK i rezygnacja graniczy z cudem i kosztuje, za kada minute połączenia nasz ukochana platforma kosi kase tyle co za połaczenie normalne, a trzeba czekac na polaczenia czasem nawet i 30 minut, bo oczywiscie zgłaszajacych sie sa setki a w BOKu z 5 osób, jesli sie nie dodzwonimy to bulimy za dodatkowy abonament. U dystrybutora nie załatwimy nic, odesle nas do BOKu. Polecam dobrze sie zastanowic tym co biora cyfrowe platformy TV, bo zapewne zostana zrobieni w balona, ale jesli juz ktos musi niech dobrze czyta umowe i uzbroi sie w duza cierpliwosc no i wydatki! Ta kara jest smieszna, a powinna dotyczyc wszystkich operatorów nie tylko cyfry+, kazda z tych firm działa bardzo podobnie lub identycznie.
  • tepsa też nie lepsza, przysyłają Ci "prezent" a jak odpakujesz fakturka z umową :-( ktoś mi podpowie, jak to się nazywa? J.
  • CYFRA+ telewizja plus emocje, i jeszcze dekoder za 1 grosz, zawsze miałem beke z tej reklamy i tych marnych ludzików
  • Dobrze im tak, niech bulą, szkoda tylko że tak mało. Odbiją se na klientach. Telewizja plus emocje, czyli płacz i płać he he he
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Duży nos(2010-08-20)
  • bardzo dobrze lapac tych zlodzieji telewizja powinna byc tansza!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Niemamkablowki(2010-08-20)
  • A kiedy kary zapłaci TVP1 i inne polskie stacje ??? fajno, że to się porusza wszak można będzie się domagać odszkodowań nie od prywatnych stacji fajno że się zaczęło od C+ :))))) kupa śmiechu
  • UWAŻAM, ŻE ZAKAZAĆ WSZYSTKIM STACJOM NADAWANIA !!! NATYCHMIAST i tak kożystam z neta :) O ranu o jakich milionach oni piszą ???
  • Myślę, że to przez politykę, bo w Polsce powinni wszyscy oględać telewizję TRWAM jest muzyka i informacje na najwyższym poziomie. Polecam
  • Fajno, że zapłacą bo prezydentowi potrzeba na budowę 2000 km autostrad
  • do gościa co "kożysta" z internetu - zacznij korzystać też ze słownika ortograficznego
  • Taka kara odbija siętylko na klijętach, właśnie dzisiaj otrzymałem podwyżkę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    karpow(2010-09-13)
Reklama