UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Bądź łaskaw Łaskawco nie bezcześcić mego pseudo swymi wynurzeniami. Zdobądź się na odrobinę własnej inwencji lub udaj się do krynicy mądrości. To czasem pomaga, aczkolwiek pewności nie daję.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2008-12-12)
  • Drogi WOWKA, nieco mijasz się z prawdą. Wyniki badań IBW przedstawiłem mediom, opublikowane zostały m.in. na PortElu www.portel.pl Są tam informacje zarówno o długości falochronów jak i ruchach rumowiska dennego. Wynika z nich coś zupełnie przeciwnego, niż sugerujesz. Zagrożeń wg tego raportu jest niewiele. Raport dot. środowiska wyników tych badań nie chce uwzględnić i to kolejny zarzut: naukowcy nie wierzą naukowcom! W ten sposób wkraczamy w świat totalnych absurdów. Trzeba zacząć pytać, po co się wydaje pieniądze na ekspertyzy, które inni naukowcy odrzucają, bo widocznie im nie pasują do koncepcji. Nie wiem WOWKA masz informację, że budowa Kanału ma kosztować miliard zł? Zapewniam, że nie ma szacunków, które przekraczają koszt 500 mln zł i to łącznie z torem wodnym. Sprawa podjęcia tematu współpracy z Ukrainą i Białorusią też nie została pogrzebana - jak to sugeruje inny internauta. Ale bez przesady, nie są takie proste sprawy, że zadzwoni się i "załatwi" jakiś kwitek, poza tym to już nie moje kompetencje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jewcis(2008-12-12)
  • Szanowny Panie Wcisła proponuję sprawdzić jaki link Pan wkleił bo wiarygodność słów .....www.portel.pl
  • Panie jewcis przestańcie mamić ludzi jakimiś "Bałtyckimi Ukrainami" czy Białorusiami. Odpowiedzcie na proste pytanie : co będziecie wozić przez Elbląg i dokąd? Konkretnie i krótko. I drugie pytanie : Jak chce pan konkurować z Kłajpedą, skąd idzie 90 % tranzytu ze Skandynawii na Białoruś i Ukrainę ? Położy Pan na szale swój majątek jeśli kanału i toru wodnego nie da się wykonać poniżej 500 mln PLN, o których Pan mówi ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-12-12)
  • Wowka Szanowny Jerzy Wcisła. Najpierw proszę spojrzeć jakiego linka Pan wkleił!? Po drugie w tekście pełno manipulacji na przykład „ … !A przecież port elbląski przeładowywał jeszcze niedawno do 700 tys. ton ładunków rocznie… ” nawet dzieci wiedzą, że te rekordy bił HALEX, nie potrzebował przekopu, bo towar przypływał z ROSJI. Nie ze Skandynawii, Danii czy Holandii! Do przekopu niech Pan doliczy wybudowanie pełnej infrastruktury portu(połączenia kolejowe, dźwigi) zabezpieczenie brzegów, pogłębianie, łamanie lodu, zmienienie przepisów i prawa no oczywiście bez obrotnicy się nie obejdzie, a co z mułem przy pogłębianiu? Proszę podać do publicznej wiadomości ile statków lub barek dziennie ma przypływać do Elbląga ile i będzie rozładowywanych w ciągu doby? Teraz UWAGA z czym będą przypływać?
  • Wowka Czy według Pana zasiadanie przez Luksa w radzie jest OK ?
  • Wowka bip.port.elblag.pl
  • Odpowiadam na pytanie Rapaporta: Białoruś chce eksportować przez Elbląg m. in. nawozy sztuczne, autobusy MAZ, traktory, produkty przemysłu spożywczego których ma nadmiar. Oprócz tego ciekawą koncepcją jest współpraca z Grodzieńską i Brzeską SSE, które są połączone z Elblągiem linią kolejową europejskiej szerokości. Strefy te cieszą się zainteresowaniem inwestorów z krajów unijnych, którzy przenoszą tam produkcję z myślą o reeksporcie wyprodukowanych towarów, w kontenerach, na rodzime rynki. Te towary mogłyby być wożone przez port w Elblągu - nie obecny port rzeczny, ale przyszły pełnomorski. Wiarygodność tych słów może potwierdzić Konsul Generalny RB w Białymstoku - jest pan zapewne inteligentną osobą, więc nie muszę podawać telefonu do konsulatu ani nazwiska konsula, sam pan znajdzie, zadzwoni i raz na zawsze rozwieje wątpliwości. Poza tym, potwierdzam słowa pana Wcisły - to nieprawda, że współpraca z Podlasiem i modernizacja linii kolejowej zostały zaprzepaszczone. Do końca roku lub na początku stycznia zarząd województwa wypracuje oficjalne stanowisko i projekt zostanie zgłoszony na komisji polsko-białoruskiej w Grodnie zgodnie z planem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    J.Łoginow(2008-12-12)
  • Panie wowka. .. a co ma pan do pana Luksa co znowu nie pasi?:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ciekawski(2008-12-12)
  • Panie Łoginow, makaron na uszy, to może pan nawijać nieświadomym dzieciom lub naiwnym entuzjastom przekopu, ale nie mi. Miał pan mleko pod nosem, kiedy ja mieszkałem w Brześciu. Znam doskonale warunki SSE. Od 18 lat wspołpracuje z Brześciem. Tworzyłem tam pierwsze na Białorusi firmy zagraniczne, wiec nie pieprz mi tu młodzieńcze głodnych kawałków. Gdzie masz pan tych zainteresowanych inwestorów ? Na dzisiaj w SSE są może 3 czy 4 poważne zakłady. Parówki Inco Food, malutka hala meblowa BRW, ryby Santy i chłodnie, które wybudował przed śmiercią właściciel firmy rybnej z Ustki. Tylko że wszyscy oni są zainteresowani jakby jednym kierunkiem - Moskwa i ewentualnie Kijów. Trochę produkcji trafia do innych ex radzieckich republik. Ile zna pan firm spożywczych z Białorusi, które mają unijny numer eksportowy ? ( i nie mówię tu o sprzedawcach grzybów czy jagód). Może słyszał pan przypadkiem, że w unii jest nadprodukcja żywności i do tego nawet limity ? MAZ- y chcesz pan przez Elbląg wozić ? A gdzie ? bo poza 3 czy 4 egzemplarzami testowymi w Polsce, to jedynym "zachodnim " krajem który to kupuje jest Rumunia. Czyli teraz będzie "Bałtycka Rumunia" ? Z Lońką mogę się co najwyżej umówić na ryby. Nie będę Mu zawracał gitary takimi bzdurami jak mrzonki o przekopie. Ma ważniejsze sprawy na głowie. .. .. cdn
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-12-13)
  • Panie Łonginow. Dlaczego chcecie wywozić swoje towary przez Elbląg? Czy ruscy postawili jakąś zaporę na drodze do Gdańska? Jak dowieziecie towar samochodami, albo koleją do Elbląga, to do Gdańska, bez rozładunku, transport trwa tylko godzinę. Po przeładowaniu na statki, transport kanałem przez Zalew trwa co najmniej 3 godziny. I godzinę dalej do Gdańska, żeby przeładować na statki pełnomorskie. Jesteście kretynami logistycznymi? A jak będzie niski poziom wody na Zalewie, albo wysoki i mostu w Nowakowie nie da się otworzyć, to zmienicie z godziny na godzinę system logistyczny? Na jaki? Pewnie lotniczy! A jak Zalew zamarznie na kilka miesięcy, to wstrzymacie produkcję w swoich fabrykach? A jeżeli chodzi o turystykę, to kiedy rozpoczną się jakiekolwiek działania w celu oczyszczenia wody i dna Zalewu z szamba? To jest rzeczywisty problem. Podobnie jak indolencja urzędników i polityków. Dla nich powrót do konnego transportu byłby najlepszym celem. Bo to przecież było i rozwijało się bardzo dobrze. Ponawiam za to apel o budowę kosmodromu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2008-12-13)
  • Panie Łoginow, kontenery chcesz pan przez Elbląg wozić ? A czym ? Motorówkami ? A może zdradzisz nam pan, które to kraje są zainteresowane przenoszeniem produkcji na Białoruś i reexportem w kontenerach ? Wielce jestem tego ciekaw. Powiem panu tak. Osobiście, kiedy miałem wybór pomiędzy wożeniem miedzy Brześciem a Skandynawią, Wielką Brytania czy Islandią, spośród wszystkich możliwych tras wybierałem Kłajpedę. I chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Jak dla mnie jest to koniec dyskusji. Pytania, które panu zadałem są pytaniami retorycznymi. Ludzie inteligentni, do których nieopatrznie raczył mnie pan zaliczyć, znają na nie odpowiedzi. Uważam, że jest pan awanturnikiem nie potrafiącym realnie spojrzeć na problem. IMHO nie posiada pan ani odpowiedniej wiedzy, ani doświadczenia. Niedobre jest to, że w swoje awantury próbuje pan wciągnąć Elbląg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-12-13)
Reklama