UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ja bym nie przekreślał przekopu ale najpierw należałoby skomuniować Elbląg z Białorusią Ukrainą Kaliningradem a to wszystko niestety leży. Port Elbląski nigdy nie przebije Gdyni i Gdańska z powodu warunków naturalnych ale uważem że mógłby być całkiem poważnym portem lokalnym tranzytowo -turystycznym. Jeżeli zaistnieją warunki można pomyśleć o przekopie. Niestety przy takiej zaściankowej elicie elbląskiej lepiej o wszyskim zapomnieć, coby się zanadto nie frustrować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    otwarty(2009-11-23)
  • Ławrynowicz no Ty masz rację; ), ale to produkt lokalny i świata a nawet Europy tu nie ściągnie jeżeli poziom życia lokalnej społeczności zdecydowanie nie wzrośnie, a to jest do osiągnięcia tylko dzięki rozwojowi przemysłu i handlu przez duże P i H. A wtedy może wtedy ta lokalna społeczność wypromuje i sfinansuje Ci ten twój produkt; D Nie pojmuję dlaczego wszysko zaczynacie zawsze od d. .. strony. Potem stoją te mosty wzdłuż brzegów rzek
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wyrozumiały(2009-11-23)
  • WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Chodziłem na spotkania tematyczne i brałem udział w konferencjach wiele razy( kilka nawet współorganizowałem kilka lat temu), czytałem wiele opracowań i przestałem brać w tym udział, bo to bicie piany i strata czasu. Powielam swoje wypowiedzi, bo jesteśmy w tym samym miejscu co 15 lat temu podobnie jak i z budową Truso. Z tym, że na temat Truso są przykłady, słuszności moich poglądów. W innych regionach Polski i Europy realizuje sie takie projekty jak Truso i daje to wymierne kozysci, miejsca pracy, zarobek, wiedzę i zabawę: Wolin www. jomsborg-vineta. com Biskupin www. biskupin. pl Kalisz www. muzeum. kalisz. pl Bochnia osadabochnia. pl Byczyna www. byczyna. pl Kopaniec www. kopaniec. pl. A co do przekopu 1000 lat temu duńscy Wikingowie przekopali wyspe Samso 600 metrowym przekopem, a Półwysep Kuroński Wikingowie lub Prusowie przecięli kanałem dla łodzi, którego spora cześć jest jeszcze zachowana (w czerwcu oglądałem pozostałości tej inwestycji)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Wielkie larum było, że Rosja dławi wolność żeglugi, że port zbudowany tak wielkim nakładem usycha. Do morza chcemy okna! No i stało się, od 01.09 można pływać wozić towary, handlować. A w porcie? Wysprzątane wygładzone, nawet TIR-y nie parkują. .. Minęło wszak już prawie trzy miesiące. Warto więc notować jak ten dostęp do morza będzie nadal wykorzystywany przez tych którzy najwięcej krzyczeli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2009-11-23)
  • WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Piszesz:". .. Robić aby robić i najlepiej za cudzą kasę to się może uda uszczknąć co nie co. " Stosujesz swoją miarę i swoje standardy. Jam ma szczęście znać wielu wspaniałych ludzi którzy robią coś dla społeczeństwa i innych bezinteresownie. A nie, tylko po to, by jak piszesz : ". .. uszczknąć co nie co". Możesz nie zgadzać się z zwolennikami budowy przekopu, ale nie musisz nas wyzywać od matołów. Nad zalewem są zaniedbane i teraz prawie martwe, ale mogące być bardzo atrakcyjne w przyszłości porty jak Kadyny, Tolkmicko, Suchacz, Frombork, Nowa Pasłęka, Katy Rybackie, Krynica Morska czy Elbląg. Jest martwa Kolej Nadzalewowa, ,Wzgórze Kopernika w Fromborku i wzniesienie Elbląskie (małe Bieszczady), Kanał Elbląski i niestety, nie ma Truso. W całym cywilizowanym świecie kwitł, by tu biznes turystyczny. No, ale tak myślą tylko "matoły"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Tylko matoły wymyśliliby odpoczywanie nad akwenem gdzie nie można się kąpać i występują bakterie koli i trudno z sbkiem się nie zgodzić. Wypełnianie wniosków o dotacje unijne tylko po to by je wypełniać i nie wiedzieć jak je wydać jest bez sensu. Piszesz o rzeczach o których nie masz podstawowej wiedzy.
  • Sprawa budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wraca, co jakiś czas. Najczęściej w okresie przedwyborczym i wykorzystują go chętnie, samorządowcy i parlamentarzyści wszystkich opcji politycznych. Wielu mówiło, wielu pisało i bardzo wielu uwierzyło w jego zbawienny wpływ na rozruch gospodarczy w naszym mieście i regionie. Bardzo wielu osobom udało się zrobić wręcz kariery polityczne sprzedając iluzje i przekonując do swojej wizji oraz przedsięwzięcia ekonomicznie nieuzasadnionego. Protagoniści idei przekopania mierzei uzasadniają ten pomysł nadzieją na ożywienie żeglarstwa na Zalewie Wiślanym oraz jeszcze większą nadzieją na stworzenie w Elblągu portu z prawdziwego zdarzenia i z prawdziwym dostępem do morza. Powołując się między innymi na to, że w średniowieczu w tym miejscu znajdowały się przesmyki wodne zwane głębiami. Z trzech wariantów usytuowania budowy kanału wybrano wariant przekopania mierzei w Skowronkach między Kątami Rybackimi, a Krynicą Morska. To w tym miejscu najprawdopodobniej według animatorów przedsięwzięcia znajdowała się rynna przesmyk przez mierzeję, którą wskazywali uczeni minionych wieków.
  • „ Próbę podsumowania wcześniejszych badań podjął W. Quade. Wyróżnił on głębie (1) koło Łysicy ( przed XIII w. ), (2) Lochstadt (XIII-początkach XIV w. ) i (3) Gr. Bruch (XIV-XVI w. ). Za błędy uważał pogląd Panzera o przejściu koło Kątów Rybackich i Sonntaga o kanale koło Skowronek. Jego zasługą jest wykorzystanie badań geomorfologicznych okolicy Lochstadt i Piławy. Podsumowujący charakter nosiła też praca E. Kaysera. Przyjmował istnienie 3 głębi: (1) koło Lochstadt (XII w. ); (2) bałgijskiej, powstałej na początku XIV w. i czynnej jeszcze w drugiej połowie XVI w. ; (3) pilawskiej, wzmiankowanej jako „ nowa głębia” od 1376 r. Na podstawie mapy Strakowskiego umieszczał on Bałgę koło miejscowości Alttief. Przeczył istnienia przejść koło Łysicy, Kątów Rybackich i Skowronek. Podkreślić też należy, że Kayser nie odrzucał apriorycznie przekazu Grunauna, ale starał się uzgodnić jego informacje z innymi źródłami.
  • W opracowaniu prof. dr inż. Tadeusza Jednorała wykonanym w Instytucie Naukowo-Technicznym pt. : „ Koncepcja budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną łączącego porty Zalewu Wiślanego z Morzem Bałtyckim” czytamy m. in. : „ Budową kanału żeglugowego w polskiej części Mierzei Wiślanej zainteresowani są także biznesmeni krajowi i zagraniczni, którzy chętnie przystąpią ze swoim kapitałem do budowy „ marin” w portach Zalewu Wiślanego, jak też będą współuczestniczyć w budowie kanału, co ułatwi udostępnienie Zalewu Wiślanego dla turystyki i rekreacji. Są oni skłonni przystąpić do spółki Elbląg - Kanal - Shipping Company S. A. , jako inwestora budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. (… ) Budową kanału żeglugowego w polskiej części Mierzei Wiślanej są zainteresowane różne instytucje zagraniczne, np. przedstawiciele Danii, Holandii, Niemiec, Szwecji, USA, jak też przedsiębiorstwa polskie m. in. Przedsiębiorstwo Robót Czerpanych i Podwodnych w Gdańsku, Eko-Centrum w Gdyni, Jachtklub „ Portowiec” , Alcopol w Warszawie, które zgłaszają chęć uczestnictwa kapitałowego, co wymaga stworzenia odpowiednich form organizacyjnych, umożliwiających im włączenie się do realizacji tej inwestycji. (… )
  • WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Chodziłem na spotkania tematyczne i brałem udział w konferencjach wiele razy( kilka nawet współorganizowałem kilka lat temu), czytałem wiele opracowań i przestałem brać w tym udział, bo to bicie piany i strata czasu. Powielam swoje wypowiedzi, bo jesteśmy w tym samym miejscu co 15 lat temu podobnie jak i z budową Truso. Z tym, że na temat Truso są przykłady, słuszności moich poglądów. W innych regionach Polski i Europy realizuje sie takie projekty jak Truso i daje to wymierne korzyści, miejsca pracy, zarobek, wiedzę i zabawę: Wolin www.jomsborg-vineta.com Biskupin www.biskupin.pl Kalisz www.muzeum.kalisz.pl Bochnia osadabochnia.pl Byczyna www.byczyna.pl Kopaniec www.kopaniec.pl A co do przekopu 1000 lat temu duńscy Wikingowie przekopali wyspę Samso 600 metrowym - Kanałem Kanhave, a Półwysep Kuroński Wikingowie lub Prusowie przecięli przekopem dla łodzi, którego spora cześć jest jeszcze zachowana (w czerwcu oglądałem pozostałości tej inwestycji)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Pisząc o "kanale ulg"i opieram się na wyliczeniach przeciwnika przekopu. Tak, jak pisząc o ekonomicznej racji istnienia Kolei Nadzalewowej będę się opierał na wypowiedziach profesora kolejnictwa z Berna w Szwajcarii, który nie mógł się nadziwić, że ją likwidujemy (specjalnie przyjechał do Polski na ostatni kurs kilka lat temu) i jestem ciekawy czy spełni się jego przypuszczenie, że za kilka lat samorządy wyłożą spoko funduszy na reaktywowanie kolei, po wyliczeni jaka wartość dodana daje regionowi, ona jako produkt turystyczny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • PLISSSSS, sorry ". .. Pisząc o "kanale ulg"i opieram się na wyliczeniach przeciwnika przekopu. .. " milczenie jest złotem!!!!!
Reklama