UWAGA!

Każdy region ma swój urok

 Elbląg, Każdy region ma swój urok
(fot. WS)

Dziś (29 marca) w Ratuszu Staromiejskim odbył się  II Festiwal Promocji Warmii i Mazur. Samorządowcy z naszego województwa debatowali nad promowaniem regionu, zarówno od strony turystycznej, jak i gospodarczej.

Podczas spotkania podkreślano, jak ważna jest promocja regionu, która przekłada się przede wszystkim na promocję gospodarczą. Podkreślano, że choć region Warmii i Mazur posiada dobrze rozwiniętą turystykę, trzeba się również koncentrować na kreowaniu atrakcyjności gospodarczej.
       – Turystyka jest jedną z głównych gałęzi naszego gospodarczego rozwoju. Nie będziemy uciekali od faktu, że naszym atutem jest natura – mówił Jacek Protas, marszałek województwa. – Rozwój gospodarczy jest oparty na wielkich ośrodkach miejskich, co nie jest naszym głównym atutem. Mamy jednak duży potencjał, naszym niewykorzystanym walorem jest bliskość granicy z Rosją. Uruchomienie małego ruchu granicznego jest na pewno dobrym krokiem w tym kierunku.
       W czasie debaty padło pytanie, jaki będzie Elbląg za 10-15 lat.
       – Mam nadzieję, że Elbląg będzie miastem przyjaznym wszystkim mieszkańcom, które będzie sprzyjać turystom, jak i przedsiębiorcom – odpowiadał Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga. – Każdy subregion ma swoje piękno charakterystyczne dla siebie i chyba w tę stronę powinniśmy iść, jeśli mówimy o rozwoju. Inwestować pieniądze tam, gdzie przyniesie to korzyści, zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. Na tle innych miast województwa wyróżniamy się na przykład dużą liczbą klastrów, które wspierane są od samego początku. Należy również wykorzystać nasze położenie geograficzne. Jesteśmy bramą Unii Europejskiej, bramą na praktycznie nieograniczony rynek gospodarczy Rosji.
       W debacie wzięli też udział burmistrzowie Bartoszyc, Giżycka, Iławy oraz Ostródy, którzy dzielili się pomysłami na temat promocji swoich regionów.
       Zaprezentowane zostały także różne formy promocji regionu, jak np. konkurs „6 Baltic Sea Wonders”, do którego zakwalifikował się m.in. Kanał Elbląski, zawody sportowe adresowane do osób po pięćdziesiątym roku życia – „Warmia Mazury Senior Games” czy uzupełnienie „naturalnych” Mazur („Mazury Cud Natury”) „kulturalną Warmią” („Warmia Rebelia Kultury”).
      

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • WojŁawrynowicz " Turystyka jest jedną z głównych gałęzi naszego gospodarczego rozwoju. Nie będziemy uciekali od faktu, że naszym atutem jest natura – mówił Jacek Protas, marszałek województwa. " "Elbląg i region elbląski na pewno nie będzie w przyszłości ośródkiem przemysłowym. Trzeba zapomnieć o dużych firmach, zakładach, takich jak Zamech. To nie wchodzi w rachubę, ponieważ dziś duże konglomeraty nie mają racji bytu. Powinna zostać rozbudowana infrastruktura pod turystykę. Wykorzystać należy okoliczne zbiorniki wodne, w tym Zalew Wiślany. " - przekonuje prezes zarządu Grupy Lotos S. A. przewodniczącego Rady Menedżerów przy prezydencie Nowaczyku >>>> COŚ TU NIE GRA --> Konsorcjum firm 2ba i IPC Consulting opracowuje na zlecenie Miasta strategię promocji miasta na lata 2012-2015 i program budowy marki Elbląga w pespektywie do 2020 r. Agnieszka Nowak strategii jeszcze nie zaprezentowała, ale opowiadała o jej założeniach. Na czym będzie się opierać strategia?. .. – Trudno powiedzieć, że turystyka to jest ten obszar, na którym Elbląg powinien oprzeć działania promocyjne – mówiła. – To jest ważna gałąź gospodarki, ale Elbląg, w tym momencie, w którym się teraz znajdujemy, nie ma na tyle silnych atutów turystycznych, żeby opierać strategie promocji miasta na turystyce. Elementy pierwszoplanowe strategii to położenie geograficzne, przedsiębiorczość, dobre skomunikowanie, energia mieszkańców. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2012-03-30)
  • WojŁawrynowicz Będę nudny(ale w dobrym towarzystwie) i powtórzę po raz któryś: PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2012-03-30)
  • Turystyka zalezy od tego jak przedsiebiorcy sie do niej zabiara, ale swoja droga ten Nowaczyk to nic jeszcze nie zrobil dla Nich.
  • czy również w trybie TURBO nowaczyk wyjaśni niejasną sprawę prezesa epec-u którego powołał bez konkursu KOLESIOSTWO na topie? zaznaczam, że w innej spółce ten pan się nie sprawdził! gdzie obiecana jawność postępowanie? była to tylko KIEŁBASA wyborcza? myślę że nie będziesz prezydentem do końca kadencji, a na 100% nie pozostaniesz po kolejnych wyborach! KOLESIOSTWO !
  • Dlaczego hasło Elbląg Przyspiesza jest takie same jakie miał Olsztyn, kto zapłacił firmie która która to wszystko przygotowywala. Panie Prezydencie przecież to wstyd mieć takie hasło. Może redakcja zajmie się tą sprawą
  • To hasło jest tak piękne jak tej grubej nogi. Patrzeć na to się nie da. .. ..
  • Co za bzdury. Jak Elbląg ma budować wspólną strategię rozwoju turystyki z zupełnie innym regionem? W zasadzie jedyna rzecz która nas łączy to Kanał Elbląski, nic więcej. Dlaczego Elbląg nie może się rozwijać również w kierunku Żuław i Mierzei? To też nasz region - i to najbardziej atrakcyjny turystycznie. Dlatego taki rozwój turystyki (tzn tylko w ramach tego województwa) jest nie do zaakceptowania. Poza tym z samej turystyki miasto tej wielkości nie wyżyje - a nic innego to zacofane województwo nam nie zaoferuje.
  • Tej pani z lewej strony nikt nie powiedział, że debata będzie na siedząco. .. fotograf był i tak litościwy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Sabi X(2012-03-30)
  • Taka przyjaznosc zwłaszcza na starówce ze wszyscy się zwijaja z interesem
  • ale grube nogi
  • Pomysły z zamykaniem promu w Kępinach czy oddaniem Zielonej Szkoły w Piaskach zapewne też zostały ujęte w strategii rozwoju, jako unifikacja pod względem nijakości miasta i okolicy. Ni wyżyna, ni równina. .. takie miasto, jaka gmina.
Reklama