Mazury najpopularniejszym regionem Polski wschodniej

Mazury zostały uznane przez Polaków najpopularniejszym regionem Polski wschodniej, na drugim miejscu znalazły się Bieszczady. Mazury znają najlepiej turyści z Niemiec, zaś turyści z Ukrainy jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie i Podkarpacie – takie są wyniki najnowszego raportu Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT od lipca 2010 roku prowadzi ogólnopolską kampanię „Piękny wschód”, której celem jest promocja pięciu wschodnich województw Polski oraz zwiększenie zainteresowania ofertą turystyczną promowanych regionów. Programem są objęte województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie, lubelskie i świętokrzyskie. W ramach kampanii POT m.in. prezentuje bogactwo atrakcji turystycznych każdego z województw oraz przeprowadza badania rozpoznawalności promowanych regionów.
Mazury górą
Sporządzony raport powstał w ramach badań podsumowujących dotychczasowe działania kampanii „Piękny Wschód”. Przepytano w nim ponad 1000 respondentów.
W rankingu najpopularniejszych regionów zdecydowanie zwyciężyły Mazury (69 proc.) oraz Bieszczady (47 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się Kielecczyzna oraz Polesie. Turyści podkreślali, że we wszystkich regionach objętych kampanią „Piękny wschód” stan infrastruktury drogowej wymaga udoskonalenia.
Jeżeli chodzi o turystów z Niemiec i Ukrainy, to ci pierwsi najlepiej znają Mazury (69 proc.) i Podkarpacie (22 proc.), zaś Ukraińcy jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie (80 proc.) i Podkarpacie (75 proc.). Z raportu wynika, że podczas ostatnich 3 lat do Polski wybrało się 34 proc. badanych Niemców, gościli oni głównie na Mazurach (30 proc.) oraz 54 proc. Ukraińców, z czego 45 proc. z nich była na Podkarpaciu i Polesiu (ok. 30 proc.). Prawie 70 proc. badanych z Ukrainy planuje w najbliższych czasach przyjechać do Polski wschodniej, zaś z 57 proc. Niemców planujących przyjechać do Polski, tylko ok. 30 proc. odwiedzi tereny Polski wschodniej.
Dla turystów z obu sąsiednich krajów tereny Polski wschodniej jawią się jako piękne, charakteryzujące się bogactwem walorów naturalnych i zabytków, przyjazną atmosferą i dobrym jedzeniem.
Mazury latem, Mazury zimą
Badania dotyczyły głównie poziomu infrastruktury turystycznej wschodnich regionów. Z badań wynika, że dla 26 proc. respondentów wschodnie regiony Polski to odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, a ponad 13 proc. badanych wskazało Polskę wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Prawie 40 proc. pytanych Polaków stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku.
Piękny wschód
Jako cechy opisujące emocjonalne pojmowanie wizerunku regionów Polski wschodniej zdecydowana większość respondentów użyła słowa piękny (29 proc.) i ciekawy (25 proc.). W dalszej kolejności wskazywano na określenia: bezpieczny (17 proc.) oraz biedny (15 proc.). Prawie połowa ankietowanych godziła się ze stwierdzeniem, że działań promocyjnych takich, jak kampania „Piękny wschód”, powinno być zdecydowanie więcej. Podkreślili oni, że pokazują one piękne, ale często zapomniane miejsca, które sami z chęcią odwiedzą w przyszłości.
– Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów, a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego region – powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT.
Głównymi odbiorcami kampanii „Piękny wschód” są turyści, którzy zostali podzieleni na trzy grupy: poszukujący nowych form wypoczynku, zwolennicy turystyki aktywnej oraz turyści przyjeżdżający z całymi rodzinami. Kampania ma pokazać miejsca dotychczas niedoceniane i mało znane wśród młodych turystów. Swym zasięgiem obejmuje również działania promocyjne wśród turystów na rynku niemieckim i ukraińskim.
Za: www.dziennikturystyczny.pl
Mazury górą
Sporządzony raport powstał w ramach badań podsumowujących dotychczasowe działania kampanii „Piękny Wschód”. Przepytano w nim ponad 1000 respondentów.
W rankingu najpopularniejszych regionów zdecydowanie zwyciężyły Mazury (69 proc.) oraz Bieszczady (47 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się Kielecczyzna oraz Polesie. Turyści podkreślali, że we wszystkich regionach objętych kampanią „Piękny wschód” stan infrastruktury drogowej wymaga udoskonalenia.
Jeżeli chodzi o turystów z Niemiec i Ukrainy, to ci pierwsi najlepiej znają Mazury (69 proc.) i Podkarpacie (22 proc.), zaś Ukraińcy jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie (80 proc.) i Podkarpacie (75 proc.). Z raportu wynika, że podczas ostatnich 3 lat do Polski wybrało się 34 proc. badanych Niemców, gościli oni głównie na Mazurach (30 proc.) oraz 54 proc. Ukraińców, z czego 45 proc. z nich była na Podkarpaciu i Polesiu (ok. 30 proc.). Prawie 70 proc. badanych z Ukrainy planuje w najbliższych czasach przyjechać do Polski wschodniej, zaś z 57 proc. Niemców planujących przyjechać do Polski, tylko ok. 30 proc. odwiedzi tereny Polski wschodniej.
Dla turystów z obu sąsiednich krajów tereny Polski wschodniej jawią się jako piękne, charakteryzujące się bogactwem walorów naturalnych i zabytków, przyjazną atmosferą i dobrym jedzeniem.
Mazury latem, Mazury zimą
Badania dotyczyły głównie poziomu infrastruktury turystycznej wschodnich regionów. Z badań wynika, że dla 26 proc. respondentów wschodnie regiony Polski to odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, a ponad 13 proc. badanych wskazało Polskę wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Prawie 40 proc. pytanych Polaków stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku.
Piękny wschód
Jako cechy opisujące emocjonalne pojmowanie wizerunku regionów Polski wschodniej zdecydowana większość respondentów użyła słowa piękny (29 proc.) i ciekawy (25 proc.). W dalszej kolejności wskazywano na określenia: bezpieczny (17 proc.) oraz biedny (15 proc.). Prawie połowa ankietowanych godziła się ze stwierdzeniem, że działań promocyjnych takich, jak kampania „Piękny wschód”, powinno być zdecydowanie więcej. Podkreślili oni, że pokazują one piękne, ale często zapomniane miejsca, które sami z chęcią odwiedzą w przyszłości.
– Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów, a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego region – powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT.
Głównymi odbiorcami kampanii „Piękny wschód” są turyści, którzy zostali podzieleni na trzy grupy: poszukujący nowych form wypoczynku, zwolennicy turystyki aktywnej oraz turyści przyjeżdżający z całymi rodzinami. Kampania ma pokazać miejsca dotychczas niedoceniane i mało znane wśród młodych turystów. Swym zasięgiem obejmuje również działania promocyjne wśród turystów na rynku niemieckim i ukraińskim.
Za: www.dziennikturystyczny.pl
Urząd Marszałkowski