
60 milionów złotych ma kosztować projekt rozwoju komunikacji tramwajowej w Elblągu do 2020 roku. Za tę kwotę ma być zbudowane nowe torowisko wzdłuż ulic 12 lutego i Grota-Roweckiego, kupione nowe tramwaje i zmodernizowana zajezdnia przy ul. Browarnej. Czy władze miasta wykorzystają szansę i otrzymają na ten cel pieniądze z Unii Europejskiej? W najbliższych siedmiu latach Bruksela chętnie będzie dofinansowywała takie inwestycje.
„Nasze samorządy planują gigantyczne inwestycje w sieci tramwajowe i tabor. Robią to nie tyle z miłości do transportu szynowego, ile raczej z powodu katastrofalnych zapóźnień w infrastrukturze i dostępu do miliardów z unijnej kasy. Dofinansowanie projektów może sięgać aż 85 proc. ich wartości – napisała poniedziałkowa „Gazeta Wyborcza”.
W Elblągu do 2020 roku na rozwój komunikacji tramwajowej potrzeba 60 milionów złotych. Na tyle władze miasta szacują projekt, który ma być finansowany z funduszy unijnych.
- Chodzi o budowę trakcji tramwajowej w ciągu ulic Grota-Roweckiego i 12 lutego wraz z zakupem nowych wagonów i modernizacją bazy zajezdniowej – poinformowała nas Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - To przedsięwzięcie zostało zgłoszone przez miasto do kontraktu terytorialnego województwa warmińsko-mazurskiego.
Kontrakt to umowa między samorządami wojewódzkimi a rządem dotycząca realizacji kluczowych inwestycji dla danego regionu, nie gwarantuje ona jednak pieniędzy na dany cel. O nie władze samorządy będą musiały zabiegać m.in. z funduszy unijnych.
Elbląscy urzędnicy wyliczyli, że na budowę nowej trakcji wzdłuż 12 lutego i Grota-Roweckiego potrzeba 12 milionów złotych, na zakup nowych tramwajów – 44 miliony zł, a na modernizację zajezdni – 4 miliony zł. Już wcześniej, przy przebudowie ulicy 12 lutego i skrzyżowania 12 lutego – Grota-Roweckiego, wydzielono pas zieleni, by można było tędy w przyszłości przeprowadzić tramwajową trakcję.
- Na budowę linii tramwajowej w ul. 12 lutego opracowano i zatwierdzono projekt budowlany – dodaje Monika Borzdyńska. - Nie sprecyzowano jeszcze ostatecznie ilości, typów i rodzajów wagonów tramwajowych, które mają być zakupione oraz nie opracowano jeszcze dokumentacji dotyczącej modernizacji bazy zajezdniowej.
W latach 2007-2013 Elbląg wydał na przebudowę trakcji tramwajowej, związaną z inwestycjami na drodze nr 503 i 504, około 32 milionów złotych.
W Elblągu do 2020 roku na rozwój komunikacji tramwajowej potrzeba 60 milionów złotych. Na tyle władze miasta szacują projekt, który ma być finansowany z funduszy unijnych.
- Chodzi o budowę trakcji tramwajowej w ciągu ulic Grota-Roweckiego i 12 lutego wraz z zakupem nowych wagonów i modernizacją bazy zajezdniowej – poinformowała nas Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - To przedsięwzięcie zostało zgłoszone przez miasto do kontraktu terytorialnego województwa warmińsko-mazurskiego.
Kontrakt to umowa między samorządami wojewódzkimi a rządem dotycząca realizacji kluczowych inwestycji dla danego regionu, nie gwarantuje ona jednak pieniędzy na dany cel. O nie władze samorządy będą musiały zabiegać m.in. z funduszy unijnych.
Elbląscy urzędnicy wyliczyli, że na budowę nowej trakcji wzdłuż 12 lutego i Grota-Roweckiego potrzeba 12 milionów złotych, na zakup nowych tramwajów – 44 miliony zł, a na modernizację zajezdni – 4 miliony zł. Już wcześniej, przy przebudowie ulicy 12 lutego i skrzyżowania 12 lutego – Grota-Roweckiego, wydzielono pas zieleni, by można było tędy w przyszłości przeprowadzić tramwajową trakcję.
- Na budowę linii tramwajowej w ul. 12 lutego opracowano i zatwierdzono projekt budowlany – dodaje Monika Borzdyńska. - Nie sprecyzowano jeszcze ostatecznie ilości, typów i rodzajów wagonów tramwajowych, które mają być zakupione oraz nie opracowano jeszcze dokumentacji dotyczącej modernizacji bazy zajezdniowej.
W latach 2007-2013 Elbląg wydał na przebudowę trakcji tramwajowej, związaną z inwestycjami na drodze nr 503 i 504, około 32 milionów złotych.
RG