UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Wowka Proszę swoim sposobem nie wkładać w moje usta słów, których nie powiedziałem. Nigdy nie twierdziłem, że w na obszarach chronionych przez NATURA 2000 nie są możliwe inwestycje! Znalazłem również kilka delikatnie mówiąc nieścisłości w Pana „ odważnym i merytorycznym” tekście. Dziwi mnie to bardzo, ponieważ Pan jako autor wielu publikacji o kanale wypowiadający się w radio i telewizji powinien o tym wiedzieć. A mianowicie przedstawicielka Eko-Konsult na spotkaniu zauważyła, że przy realizowaniu tego kontrowersyjnego i nie mającego nic z ekonomicznym zyskiem przedsięwzięcia nikt nie mówi o tym, że podczas pogłębiania torów wodnych dla utrzymania drożnego szlaku od „ przekopu” do portu morskiego prace będą wykonywane w miejscach, gdzie są przekroczone normy zawartości kadmu i ołowiu oraz rtęci, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Przeraża mnie, że Pan porównuje budowę drogi za kilkadziesiąt milionów do budowy kanału za kilkaset milionów i widzi w nich analogie?! Obalę chętnie mit o tym, że przez ten kanał ożywiony zostanie cały region. Wszak wiadomo, że z badań i analiz wynika niezbicie, że po Zalewie Wiślanym swobodnie mogą pływać jachty o zanurzeniu do 1,5 m. Jednostki powyżej 1,8 m nie powinny pływać ze względów bezpieczeństwa! Nie muszę również (mam nadzieję) przekonywać Pana, że mało prawdopodobne jest, aby turyści przybywali nad ten akwen drogą wodną czy lądową, aby się kapać z bakteriami koli.
  • Wowka Na koniec nieskromnie dodam, że byłem na kilkudziesięciu spotkaniach poświęconych Zalewowi Wiślanemu w szeroko rozumianym kontekście (spotkania, sympozja, warsztaty, konferencje) nigdy na koszt podatnika zawsze od początku do końca. Przypominam sobie również rozmowę z Panem Protasem, który nadziwić się nie mógł po co ten przekop i że jest to wymysł polityczny Elbląga. Rozmowa miała miejsce na Sejmiku Warmińsko-Mazurskim poświęconemu turystyce. Co do merytoryczności spotkania w Kątach Rybackich znowu Pan manipuluje moimi słowami. Merytoryczność polegała na rozmawianiu na temat Zalewu Wiślanego, bazując na wiedzy zdobytej przez nauki ścisłe jak matematyka, fizyka i biologia, a nie przez pryzmat politycznych mrzonek! Chętnie również dowiem się od Pana, czy dotarła do niego informacja, że Unia Europejska nie będzie współfinansowała tej idei fix? Warto również zwrócić uwagę, że całe to dzieło, jeśli zostałoby wykonane, to z całą pewnością, koszt budowy wraz z otaczającą ją infrastrukturą, łącznie z już poniesionymi wydatkami przekroczy kwotę 250-300 mln Euro lub jak kto woli 1 miliard złotych polskich. Dlaczego merytorycznie nie mówi Pan ile z naszego budżetu będzie potrzebnych środków na utrzymanie tej inwestycji (brzegi, szlak wodny itd. ) Stać nas na to? Jeśli tak to dlaczego na Placu Dworcowym nie powstanie fontanna Gotycka Fala? Pozdrawiam jak zawsze szczerze i serdecznie Wowka.
  • Pisanie i opowiadanie bajek jest w naszym umęczonym kraju modne, co widać i na naszych rodzimych śmieciach. Celują w tym przede wszystkim mężykowie stanu (dyplomatołki – wersja PiS), czy to większego, czy mniejszego kalibru, wymachujący sztandarami naszych (a może jednak nie naszych) największych ugrupowań partyjnych, oczywiście z PO w ścisłej awangardzie tego ruchu, najpewniej z racji sprawowanej władzy. Cieszę się, że autor tej bufonady (trudno mi to nazwać merytoryczną wypowiedzią) nie jest czarną owcą w stadzie bajarzy, a wręcz przeciwnie i zgodnie beczy z resztą członków chóru. Na tytuł Naczelnego Bajkopisarza RP jeszcze nie zasłużył, zwłaszcza, że jest tylu innych kandydatów wielkiego kalibru w jego partii, ,którzy wręcz wyłażą ze skóry, by na tenże tytuł zasłużyć, ale trzeba przyznać, że Pisarzem Gminnym może zostać jak nic.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    emigrant(2010-03-25)
  • W jego bajce próba porównania inwestycji typu modernizacja „ berlinki” z nieszczęsnym przekopem przez Mierzeję jest warta co najmniej zauważenia ze względu na zawartą konkluzję: „ Czy budowę drogi z Elbląga do Grzechotek można porównać do budowy Kanału przez Mierzeję? Analogii jest tak dużo, że dla mnie inwestycja na S-22 jest dowodem, że można pogodzić szacunek dla przyrody z rozwojem cywilizacyjnym. ” Nie trzeba być ekspertem w kwestii ochrony środowiska, żeby móc porównać skalę wpływy na środowisko każdej z tych inwestycji. Podobne analogie można zauważyć porównując zakupy w hipermarkecie i na giełdzie papierów wartościowych. Myślę, że moje stwierdzenie jest co najmniej tak samo merytoryczne, jak to zawarte w bajce J. Wcisły.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    emigrant(2010-03-25)
  • Następnym ciekawym momentem tego utworu literackiego jest rozwinięcie tematu :” Kto się boi debat?” zwłaszcza w miejscu, w którym autor skromnie wyznaje, że: „ Nigdy nie miałem uczucia porażki w tego typu spotkaniach. ” Czyżby, Szanowny Panie? Cóż, na koniec pozostaje życzyć autorowi dalszej, owocnej kariery bajkopisarskiej( a ma szanse!), bo innej, niestety, prawdopodobnie nie będzie mu dane zrobić. Ale przecież to nic takiego. Jak widać wszem i wobec w polskiej rzeczywistości z pisania bajek można dobrze żyć, a im bajka głupsza, bezczelniejsza i bardziej rozpisująca się o „ gruszkach na wierzbie” , tym szybciej może ją „ łyknąć” ciemny naród i jeszcze pochwali autora za niepośledniej jakości zdolności wizjonerskie i przywódcze. Tak więc do roboty Bajarze wszystkich partii, bo wybory blisko.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    emigrant(2010-03-25)
  • jak to czytam to nic innego mi się nie kołacze po łepetynie ino jak: klub przeżuwaczy starych szmat. .. .
  • Polecam film Jacka Kurskiego- scenariusz i realizacja "Nocna zmiana" video.google.com
  • Czytając część komentarzy można dojść do wniosku, że część adwersarzy gotowa jest być przeciwko budowie Kanału, bo za jego budową jest J. Wcisła. Zerknijcie na tekst, który komentujecie – nie znalazło się w nim ani jedno słowo, które kogokolwiek mogłoby dotknąć albo obrazić. A komentarze? - ile z nich dotyczy meritum, a ile mojej osoby. Pewnie Wam to nie przeszkadza, ale takim zachowaniem wypchnęliście z internetu większość ludzi z jakiejkolwiek dyskusji. Kto rozsądny pokaże swoje nazwisko w internecie? Wyłowienie z tych pomyj czegoś, z czym można by się sprzeczać jest prawie niemożliwe. Zresztą jedynym skutkiem byłby następny kubeł pomyj. Na jedną – merytoryczną – rzecz zwrócę uwagę. Jeśli pomysł na Kanał jest bajką to nie ja ją napisałem. Tylko nad pracą prof. Jednorała sprzed kilkunastu lat pracowało ponad stu naukowców. A od tego czasu powstały inne naukowe opracowania. Staram się ważyć wszystkie racje, które do mnie docierają. I przekonują mnie bardziej te, które świadczą o sensie realizacji tej inwestycji. Dane, które przytaczam ktoś udokumentował. A skąd pochodzą dane, którymi operuje np. p. Wowka? Np. wiadomo, że Kanał wraz z torem wodnym będzie kosztował 0,5 mld zł, a Wowka twierdzi, że 1 mld. Droga S 22 kosztowała 0,5 mld, a Wowka wie, że zaledwie kilkadziesiąt milionów. Pomijając odrażający poziom wpisów, taka swoboda dyskusji też raczej nie zachęca do udziału w polemikach.
  • Panie Wcisła. Sam Pan jesteś pomyje po komunie. Forsuje Pan projekty oparte o "księżycową ekonomię" gdzie liczy się czyn i możliwość zaistnienia aktywisty a nie skutki tego czynu dla społeczeństwa. Nawet Pan nie wie że w procesie nauczania na wyższych uczelniach rozpatruje się również projekty abstrakcyjne typu " ile uranu potrzeba aby stopić lody arktyczne i w jakiej kolejności będą zalewane poszczegolne kontynenty" aby studenci mogli wykazać się znajomością tematu i narzędzi badawczych a Pan robi z tematu do ćwiczeń program polityczny i strategię rozwoju Elbląga. Imputuje Pan Panu Wowce treści ktorych nie napisał. Mylą się Panu koszty wykonania siatek zabezpieczających i tuneli dla zwierząt z kosztami wykonania inwestycji drogowej. Nie odpowiedzial Pan na żadne pytanie zawarte w komentarzach. Dla dobra partii którą Pan reprezentuje nie powinien Pan wogóle zabierać glosu w sprawach publicznych bo sieje Pan plotki i zamęt. Nie potrzeba w PO ludzi "nawiedzonych" decydujących o wydatkowaniu publicznych pieniędzy. PO tak, Pan Wcisła NIE ! Przekop przez Mierzeję NIE bo nakłady finansowe nieadekwatne do spodziewanych korzyści !
  • Jerzy Wcisła podobnie jak całe PO jedynie podniósł ciśnienie w Elblągu. Jest widoczny. .. pisze się o nim. .. A i tak wszystko zostanie jedynie w sferze bezprzedniotowej dyskusji. Zdobywa kapitał medialny. .. ale nie merytoryczny. Hero kolejny raz masz rację
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kris_abc(2010-03-26)
  • ale i tak ten ciemny naród będzie głosował na tych karierowiczów, nie myśląc, nie pamiętając, idąc na medialnej fali bez znaczenia dobrej czy złej. Tumaństwo.
  • Szanowni Przedmówcy zamiast spierać się o szczegóły zapoznajcie się tylko z dokumentacją i planami niemiecki i przyjmijcie wspólnie je do realizacji. Realizację zostawcie fachowcom. A plany to Zatoka Elbląska to port dla Elbląga. Panie Jerzy Wcisła ile pieniędzy pozyskał Pan na promocję tego akwenu- to jest wskaźnik Pana działalności jako radnego Elbląga. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2010-03-26)
Reklama