UWAGA!

----
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wojna blisko i zrówna wszystko !
  • Ludzie dzisiaj przesiedli się na samochody i skutki tego widzimy w frekwencji bardzo małej w elbląskich autobusach i tramwajach. Czy tak samo nie będzie z tą koleją przez Nowy Dwór? Czy będzie oplacalna? Mam wątpliwości.
  • @Ewa.M. - Widać jak to tymi tramwajami jeżdzisz. Nie wiem, więc sie wypowiem ?
  • Jestem zdecydowanie za, tak, jak przed laty podpisywałem się za Przekopem. Nie bójmy się odważnych pomysłów.
  • WojciechŁawrynowicz Pomysł bardzo fajny i potrzebny... ale jest jedno "ALE" - koszty. To nie jest zwykły teren, to Żuławy. Teren niestabilny, każdy metr torowiska czy drogi trzeba palować, co wielokrotnie podróżą koszty. I do tego dwa mosty przez wielkie rzeki Wisła/ Nogat. W racjonalnym kraju zamiast się spierać policzono, by koszty i potencjalne zyski (a są spore, nie tylko finansowe a także społeczne i kulturowe). Tego typu inwestycje nie powinny być areną walk i gierek politycznych a racjonalnej debaty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7
    3
    WojciechŁawrynowicz(2025-12-01)
  • A kolej nadzalewowa to co nadal cisza. Na mazurach odbudowuja linie kolejowe a w Elblągu nie. To co nadal Elbląg jest omijany ze wszystkimi inwestycjami. Na dwa Elblągu nawet windy na peronach nie ma. Po prostu dziura z której uciekają.
  • Kiedyś się wszystko opłacało, teraz nic
  • @WojciechŁawrynowicz - Rozchodzi się o to żeby debaty nie trwały dekady i końcyły się figą z makiem. Od debat inwestycje szybciej nie powstaja, a my obecnie jesteśmy rzekomo prężnie rozwijającą się gospodarka to kiedy to robić jak nie teraz ?
  • Jest jeszcze jeden plus, który zdaje się został pominięty. Mianowicie przesiadki w stronę południowo-zachodnią. Aktualnie wszystkie realizowane w Tczewie, to czas dojazdu ok.45 min. Przy bezpośrednim połączeniu z Gdańskiem, który miałby wynosić 30 min, czas dojazdu na przesiadkę skraca się o ok.15 min.
  • MariuszLewandowski-Fc Marzenie ale raczej mało realne... Gdyby myśleć o torze dla odciążenia węzła przy Rafinerii i założyć dwie nitki torów jak w SKM-ce to jeszcze może miałoby to sens. Ruch pasażerski jest kołowy i będzie się indywidualizował to jest tendencja kulturowa dlatego myślę że prędzej pomyśleć o hubie z parkingiem - jedne w Elblągu gdzie można zostawić samochód rodzinny i drugi w Gdańsku gdzie czeka samochód służbowy. Tyle że o godzinie 5 musiałby startować tuzin autobusów Podróż w standardzie SKM i tak trwałaby godzinę ze względu na hamowanie na stacjach pośrednich Daleka droga ale kibicuje
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    4
    MariuszLewandowski-Fc(2025-12-01)
  • "Znaleźć przełożenie na decydentów w Warszawie" - to akurat jest bardzo proste. Albo się ich kupuje, albo szantażuje. Obydwie metody działają od lat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    ernest(2025-12-01)
  • Czy jeżdżę czy nie, wszystko wymaga rozważenia, żeby było opłacalne.
Reklama