UWAGA!

Port jachtowy w Krynicy Morskiej będzie większy

Trwa rozbudowa portu jachtowego w Krynicy Morskiej. Po zakończeniu prac pirs pasażerski zostanie wydłużony o ponad 60 metrów, a nabrzeże postojowe dla jachtów o 50 metrów. Zobacz, jak przebiegają prace.

Inwestycję na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni realizuje grupa NDI. – W ramach przedsięwzięcia mamy do zrealizowania pirs wykonany w konstrukcji grodzy ze ścianek szczelnych. Obecnie zainstalowaliśmy nie tylko wszystkie ścianki szczelne, a także kleszcze i ściągi. Można powiedzieć, że zasadniczy etap konstrukcji grodzy mamy za sobą. Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia robót zasypowych – mówi Paweł Śpiewak, kierownik robót hydrotechnicznych z firmy NDI, generalnego wykonawcy prac. - W najbliższych tygodniach będziemy realizować roboty związane z zasypem grodzy oraz roboty czerpalne. W następnej kolejności do wykonania mamy roboty żelbetowe, a dalej wszystkie roboty instalacyjne, wykończeniowe i związane z montażem wyposażenia nabrzeża.

Główna część tej inwestycji to przedłużenie istniejącego nabrzeża o 65,5 metrów w stronę Zalewu Wiślanego, czyli w kierunku południowo-wschodnim. Druga część inwestycji to wykonanie nowej części nabrzeża w kierunku do ulicy Gdańskiej. Jest to odcinek liczący ponad 140 metrów, w tym 50 metrów nabrzeża postojowego i ponad 90 m umocnienia brzegu. Dodatkowo stworzona zostanie nowa droga dojazdowa i parking. Zostanie także zrewitalizowana zieleń.

- Dzięki tej inwestycji poprawi się sytuacja bazowania i postoju jednostek w porcie w Krynicy Morskiej. Dla dużych jednostek pasażerskich uzyskamy ponad 120 metrów nowego nabrzeża, a jego wydłużenie zawęzi wejście do portu i go osłoni - przy wiatrach południowo-zachodnich falowanie będzie mniejsze. Poprawi to komfort użytkowników portu, w tym żeglarzy
       a także marynarzy. Miasto Krynica Morska uzyska o wiele większy i ładniejszy port, co zwiększy także ruch żeglugowy, ruch turystyczny i zainteresuje nowych klientów – mówi Wojciech Żurawski, główny inspektor ds. elbląskiej delegatury Urzędu Morskiego w Gdyni.

Przewidziano też prace podczyszczeniowe, umocnienie wschodniego odcinka brzegu basenu północnego (o długości 91 metrów) i północnego brzegu basenu północnego. W planach jest też wybrukowanie prawie 200 metrów pobliskiej drogi wraz z nowym oświetleniem oraz budowa parkingu na 22 samochody.

Prace nad rozbudową portu mają zakończyć się w jeszcze w tym roku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a koszt inwestycji wynosi 8 milionów złotych brutto. Znaczną część pokryje unijne dofinansowanie.

Magdalena Skorupka-Kaczmarek, NDI

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Proszę zwrócić uwagę na wypowiedzi, osób zorientowanych w temacie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    4
    Liucynalupina(2022-03-17)
  • Dobrze, bo przebywanie w tym porcie przy dużych falach jest delikatnie mówiąc kiepskie.
  • Krynica Morska szykuje się na nowych klientów, którzy dopłyną tu kanałem żeglugowym budowanym w Nowym Świecie. A tacy z nich byli przeciwnicy tego przekopu
  • Warto juz pomyśleć o 4 pasmowce i torach kolejowych do Krynicy morskiej.
  • I co nikt z mieszkańców krynicy m. teraz nie protestuje
  • @Bsp - Ziomuś, wyciągnęli wnioski i dostosowują się do nowej sytuacji. Na tym polega mądrość. Pozdrawiam Serdecznie.
  • @MO - Protestować to można było przeciw wyrzuceniu w błoto miliardów na przekop. Teraz pozostaje tylko rozbudowywać port, przygotować się na to, że ktoś tym kanałem jednak przyśni i liczyć na to, że "nasz swiat" się nie zawali. POZDRO
  • "Ziomuś, wyciągnęli wnioski i dostosowują się... " - a tak trudno pomyśleć przyszłościowo i tylko dostosowywać się do zaistniałej sytuacji? Tak na dobrą sprawę w czym im ten przekop przeszkadzał? Przecież są mosty. Więc z tą mądrością bym nie przesadzał. To raczej oportunizm. Pozdrawiam.
  • Od NDG do KM potrzebna jest nowa droga, to dopiero napędzi turystów bo wiele osób rezygnuje tylko przez to że traci czas w korku.
  • A tak protestowali, tak byli przeciw że ich zaleje że zablokuję, a okazało że mają dodatkowe inwestycje i utarg się zwiększy. PO i opozycja Totalna to nie poglądy polityczne - to stan umysłu !
  • O, to już Krynica nie jest wściekłym przeciwnikiem przekopu? Cale lata chcieli podkopać przekop mówiąc, że to zly pomysł, a tu proszę jaka odmianas Za to, co chcieli zrobić pownni mieć zakaz korzystania z przekopu. Niech będą konsekwentni. Niestety nie ma na takie zachowanie paragrafu, więc co najwyżej możemy oskrażać Kryniczan o zwykłą hipokryzję.
  • @Do_pomorskiego - Urząd Morski to nie Krynica Morska... Tak właśnie... ! Dożywotni zakaz korzystania z kaczego doła i zakaz używania mostów nad kaczym dołem ! Ano zobaczymy, co z szumnych zapowiedzi będzie proroctwem, a co zwykłą propagandą Populizmu i Socjotechniki... Entuzjazmowi konsorcjum NDI nie należy się dziwić, w końcu zarabiają na kaczym dole i przyległościach krocie. P.S. Czy Krynica Morska proklamowała odrębny byt państwowy ? Szkoda, że nie ma paragrafu za ortografię... możemy najwyżej posądzić autora o nieuctwo...
Reklama