UWAGA!

----

Powstaje kolejna strategia, czas na Zalew Wiślany

 Elbląg, Powstaje kolejna strategia, czas na Zalew Wiślany
(fot. archiwum portEl.pl)

Do końca roku ma powstać „strategia polsko-rosyjskich działań na obszarze Zalewu Wiślanego”. Przetarg na jej opracowanie ogłosił elbląski ratusz, a wygrała firma z Wrocławia, która wcześniej robiła badania do strategii promocji Elbląga. Strategia dla Zalewu Wiślanego będzie kosztować 80 tysięcy złotych, pieniądze na ten cel pochodzą z programu „Litwa – Polska – Rosja”.

Do przetargu na opracowanie strategii przystąpiły cztery firmy. Najwyższa złożona oferta opiewała na 200 tysięcy złotych, najniższa – na 80 tysięcy - złożyło ją konsorcjum firm: Instytut Badawczy IPC z Wrocławia oraz Lider Projekt z Poznania. Wrocławska firma już wcześniej realizowała dla Elbląga badania, które posłużyły potem do stworzenia strategii promocji Elbląga na lata 2013-2020.
       - IPC złożyło najniższą ofertę, miasto nie miało innego wyjścia, jak ją wybrać. Jedynie błędy zawarte w ofercie mogłyby spowodować jej odrzucenie – informuje Rafał Maliszewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.
       - Mamy doświadczenie w realizacji takich międzynarodowych projektów, przygotowywaliśmy strategię dla partnerów w projekcie polsko-niemieckim, realizujemy też projekt polsko-litewski w Ełku - mówi Artur Kotliński, prezes Instytutu Badawczego IPC. - Umowę na realizację projektu z Elbląga podpisaliśmy 7 maja, w tym tygodniu odbędzie się pierwsze robocze spotkanie. Mamy mało czasu na przygotowanie strategii, ale zapewniam, że terminu dotrzymamy.
       Strategia polsko-rosyjskich działań na obszarze Zalewu Wiślanego jest elementem projektu finansowanego z Programu Współpracy Transgranicznej Litwa – Polska – Rosja. Jest on realizowany przez Elbląg, Instytut Morski w Gdańsku, który jest liderem projektu, Instytut Oceanologii Rosyjskiej Akademii Nauk, Uniwersytet w Kaliningradzie oraz Zarząd Miejskiego Rejonu Bałtyjska. Strategia ma powstać do końca roku, między innymi na podstawie informacji uzyskanych podczas warsztatów i seminariów ze specjalistami z różnych dziedzin, badań ankietowych z udziałem przedstawicieli władz, organizacji turystycznych, podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami.
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ooooo, . .. .. to będzie ruski ślimak - strategia - mocne słowo - tylko polsko-rosyjska, czy rosyjsko-polska ????? bo tak prawdę powiedziawszy niektóre z tych " strategii" to już znamy - ale przepraszam - jest najtańsza - co oczywiście wszystko wyjaśnia. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    AMalejużniekoniecznie(2014-05-20)
  • Co jest grane. Raz schrzanili robotę a urzędasy wybrali ich drugi raz. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    wyborca(2014-05-20)
  • Nóż w kieszeni się otwiera, za co płacimy wszelkiej maści urzędasom?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    redrum(2014-05-20)
  • Urzędnicy ogłaszając przetarg mieli może wpisać nie dotyczy IPC? Bez jaj. Są przepisy, zgodnie z którymi głównym kryterium w przetargu jest cena. i tu nie ma pola manewru. Ludzie myśleć, a nie jak lemingi hejtować bez sensu. A jeśli chcecie się wykazać, to zapraszam do zbiórki podpisów pod wnioskiem o zmianę procedur przetargowych w naszym kraju, bo są do bani.
  • Pan Wilk narzekał na opracowaną przez nich " Strategię promocji. .. , a ponownie tych samych wybrał, chyba nawet mówił że młodzież / w ramach konkursu/ by lepszy dokument wykonała? To po pierwsze, a po drugie pan Wilk nie wie, że Urząd Marszałkowski od dawna właśnie Zalewem Wiślanym się zajmuje. Oj nie ma na co ten pan Wilk wydawać pieniędzy, chyba tylko dlatego, że nie swoje. Tylko Elbląga ŻAL.
  • PRZEKOP MIERZEI TYLKO to gwarantuje rozwój Elbląga i wszystkich miejscowości na tym akwenie.
  • No to po kasiorze. Ta strategia, o ile w ogóle jest sens jej opracowywania, przestanie być tematem po upłynięciu terminu wyznaczającego swobodę korzystania z Cieśniny Pilawskiej. O ile zakład?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Zenon_maruda(2014-05-20)
  • Anonimie, może nie wyraziłem się jasno, problem w tym, że urzędnicy są po to, żeby pisać strategie dla regionu za który odpowiadają a nie wynajmują prywatne firmy. A prawo o zamówieniach publicznych to " rak" trawiący nasze biedne państwo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    0
    redrum(2014-05-20)
  • Budżetowe strategie w dowolnym temacie opracowywane są z zachowaniem żelaznych zasad. Tytuł, wstęp i spis treści - parę stron. Podstawy prawne wszystko co się da i cytaty – dużo stron. Opis przeszłości i stanu istniejącego, dane statystyczne pozyskane od przeróżnych wydziałów UM oraz metodą kopiuj wklej z różnych biuletynów – maksymalnie dużo stron, około 98% zawartości dowolnej strategii. Wnioski czyli strategia – kilka stron gdzieś około 1% zawartości. No i zachowana musi być zasada - jak najbardziej ogólnie, tak żeby niewiele albo nic z napisanej strategii nie wynikało. Razem dobra budżetowa strategia z dodatkami powinna zamykać się w 200 – 300 stronach. I można iść do kasy. Czerwony
  • Zawracanie kijem Wisły ! Po Zalewie bedzie pływać kilkanaście jachtów i kilka motorówek - akwen nie nadaje sie do intensywnego żeglowania. Szkoda na to pieniędzy. Rosjanie raz przypłyna swoimi wypasionymi jachtami motorowymi, zaplaczą sie w sieci, obetrą dna łajb po dnie i pobrudzą kadłuby. .. i po temacie. Mają piękniejszy Zalew Kuroński, a Litwini będą ich witać jak przyjaciół. A u nas PiSiory będą machać szabelką. ..
  • Strach się bać następnego ślimaka
  • w taki sposób rozdziela się forsę między kolesiów. Społeczeństwo o tym wie i was za to rozliczy. Polski majdan coraz bliżej.
Reklama