Projekt budowy kanału żeglugowego przez Mierzeje Wiślaną o który ostatnio zabiegały w Warszawie władze województwa, Elbląga oraz przedstawiciele PO i PIS, będzie realizowany.
Plany przekopu Mierzei poparł Minister Gospodarki Morskiej Rafał Wiechecki, a projekt budowy znalazł się na liście programu „Infrastruktura i Środowisko” zaakceptowanego przez rząd.
Przekop miałby powstać we wsi Skowronki - najwęższym miejscu Mierzei. Budowa kanału o szerokości 40 m, długości 1,5 km i głębokości 5 m umożliwi rozwój żeglugi statków towarowych, rybackich i pasażerskich.
Zwolennicy przekopu - wśród nich prof. Tadeusz Jednorał, który juz 10 lat temu wraz z zespołem ekspertów opracował plany przekopu, podkreślają, że kanał nie „odetnie” od stałego lądu mieszkańców Krynicy Morskiej, bowiem przy okazji tej inwestycji nad kanałem powstanie dwupasmowy most wantowy.
Budowa Kanału przez Mierzeję Wiślaną ma ruszyć w 2008 roku i potrwa dwa lata. Koszt przekopu szacuje się na 60 mln zł. Rząd polski będzie zabiegał o finanse na tę inwestycje w Unii Europejskiej oraz w NATO.
Mówi prof. Tadeusz Jednorał:
Przekop miałby powstać we wsi Skowronki - najwęższym miejscu Mierzei. Budowa kanału o szerokości 40 m, długości 1,5 km i głębokości 5 m umożliwi rozwój żeglugi statków towarowych, rybackich i pasażerskich.
Zwolennicy przekopu - wśród nich prof. Tadeusz Jednorał, który juz 10 lat temu wraz z zespołem ekspertów opracował plany przekopu, podkreślają, że kanał nie „odetnie” od stałego lądu mieszkańców Krynicy Morskiej, bowiem przy okazji tej inwestycji nad kanałem powstanie dwupasmowy most wantowy.
Budowa Kanału przez Mierzeję Wiślaną ma ruszyć w 2008 roku i potrwa dwa lata. Koszt przekopu szacuje się na 60 mln zł. Rząd polski będzie zabiegał o finanse na tę inwestycje w Unii Europejskiej oraz w NATO.
Mówi prof. Tadeusz Jednorał:
MH