UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Szanowni zwolennicy i przeciwnicy przekopu jeszcze raz podkreślam, dla jednych i drugich aby korzystać z portu na rzece Elbląg należy pogłębić tor wodny od Stawy Elbląg do nowo wybudowanego nabrzeża do 4,0 metrów, obecnie jest 2,4 metra Mam nadzieję, że wspólnym wysiłkiem zmusicie władze Elbląga do tych prac. Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2008-11-13)
  • Pogłębianie torów wodnych nie leży w kompetencjach władz miejskich ani gminnych
  • Drogi Sceptyku! Problem niemożności wejścia do portu, to nie tylko problem Krynicy Morskiej i "Szafira", ale to także problem wszystkich pozostałych portów, szczególnie przy "niskiej wodzie", co doświadczałem boleśnie ( sądzę, że nie ja jeden) przy wchodzeniu lub wychodzeniu chociażby z Piasków czy Tolkmicka. Do kolebania łódek w Krynicy, dodałbym jeszcze malownicze opony, przy tymże kolebaniu barwiące-brudzące, w wielu wypadkach białe burty jachtów. Ale opony są nieodłącznym elementem portów nie tylko nadzalewowych, więc może niesłusznie się czepiam. Natomiast co do miliardów insektów, gryzących nas często w nieodpowiednie miejsca i w nieodpowiednich momentach, to polecam inne rejony niż porty. Urokliwe brzegi między Krynicą i Piaskami, piękne okolice ujścia Pasłęki, a także ciągle za rzadko odwiedzane południowo-zachodnie rejony Zalewu Wiślanego. I woda tam czystsza, i robactwo mniej jakby nachalne, i piwko smakuje równie przyjemnie. Polecam i pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    paterek(2008-11-13)
  • do wowki i malkonentow. cenzura portelu wymazala mi dwa wpisy na was temat mowiace co o was sadze. pisze wiec trzeci raz i to krotko, wyemigrujcie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jimi ziomal(2008-11-13)
  • Czytajcie to: www.baltic-ukraine.com
  • Szanowni Państwo odpowiadam na stwierdzenie:"Pogłębianie torów wodnych nie leży w kompetencjach władz miejskich ani gminnych" Utrzymanie torów wodnych na podejściu do portu Elbląg zgodnie z Ustawą o portach i przystaniach morskich należy do podmiotu zarządzającego portem. W naszym przypadku jest to Urząd Morski w Gdyni, ponieważ Zarząd Portu Morskiego w Elblągu sp z o.o. nic nie ma wspólnego z portem proszę przeczytać www.rafzen.pl Natomiast jeżeli władze miejskie i gminne oraz Ukraina chcą korzystać z portu na rzece Elbląg to muszą domagać się od Urzędu Morskiego w Gdyni wykonania pogłębienia toru do 4 metrów, tak aby statki o zanurzeniu 2,5 metra miały gwarancję wpływania, tak jak to jest po stronie rosyjskiej. Marzenie o transporcie wodnym z Elbląga do Obwodu Kaliningradzkiego czy przez przekop, bez wykonania tych prac jest wprowadzaniem mieszkańców w błąd. Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2008-11-13)
  • Patreku! Też pływam i nawet znam porciki gdzie w miarę możliwości jest przyzwoicie. Znam miejsca, gdzie woda i dno jest prawie do zaakceptowania. W czsie większych upałów niestety jednak cały Zalew jest pokryty kożuchem uniemożliwiajacym kąpiel. Krynica jest jednak z pewnością sztandarowym portem. I martwi mnie wegetacja tego miesca. Właściwie nie wegetacja, tylko cofanie się cywilizacyjne. Gaworzy się jak niemowlęta o wielkich czynach, a nie potrafi zorganizować elementarnych atrybutów cywilizacji. Są tacy którzy gotowi są wydać miliardy niczyich pieniędzy na nikomu nie potrzebne fantazje, a nie są w stanie przez wiele lat zrobić czegokolwiek pożytecznego dla normalnych ludzi. Nie widzi się oczywistości, bo nie są one nośne medialnie. A gdyby pozwolić prywtnym inwestorom na zrobienie czegokolwiek, to zaraz wystąpiła by groźba jakiejś afery. Realnej lub wydumanej. Ot komunizm, czysty komunizm.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2008-11-13)
  • Przekop przez mierzeję jest niewielką inwestycją, żadną ingerencją w środowisko, banałem budownictwa lądowego i wodnego, tylko w realiach, gdy wycięcie drzewa na własnym podwórku wymaga zgody Państwa oraz neutralizacji zawiści sąsiedzkiej, to nic dziwnego, że tyle czasu biją pianę na tym forum różni ludzie. Przecież nawet przedłużenie linii tramwajowej do Jaru spowodowało lawinę pretensji o wszystko, łącznie z argumentem nieopłacalności. Obecnie w Parku Kajki prowadzone są prace porządkowe przy strumyczku !!! Panowie, a kiedy to się zwróci ?? Dlaczego z moich pieniędzy i co teraz zrobią dzikie kaczki! Gdyby przekopów przez Mierzeję miało być dwanaście. .. .. a to co innego, moglibyśmy się zastanawiać, czy to przypadkiem nie jest szastanie groszem publicznym, ale jeden ?? wąski z mostem i śluzą ??? Państwo ma obowiązek kreować warunki rozwoju i modernizacji tego co jest państwowe, zaś my mamy tego od nich WYMAGAĆ !!, a nie ułatwiać nieróbstwo, bicie piany i jeżdżenie samochodami jak święte krowy. Mają przekopać, pogłębić co trzeba, ułatwić rozwój biznesu i jeszcze pomóc w uzyskaniu dotacji !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2008-11-13)
  • Do RulerofBlaircourt. Taaaa, tylko po co?! Co wykreuja te wladze!? Nikt nie pisal tez wczesniej o szastaniu pieniedzmi podatnika, tylko ich zaangazowaniu w odpowiednim celu. A tym celem ma niby byc rozwoj regionu. Tylko jaki rozwoj i kiedy? Jaka efektywnosc wydanych pieniedzy? "Prawa" inwestycyjne nakazuja inwestowac w to co przyniesie oczekiwany zwrot nakladow lub przyniesie efekty niewymierne w sferze budżetowej. Tu zwrotu nakladow nie przewiduje. A efekty niewymierne? Kanal sobie wladze (obojetnie ktore) wykopia. Pochwala sie w czasie wyborow (uklon do AM) ze wykopali ale co dalej? Beda marudzic ze teraz to juz tylko wina posiadaczy jachtow, ze nie przyplywaja z calego swiata pomimo przekopu. Nie bedzie tez zadnego transportu ta droga, bo niby po co, skoro sa wszelkiej masci srodki transportu tanszego i szybszego?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KissMyPrzekop(2008-11-13)
  • Szanowni Państwo władze Elbląga pobudowały za 21 mln złotych 195 m nabrzeża, wiedząc z góry, że do niego nie dopłynie, żaden statek, ponieważ tor wodny musi być głębszy a "Pogłębianie torów wodnych nie leży w kompetencjach władz miejskich ani gminnych". Tak się wydaje społeczne pieniądze w Elblągu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2008-11-14)
  • No i ok, zdaje się, że jedna utopia właśnie została spuszczona tam, gdzie jej miejsce. Teraz czas na " Karaibską Polskę" A co, nasi coraz częściej wypoczywają na Karaibach, trzeba koniecznie zrobić tam projekt :). Dobra, teraz poważniej. Szanowni zwolennicy przekopu : czy ktoś z Was pokusi się o przytoczenie statystyk, ile zagranicznych jachtów odwiedziło polskie wybrzeże w tym sezonie ? Mamy odnowione porty wzdłuż całego wybrzeża. Gdynia, Port jachtowy w centrum Gdańska, Ustka, Łeba, okolice Szczecina, piękny Zalew Kamieński. .. i co ? Jakoś nie walą drzwiami i oknami. .. A jest infrastruktura, są akweny. .. I jest dupa blada. I konkretne pytanie no 2.Jakie towary chcecie wozić przez "port Elbląg" ? Skąd, dokąd i ile ? Gdzie je chcecie składować, gdzie przeładowywać ? Konkretnie i bez emocji proszę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rapaport_XXL(2008-11-14)
  • WojŁawrynowicz Rapaport_XXL ja pochodzę z Koszalina miasta które budowało od 1976 drogi na wyrost - śmiałe wyburzenia, by pościć drogi dwu pasmowe (w obie strony), duże ronda, przelotówki, obwodnice i trasy przejazdowe. Po latach okazuje się, że ci co wbrew głosowi sceptyków (bardzo podobnych do głosów przeciwników przekopu) postawili na myślenie przyszłościowe i podjęli odważne decyzje, mieli racje Koszalin ma układ komunikacyjny jeden z najlepszych w Polsce. Rewelacyjnie dostosowany do obecnej ilości samochodów. Bo ktoś miał odwagę myśleć 20 - 30 lat do przodu. A co do marin, statystyk nie znam. Ale będąc wielokrotnie w Gdańsku nie widziałem wolnych miejsc na marinie, za to widziałem wiele luksusowych jachtów pełnomorskich zarówno polskich jak i zagranicznych. A i na Wolinie widziałem sporo niemieckich jachtów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-15)
Reklama