UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Przeciwnicy przekopu podają logiczne i spójne argumenty. Bez zbędnych emocji. Zwolennicy - poza argumentami ad personam, lub - wszystkiemu winien Olsztyn - nie maja żadnych konkretów. Powiedzcie mi, drodzy zwolennicy ( poza argumentem " na złość mamie ( Rosji) odmrożę sobie uszy ( wykopie przekop)" jakie konkretne cyfry jesteście w stanie podać? Ile rzekomych miejsc pracy zostanie stworzonych ? Jakie to będą miejsca pracy ? W jakich zawodach, jakich specjalnościach ? jakie towary i skąd będą przewożone. Ile będzie się ich składować ? Ile krótkoterminowo ? Ile długoterminowo ? Gdzie sie je będzie składować ? Potraficie podać stopę zwrotu z inwestycji ? Kwoty nakładów na infrastrukturę ? Źródła finansowania ? Takie przedsięwzięcie należy traktować w kategoriach biznesowych. Ścisłe prognozować. Niestety, nasi włodarze karmią nas mrzonkami. Dlaczego nie 10 milionów ton rocznie ? To kwota równie realna jak 3.. Czy nie dociera do Was, że rachunek za te mrzonki zapłacimy wszyscy ? To z kasy Elbląga pójdą ciężkie miliony na inwestycje, które nigdy się nie zwrócą ? Przez dziesięciolecia nie będzie w Elblągu nowych inwestycji, bo trzeba będzie spłacać kredyty zaciągnięte na port, który nie ma szans na siebie zarobić o zyskach nie wspomniawszy ? Odpowiedzcie sobie na pytanie : dlaczego przez tyle lat, kiedy zalew był otwarty w Elblągu nie zbudowano prawdziwego portu ? Powiedzcie uczciwie, że przekop ma uzasadnienie tylko polityczne. Ekonomicznie - żadnego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-07)
  • Elbląg kiedyś był miastem portowym, myślę że warto wrócić do tego
  • w każdej sprawie przeciwnicy podają spójne argumenty. bo krytykować jest bardzo łatwo.
  • nie słuchac ruskiej agentury i kopać, niech te pieski dalej szczekają, a przekop i tak i tak będzie i na nic wasze ruskie skowyty,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    budoać przekaop już(2008-04-08)
  • Jeszcze kilka lat temu teren ten wyglądał całkiem nieźle, ale teraz o zgrozo. .. .Przecież między innymi to wizytówka naszego miasta. Pięknie położony teren, naturalnie ukształtowany. Bardzo wielu mieszkańców naszego miasta przyjeżdża tu aby wypocząć, w różnorodny sposób. Uprawiając wszelkiego rodzaju sport. Ale cóż gospodarza terenu zapomniał, że należy też o niego zadbać. Na wszystkich szlakach w tragicznym stanie są mostki, zabezpieczenia nad skarpami. W ewidentny sposób zagraża to bezpieczeństwu przebywających tam osób. Czyżby brakowało tam materiału. Jak również ścieżki zagrodzone są przez wiatrołomy. Taki stan trwa bardzo długo i jakoś to nikomu nie przeszkadza. Ktoś tam próbuje sie kręcić ale w bardzo nieudolny sposób. A już w ogóle turysta tam nie zajrzy. Taki piękny skarb mamy w rękach - dosłownie klejnot natury. APELUJĘ pomóżmy naszej Bażantarni. Jeśli gospodarz terenu tego nie widzi pokażmy mu to palcem. A właściciele wyrośniętych piesków mogliby trzymać je na smyczy. Bez żadnego zdrowego rozsądku. I jeszcze taki jest zadowolony, że inni się boją. wizjer
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wizjer(2008-04-08)
  • rapaport xxl. .. .. ty chyba z Olsztyna dojeżdżasz? Najlepiej powiedzieć ze będzie źle z portem ze duże koszta itp. , jak by tak wszyscy myśleli to żaden kanał by nigdy nie powstał, wracaj do Ciemnogrodu tam twoje miejsce, ewentualnie udaj się na Syberie z resztą płaczków. Dla przykładu kanał panamski ma 81 km dlugosci, a otworzono go w 1914 roku. Rozumiem ze jesteśmy troszke w tyle z technologią ale chyba nie blisko 100 lat panie rapaport. .. .
  • Raport XXL bardzo ciekawe argumenty przedstawiasz ale same zyski czysto ekonimiczne nie sa najwazniejsze, nawet jezeli bedzie tak zle jak Ty mowisz to wybudowanie takiego poartu to bardzo duza szansa na rozwoj miasta, bardzo dobrze napisales ze setki tirow dziennie beda musialy przyjechac do ega, wiec ktos bedzie musail ich obsluzyc, cala infrastruktura w tym momencie bedzie miala szanse rozwoju a takze pojawia sie szansa na pozyskanie srodkow unijnych, reasumujac same miasto moze nawet wyjsc na tejn inwestycji na stracie(wg mnie w najgorszym przypadku w okresie 10 lat wyjdzie na 0) ale spowoduje to rozwoj przedsiebiorcow, powstana nowe firmy, nowe miejsca pracy, nawet jezeli nie bedziemy mieli ludzi wyksztalconych w tych kierunkach to trzeba bedzie otworzyc nowe kierunki w szkolach aby odpowiedziec na popyt. Ponadto w Elblagu istnieja takie firmy ja Alstom ktora dzieki temu bedzie mogla sie jeszcze lepiej rozwijac czy Browar Elblaski ktory dzieki temu moze znwou sie rozwijac i zwiekszyc eksport. Samo pisanie ze bedzie zle nawet uzywajac mocnych argumentow nie wystarczy, zmiast ciagle narzekac ze wszystko co bedzie robione jest zle moze warto pomyslec jakie bedziemy mieli z tego korzysci, chociaz w naszej poslkiej naturze jest wieczne narzekanie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ~Spike(2008-04-08)
  • Brawo Spike. Od dłuższego czasu powtarzam, że przekopu mierzei nie można postrzegać jedynie przez pryzmat finansów i zwrotów z poniesionych nakładów. Każdorazowo podkreślam także, że ta inwestycja ma posłużyć Elblągowi, ale nie tylko i nie przede wszystkim. To jest inwestycja, która ma ożywić Zalew Wiślany jako akwen wodny, a jednocześnie dodatkowo także pozwolić na operowanie większej liczbie przewoźników korzystających z pochylni na Kanale Elbląskim. Poza tym wierzę, że byłby to niesamowicie istotny krok ku rekonstrukcji Osady Truso. Wracam do przekopu -. .. xxl nie zgadzam się z Tobą z racji Twojego przedsiębiorczo brzmiącego podejścia do tematu. Zważ, że są tzw. dobra wspólne, społecznie korzystne, które nie mierzy się za sprawą bożka-pieniążka. Gdyby myśleć kategoriami, które pryztaczasz, to po co budować wiele z dróg, które powstają, albo mają powstać w tym kraju. .. Czy drogi wodne, to nie inwestycja? Tym bardziej, że w ramach zrównoważonego rozwoju wg UE, a i ochrony środowiska naturalnego, musimy dostosowywać wodne szlaki komunikacyjne, tym bardziej, że po przekopie mierzei powstałby kolejny szlak, który otwiera także Pojezierze Iławskie na kraje z rejonu Morza Bałtyckiego.
  • c. d. Poza tym, co ważniejsze, okazuje się, że zostały opracowane pierwsze stadia wykonalności w ujęciu technicznym i ekonomicznym i. .. jakoś o dziwo przedsięwzięcie pod nazwą przekop Mierzei Wislanej, jest zasadne! Nie ja opracowywałem ten dokument, a Urząd Morski Gdynia (bodajże) i teraz musimy poczekać na dokument, który ukazać ma oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne (o to jestem spokojny, bo te, które zostały poczynione dotychczas dowodzą, że ingerencja w środowisko naturalne będzie znikoma - nie grozi nam zatem druga Rospuda). Ktos doszedł do wniosku, że takie obawy, jak Twoje vide finansowy aspekt, są niepotrzebne. Ja nie będę dyskutował z ekspertami, bo nie znam się na biznesie tego typu, więc może i Ty tego nie czyń - no chyba, że chcesz otrzymać możliwość opracowania wersji przeciw! Co do aspektu ukraińskiego - skoro Elbląg przejawia inicjatywę w temacie wykorzystania miejszości ukraińskiej mieszkającej w mieści i podjęcia starań o uczynienie z elbląskiego portu, portu przeładunkowego, to dlaczego tego nie wspierać?! Elbląski port nigdy NIGDY nie będzie portem rywalizującym z portami trójmiasta, a jedynie ma być ich uzupełnieniem.
  • Mild : nie twierdze, z kanału nie da sie zbudować. Twierdze, że taka budowa nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Reszta twoich argumentów rodem z zakompleksionego zaścianka - szkoda na nie klawiatury. Spike : to o czym piszesz to pobożne życzenia. Nierealne. Czy browar dziś wysyła coś statkami np z Gdańska ? Jeśli tak - ile ? Jakimi statkami ? Masz zielone pojęcie o tym ? Podpowiem Ci - wysłał w zeszłym roku 0.00 litra piwa. Sądzisz, że powstanie portu nagle dokona cudu i "zwiększy się eksport" - wątpię. Spróbuj wskazać choć jedną grupę towarów w eksporcie lub imporcie, której można przez Elbląg przywieźć - wywieźć 3 miliony ton ( statkami, które zgodnie z dzisiejszymi kanonami transportu morskiego są tak naprawdę większymi szalupami). Powiedz mi, co te " nowe firmy" będą wg Ciebie robić ? Sprzątać pusty port ? Czy może puste parkingi dla ciężarówek, które nie będą miały po co przyjechać ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-08)
  • Matex : można się zgodzić, że bywają inwestycje nieuzasadnione ekonomicznie a mające znaczenie społeczne. Tu niestety inwestycja robiona jest pod zamówienie polityczne. A za 10 lat o których piszesz właśnie te najuboższe grupy naszego społeczeństwa odczują to najbardziej. Bo nie będzie pieniędzy na działalność socjalna, budownictwo miejskie, pomoc społeczną i wiele innych rzeczy - trzeba będzie spłacać kredyty, bez których portu zbudować się nie da. Aktywizacja społeczności ukraińskiej - jaja sobie robisz ? Ilu znasz poważnych biznesmenów ukraińskiego pochodzenia w Elblągu ? Kto z Nich prowadzi jakikolwiek biznes mogący choć w ułamkach procenta zapewnić zatrudnienie w porcie ? Otwarcie Pojezierza Iławskiego na kraje Bałtyku ? A co dzisiaj przeszkadza przypłynąć jachtom ze Szwecji, Danii czy Finlandii na Jeziorak ? Droga wolna. .. I jakoś nie płyną gromadnie. Nie ma się co łudzić, że kanał czy port diametralnie zmieni sytuacje Elbląga. Niestety, polityczny obstalunek, chciejstwo i zasada " jakoś to będzie" wezmą górę i kanał zostanie zbudowany. A w ciągu następnych dziesięcioleci będzie się odbijać czkawką nam wszystkim. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-08)
  • Wiesz co "XXL" idąc tokiem twojego rozumowania to najlepiej w ogóle zamknąc i "zakopac" Kanał Elblaski przecież on nie ma zadnego ekonomicznego uzasadnienia!!! Idąc dalej, po co modernizowac i poszerzać "siódemke" przeciez jest ona zakorkowana tylko sezonowo! Po co w miescie zaklejac dziury w jezdni jak mozna wstawic ograniczenia prędkości i progi zwalniające!:) Zrozum człowieku, rusz wyobraźnie, jest prosta zasada, nie ma drogi nie ma ruchu - jest droga jest ruch! Czy ci sie to podoba czy nie transport wodny jest tańszy i przy rosnacych kosztach paliw ma przyszłość! Trójmiasto ma już dosc TIRów, wiec port elblaski moze pełnic funkcje pomocnicze dla trójmiejskich np. barkami do Elblaga mozna transportowac kontenery przeładowywane z duzych jednostek, a w Elblagu ładowac je na TIRy i na pdwrót także!:) Myśl pozytywnie!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zwolennik przekopu(2008-04-08)
Reklama