UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Przekop mierzei i port e elblagu jest zlym pomyslem Zgodzilbym sie na przekop za krynica morska i na port w okolicach tolkmicka poniewaz jest to najprostrzy sposob i najtanszy bez utrudnien komunikacyjnych dla mias krynica, rzeka elblag jest zbyt plytka i waska by wprowadzac statki ktore musza sie wymijac problem z nowakowem. czy widzial ktos kto robi plany portu w elblagu jak wygladaja statki, to nie lajby lub canu aby wprowadzac statek w tak mala rzeke Niema co sprowadzac do histori Elblaga to sa inne czasy, wiadomo ze statek musi cos przewozic, wiec musi byc duzy. Statki maja wyokosc 35 metyrow i zanurzenie od 6 metrow chyba ze sa tylko rzeczne a niejest to taki cel. a wiec opowiadam sie za przekopem tylko w ok piaskow i portem w tolkmicku lub w poblizu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    andrzej zatorski(2008-04-09)
  • Bardzo sie ciesze, miasto odżyję trochę. Jestem na tak
  • Do Matexa: Nie jestem za udroznieniem Szkarpawy, bo jest to tez w tym momencie zbedne. Jeszcze nie wiem jaki problem ma zlikwidowac przekop, bo nie widze ani wzmozonego, wodnego ruchu turystycznego, ani towarow czekajacych na rozladunek w Elblagu. Mysle ze pewnie i tak bedzie kopane bo chyba sporo lobbystow juz sie kreci wokol tej inwestycji, ktorym obojetny jest rachunek ekonomiczny. Ja jestem za ulozeniem sie z Rosjanami, chyba najtansza alternatywa, chodzi przeciez tylko o to by bandery innych krajow niz Polska i Rosja mogly przechodzic przez ciesnine Pilawska. Chociez widze ze wielu "zwolennikow" widzi przekop chyba tez jako "wbicie drzazgi w d. .e niedzeiedzia". Dla turystow wodnych bedzie to chyba wystarczajace rozwiazanie. Tu powinni wykazac sie nasi politycy, wkoncu eksport miesa zalatwiono dosc szybko, wiec moze teraz ciesnina Pilawska??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Emigrant_(2008-04-09)
  • Okazuje sie, ze istnieje specjalna komorka wywiadu zagranicznego, ktorej zadaniem jest dezinformacja na temat korzysci z przekopu mierzeji wislanej. Jak podaje informacja wojskowa, Polska moze wystosowac w tej sprawie note dyplomatyczna. Najtansza i sprawna forma dezinformacji sa roznego rodzaju blogi internetowe. Straszenie i dzielenie spolecznosci aby zgasic entuzjazm lokalny. Dziwnym trafem niektore umieszczone to wypowiedzi wpisywane sa zza niedalekiej granicy. Latwo to mozna sprawdzic. Agentow pozdrawiam!
  • XXL jak widze tylko Twoje argumenty sie liczą. .. tak tak. .. Moze faktycznie zakopać kanał ? No przeciez nie ma w nim zadnej ekonomi, a tak zaoszczedzi sie na remontach mostow na wyspe spichzów, bo zrobi sie normalne drogi na "za kanał" Moim zdaniem przekop wiele da, zalew odzyje, nawet znikoma wymiana wód oczysci to obecnie małe bagienko, wiadomo ze utrzymanie toru wodnego nie jest tanie, ale licze ze ludzie ktorzy zajmują sie dokładnymi analizami i ekspertyzami nie zastanawiaja sie nad sensem przekopu na zasadzie uda sie lub sie nie uda. To grono fachowców, a nie dzieci z kalkulatorami, a dodatkowo nie podchodza do tematu az tak emocjonalnie jak my czyli zwolennicy i przeciwnicy (jest was naprawde garstka, ale zawsze sie odnajdziecie jak trzeba cos skrytykowac, tak samo jak ekolodzy ktorzy "swirują" na rowerku. .. a potem wkładają go do swojego ekologicznego bagaznika 3,5 litrowego Vana i wio. .. .. BRAWO)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Anty_Ekolog(2008-04-09)
  • przewrotnie mowiac, my, zwolennicy przekopu, powinnismy sie cieszyc z tak duzej liczby wpisow na nie. bo swiadczy to tylko o tym ze inwestycja staje sie coraz bardziej realna.
  • to ruski pisza przeciw, no jaki normalny elblążanim byłby przeciwko przywróceniu miastu jego historycznych korzeni? to kompletny nonsens, Elblag to miasto żyjące z morze, odw ieków tak było, a teraz ktoś próbuje nas przekonac, że dostęp do morza to dla Elblaga same zło, szkoda słów aby to komentowac, to jakas nawiedzona banda sługusów Moskwy, niedługo napisza, że Elblag powinien funkcjonowac bez wody i prądu bo to kosztuje i jest marnotrawieniem pieniędzy danie miastu elektryczności,
  • Przejście na Bałtyk "Musi" być, choć z Elbląga nigdy nie będzie żaden port. To nie te czasy. Transport samochodowy zmienił oblicze potrzeb przewozowych. Mimo, że jest trochę droższy od żeglugi śródlądowej, to jest od niej dużo elastyczniejszy i wygodny dla podmiotów z niego korzystających. Do zwolenników uczynienia z Elbląga miasta portowego:nikt o zdrowych zmysłach nie nalega aby do sił zbrojnych wprowadzać kusze i łuki. Ich czas dawno się skończył. Turystyka wodna to nasza przyszłość. Porty żeglarskie, wodne stanice turystyczne. Nasze akweny wodne powinny zapełnić się żaglówkami, łódkami, kajakami. Teraz na wodach jest prawie pustka. Żegluję parę lat po Zalewie i widzę tę pustkę. A szkoda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kazik635(2008-04-09)
  • Jak pani mówi o spełnieniu jakichś parametrów, to może je poda. Szerokość, głębokość, tonaż statków.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ciekawy(2008-04-09)
  • Przekop na Bałtyk musi być choć z Elbląga żaden port handlowy nie będzie. Transport samochodowy jest trochę droższy ale bardziej elastyczny dla jego użytkowników. To tak jakby ktoś próbował wprowadzić na wyposażenie sił zbrojnych używane kiedyś łuki i kusze. Nie ten czas. Nasz region powinien zapełnić się przystaniami żeglarskimi, stanicami wodnymi a nasze wody powinny zapełnić się żaglówkami, łódkami i kajakami. A jest pustka. Po Zalewie żegluję parę lat i tę pustkę widzę. Kopcie czym prędzej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kazik635(2008-04-09)
  • Szanowni krytycy budowy kanału, nasz port jest otwarty na wysłuchanie wszystkich opinii, również krytycznych. Szkoda tylko, że wiele z nich jest przekazywana w tak prymitywny sposób, a jej autorzy nie zadali sobie trudu, aby udać się do portu i spytać się nas o założenia przedsięwzięcia "Bałtycka Ukraina". Oczywiście, że opierając się na istniejącej wymianie handlowej budowa ukraińskiego portu bałtyckiego, która jest jedynie elementem szerszego systemu logistycznego, nie miałaby sensu. Wspólnie z partnerami ukraińskimi i skandynawskimi, a także z władzami Ukrainy, tworzymy platformę informacyjno-analityczna, której celem jest: po pierwsze - pokazanie przedsiębiorcom perspektyw wymiany handlowej Ukraina - Skandynawia oraz skandynawskich inwestycji na Ukrainie, po drugie - zdefiniowanie barier utrudniających taką współpracę, po trzecie - usuwanie tych barier, po czwarte - wysłuchanie opinii krytycznych i pomysłów każdego, kto ma na ten temat coś do powiedzenia. Również "studencików", jak obraźliwie nazwał mnie jeden z przedmówców, któremu zabrakło jednak odwagi cywilnej, by podać swoje nazwisko. W związku z tym zapraszam wszystkich krytyków na rozmowę do Zarządu Portu, gdzie będą mogli skierować swój entuzjazm w zwalczaniu naszego przedsięwzięcia na bardziej konstruktywne tory. Zapraszam również do kontaktu mailowego - dane kontaktowe dostępne są na portalu www. baltic-ukraine. com Pozdrawiam Jakub Łoginow, koordynator przedsięwzięcia "Bałtycka Ukraina"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jakub Łoginow(2008-04-10)
  • wg W końcu pojawiły sie konkrety :-) Przekop ma służyć: 1.Utworzeniu platformy informacyjno-analitycznej 2.Pokazaniu przedsiębiorcom perspektyw 3.Zdefiniowaniu barier 4.Usuwaniu tych barier 5.Wysłuchaniu opinii. A nie można by tego wszystkiego taniej osiągnąć?
Reklama