UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Szanowny studenciku ( czy to jest mniej obraźliwe ?) :) Bardzo ładne bla bla bla Pan napisał. Platformy, bariery, definiowanie. Ślicznie. Sam Pan pisze, że przy obecnej wymianie budowa portu nie ma sensu. A jakie Pan może dać gwarancje, czy choćby prognozy takiej wymiany, która zagwarantuje sens topienia takiej kasy ? Czy ktoś z portowych speców pokusił się o sprecyzowanie całkowitych kosztów takiej inwestycji ? Mówię o całości : przekop, droga wodna wraz z utrzymaniem, infrastruktura drogowa, kolejowa, infrastruktura stała. Jesteście w stanie podać choć przybliżona wartość ? Wartość rocznych kosztów utrzymania ? Jednym słowem zdajecie sobie sprawę z mizernej wartości argumentów "za" - oczywiście poza politycznym uniezależnieniem się od fanaberii Rosjan ( jest to jedyny argument, który akceptuję jako słuszny, choć nie wiem, czy przepłynięcie kilku statków barek i jachtów skompensuje wydatki. Czy to takie ważne, kto krytykuje ( nie mylić ze zwalczaniem) przedsięwzięcie ? Będzie miało dla meritum sprawy znaczenie to, czy nazywam się Jan Kowalski, czy Sławomir Nowak ? I najważniejsze : czy w moich postach widzi Pan gdzieś zwalczanie ? Wyrażam w nich tylko opinie, moje własne, choć nie tylko. wszystko zaczęte trochę od d. .. strony. cdn
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-10)
  • Wrócę jeszcze do tych barier i ich definiowania. Biznes rozwija się najlepiej tam, gdzie sam sobie znajduje ścieżki. I doskonale potrafi omijać wszelkie bariery. Przykład ? Kiedy np w imporcie ryb ze Skandynawii na Ukrainę barierą stały się idiotyczne polskie przepisy weterynaryjne importerzy błyskawicznie przerzucili się na Kłajpedę. Przez te wszystkie lata byłem wielokrotnie obserwatorem prób utworzenia różnych płaszczyzn i for biznesowych. I najczęściej zarabiały na tym tylko firmy takie fora organizujące. Owszem, można było pojechać, miło porozmawiać, pobankietować, a efekt - żaden. I choćby się Pan obrażał nie wiadomo ile, to to są fakty. W większości dokonane, z którymi wiadomo - nie walczy się. W mojej skromnej ocenie przedsięwzięcie nie ma szans. Nie widzę towarów masowych, które Ukraina mogła by wysyłać do Skandynawii via Elbląg ( z powodu wiadomych ograniczeń - za mały tonaż może wejść do E-ga). Drobnicówka nie ma wielkich szans z podobnych względów. O kontenerach w rozsądnych ilościach można zapomnieć już na starcie. Obym mylił się ja a nie eksperci. A jeśli są to ci sami eksperci, którzy opiniowali i planowali most w Drewnicy, na których NIK nie zostawiła suchej nitki to niech się Pan trzyma od nich z daleka, szczob piznijsze nikto ne mich skazaty, szczo durnyj Tebe pip chrestył. :)))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-10)
  • Urodziłam sie w Elblągu i jest to moje miasto. Zwolenników przekopu proszę o sensowne argumenty za. Wyśilcie się, przekonajcie mnie, że przekop ma sens!! XXL nadal podzielam Twoje argumenty. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    chello(2008-04-10)
  • rappaport_XXL - szacun ! - misiek
  • Wowka Szanowni zwolennicy przekopu, a zwłaszcza Pana Jakubie Łaginow przeczytajcie artykuł na Portalu Morskim artykuł www.portalmorski.pl i nie piszcie wiecej bzdur pomyślcie chwile . Przekop Mierzei to "syzyfowa praca" i pieniadze wywalone w muł!
  • Wybaczcie, ale ta dyskusja o niczym od wielu lat, pozbawiona wymiany istotnych argumentów z punktu widzenia ekonomi i logiki prowadzenia interesów - jest już trochę nużąca. "BIZNESMENI" elbląscy od niefunkcjonującego portu, wąskiego mostu, strefy ekonomicznej na niby ( chyba nie ma sensu dalej wymieniać) nie są tu chyba autorytetami w sprawie. Pojękujący z boleści nad upadkiem przyrody, do którego sami się przyczynili - ekolodzy i niby przyrodnicy też przytaczają argumenty z sufitu. Kogóż, więc słuchać, kogo ferować, komu zawierzyć w pracach studialnych i administracyjnych. Z przekopem jest jak z przejściem Elbląga do pomorskiego. Obecny nasz możnowładca Olsztyn tonie w zalewie korupcyjno-malwersacyjnych sensacyjek o korzeniach typowo czerwonych a Gdańsk, który miałby być niby beneficjentem tej operacji zaprzątnięty jest problemami natury bardzo lokalnej, które nawet w najbardziej futurystycznych scenariuszach nie przewidują uczestnictwa Elbląga jako aktora tej dramy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2008-04-11)
  • Przestańmy, więc drodzy parafianie i entuzjastyczni wyznawcy idei fixe kroić skóry na nie swoim niedźwiedziu wszak miejsce i obszar naszej rzekomej przeszłej inwestycji leży w jurysdykcji administratora, który tylko z racji dworskiej etykiety jest zainteresowany tym przedsięwzięciem i jego nie przewidywalnymi skutkami. Przestańmy tworzyć nasz real na modłę jedynie słusznych decyzji, które jak dotychczas dla nas obróciły się przeciwko nam. Jestem elblążaninem i całym sercem jestem za tym, aby Zalew, Kanał, Wysoczyzna tętniła życiem i przysparzała nam profitów, ale nie w takiej mistycznej euforii chciejstwa. A tak poza tym na obecny stan i obraz sprawy pracowały zastępy aparatczyków wszelkiej maści i ich należy z tego rozgrzeszyć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2008-04-11)
  • Przeczytałem ta odpowiedź na portalu morskim, ale merytorycznie jest słabiutka i łatwa do obalenia. Nikt nie wywozi urobku z pogłębiarek na brzeg, szczególnie jeżeli za miedzą ma morze, gdzie spokojnie można ten szlam zrzucić. Jaki to będzie miało wpływ na ekologię - nie wiem, nie znam sie na tym, niech się wypowiedzą ekolodzy. Wpływ przekopu na prądy morskie - żaden. Kwestie drogi wodnej, obrotnicy i jej utrzymania podnosiłem wcześniej. Aborygenie Miejscowy : trochę racji masz, ale nie do końca. O przekopie nie będzie decydował ani Olsztyn, ani Gdańsk, bo musi to być decyzja rządowa. I z kasy rządowej ( przynajmniej na początku) pójdą na to środki ( jeśli pójdą). Później zaczną się żarcia między Elblągiem ( Olsztynem) a Gdańskiem, kto ma utrzymywać kanał i tor wodny na zalewie. A swoją drogą ciekaw jestem, jak biegnie granica województw na wodzie. .kto będzie miał więcej do utrzymania :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-11)
  • Szanowny rapaport_XXL, kim Pan jest żeby zwracać się do mnie z taką dozą nonszalancji? Widać, że oprócz opluwania ludzi, którzy chcą coś zmieniać, nie ma Pan żadnych argumentów. To przypuszczenie wynika z tego, że nie przesłał nam Pan merytorycznych materiałów/zastrzeżeń/wniosków, które moglibyśmy uwzględnić, więc Pańskie wypowiedzi na forum są tyle warte, co napisy na murach w publicznej toalecie. Rozwiewając Pańskie wątpliwości - tak, takie opracowania powstały i wykazały ekonomiczną zasadność inwestycji w perspektywie do 2030 roku. O szczegóły proszę pytać Urząd Morski w Gdyni, delegaturę w Elblągu - to są kompetentne osoby. Jeżeli jednak posiada Pan potwierdzone informacje, które sugerowałyby, że te opracowania zostały wykonane nieprawidłowo, proszę się nimi z nami podzielić. To zbyt ważna informacja, aby zachowywać ją tylko dla siebie, wypisując na forach internetowych coś w stylu "ja wiem że to bez sensu, ale nie przedstawię dowodów, dlaczego". Co do portalu "Bałtycka Ukraina". Portal jest w fazie tworzenia i dlatego nie może on jeszcze dostarczyć wszystkich informacji, których szukają tam internauci. Proszę nadsyłać zapytania, wnioski i sugestie odnośnie tego, jakie kwestie powinny na tym portalu poruszone - będziemy taką informację sukcesywnie zamieszczać. Wkrótce umieścimy tam fragmenty tych opracowań i analiz, których rzekomy brak wytykacie na forum. Niech ta wasza krytyka będzie choć trochę bardziej konstruktywna, proszę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jakub Łoginow(2008-04-11)
  • A mnie się wydawało, że XXL był jedną z nielicznych osób, które przedstawiały tu swoje argumenty, a nie emocje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    czytek(2008-04-11)
  • Wowka BRAWO raport_XXL ! Kim ty jesteś łaginow i od kiedy autorytetem w tej granzy? Jaki jest koszt utrzymania portu i kto za to płaci? Ilu pracuje ludzi i jakie pobieraja pensje? Jak może być wiarygodny człowiek i jego opracowanie kiedy już w latach 70-tych chciał przekopać Mierzeję Helską !?
  • Wowka Panie łaginow to pan taki człowiek inteligentny inaczej niż my przeciwnicy przekopu i zniża się i pisze jak " w toalecie publicznej"
Reklama