
Prywatna firma będzie kontrolować stan nawierzchni elbląskich ulic. Ratusz wybrał ją w konkursie ofert. Dlaczego kontroli nie mogą przeprowadzić urzędnicy Zarządu Dróg, którzy mają odpowiednie uprawnienia? - Zewnętrzna kontrola zapewni obiektywizm, a poza tym potrwa ona trzy miesiące i na ten czas urzędnicy musieliby być wyłączeni z innych obowiązków, a to niemożliwe – tłumaczy ratusz.
Konkurs ofert wygrało Biuro Usług Drogowych z Elbląga, które za trzymiesięczną kontrolę stanu wszystkich elbląskich ulic otrzyma z ratusza 23 tysiące złotych brutto. Takie przeglądy są przez Urząd Miejski zlecane co roku, procedurę wprowadzono sześć lat temu. - Realizacja takich przeglądów powinna być wykonywana przez osoby posługujące sie odpowiednimi uprawnieniami drogowymi i mostowymi – informuje Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy prezydent Elbląga.
Podobne uprawnienia mają urzędnicy pracujący w Zarządzie Dróg. Dlaczego nie robią tego w ramach swoich obowiązków?
- Kontrola jest zlecana na zewnątrz, bo to pozwala zachować stosowny obiektywizm w stosunku do stanu drogi. Poza tym trwa ona trzy miesiące i na ten czas urzędnicy musieliby być wyłączeni z innych obowiązków, a to niemożliwe – tłumaczy Monika Borzdyńska.
Firma, której oferta była najtańsza, poza przygotowaniem mapy technicznego stanu dróg musi także wykonać dokumentację filmową i fotograficzną. - Taki materiał ułatwia także pracownikom Zarządu Dróg ocenę i analizę zgłaszanych przez mieszkańców uwag i usterek oraz planowanie remontów bieżących – dodaje rzeczniczka prezydenta.
Podobne uprawnienia mają urzędnicy pracujący w Zarządzie Dróg. Dlaczego nie robią tego w ramach swoich obowiązków?
- Kontrola jest zlecana na zewnątrz, bo to pozwala zachować stosowny obiektywizm w stosunku do stanu drogi. Poza tym trwa ona trzy miesiące i na ten czas urzędnicy musieliby być wyłączeni z innych obowiązków, a to niemożliwe – tłumaczy Monika Borzdyńska.
Firma, której oferta była najtańsza, poza przygotowaniem mapy technicznego stanu dróg musi także wykonać dokumentację filmową i fotograficzną. - Taki materiał ułatwia także pracownikom Zarządu Dróg ocenę i analizę zgłaszanych przez mieszkańców uwag i usterek oraz planowanie remontów bieżących – dodaje rzeczniczka prezydenta.
RG