UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • jak podała TV panstwo polskie dopłaca do PKP 3 miliardy złotych rocznie. W miejscowości Stępień wiele razy na szlabanie przepuszczalem pociągi i kosztowne szynobusy wiozące dwie albo trzy osoby, czasami jedynym pasażerem był konduktor. Gdy czytam wypowiedzi ludzi którzy jak wynika z wypowiedzi pociągami kolei nadzalewowej raczej nie przemieszczali się a jedynie popierają jakąś typowo elbląską, oderwaną od potrzeb ludzi i realiow ekonomicznych strategię rozwoju Elbląga to zastanawiam się: kim ja jestem? gdzie ja jestem? kim są ludzie którzy tak bardzo chcą wydania kolejnych pieniędzy na kolej nadzalewową ? na jakiej podstawie Florek twierdzi że linia Braniewo - Malbork będzie rentowna ?
  • Arrivie się opłaci. Tak jak juz tej spółce oplacilo się reaktywować linię Kwidzyn - Grudziądz a od czerwca uruchomić linię do Stegny (z Malborka - to nie żart. .. .. )
  • Tylko obcy kapitał i pomysły biznesmenów z Polski i zagranicy mogą uratować to miasto !!
  • A mnie się podoba ten pomysł!
  • Hero: Poczuj różnicę, przejedź się Arrivą. A różnice - w stosunku do PKP - i widać, i słychać, i czuć. .. .
  • Przecież ta kolej nadzalewowa wymaga remontu. Pomiędzy Elblągiem a Suchaczem jest miejsce w którym kilka metrów torów wisi w powietrzu, ponieważ nasyp z pod torów został wypłukany przez wodę
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ghhhhhhhh(2010-05-16)
  • Nowy Prezydent kraju z PO da pieniążki na te torowisko i na przekop Mierzei tylko trzeba będzie mu powiedzieć, gdzie jest Elbląg.
  • WojŁawrynowicz Na prawie całym świecie branża turystyczna jest dochodowa i dynamicznie się rozwija. tylko u nas jest nieopłacalna. Kolej nadzalewowa jest szansą na dobry produkt turystyczny i ma szanse przy odpowiednim zadbaniu i dobrej promocji być generatorem zysków z turystyki w regionie elbląskim. Gdzie indziej można: www.pod-semaforkiem.aplus.pl www.kolej.one.pl PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2010-05-16)
  • Do Wojławrynowicza. Kolej nadzalewowa jest produktem turystycznym tak samo dobrym a nawet lepszym niż Port Morski w Elblągu !!! Rozsądnym pomysłem wydaje się być natomiast rozebranie szyn i budowa na nasypie drogi dla rowerów.
  • Do WojŁawrynowicza. Przywołana przez Ciebie linia kolejowa znajduje sie w regionie o duzej ilosci sanatoriow, domow wczasowych i zawozi do miejsc bardzo pieknych widokowo inna droga raczej niedostepnych. W wypadku kolei nadzalewowej spelniony jest (tylko w niewielkim stopniu) jeden warunek; bardzo krotki odcinek przebiegający koło Świętego Kamienia jest w miarę atrakcyjny widokowo. Widok lasu i pol uprawnych to jeszcze nie atrakcja widokowa.
  • WojŁawrynowicz Hero Hero. Po pierwsze swoją opinie obieram o diagnozę szwajcarskiego eksperta od kolejnictwa, który na temat kolei na świecie wie bardzo dużo. Miałem przyjemność odbyć z nim rozmowę kilka lat temu. Przyjechał on specjalnie do Polski na ostatni kurs kolei nadzalewowej. Twierdził on ze tego typu linie kolejowe na świecie są utrzymywane przez samorządy, bo sam w sobie kolej nie jest dochodowa(koszt utrzymania infrastruktury- bo sama linia może być dochodowa). Lecz jako produkt turystyczny daje wartość dodaną jako atrakcja turystyczna zwiększa ilość turystów i generuje zyski w branży turystycznej(hotele, gastronomia, wypocznie sprzętu, pamiątki itd), a to powoduje przyrost miejsc pracy przez to zamożności mieszkańców i co za tym idzie dochody samorządu z podatków. I bardzo mi utkwiło w pamięci zdanie w którym stwierdził, że szkoda, że likwiduje się kolej. Bo za 8-10 lat władze po przekalkulowaniu zysków i strat, wrócą do idei kolei i rozpoczną proces jej reaktywacji - tak jak sie dzieje na całym świecie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2010-05-17)
  • WojŁawrynowicz Hero, po drugie kolej, która przedstawiłem w linkach www.pod-semaforkiem.aplus.pl www.kolej.one.pl jest dużo droższa, w utrzymaniu, ze względu na ekstremalnie trudny teren. A mimo to, jest utrzymywana i kursuje. Podobnie jak Żnińska Kolej Powiatowa www.ciuchciaznin.pl I nikt tam nie myśli o jej likwidacji i przerobieniu na ścieżkę rowerową. Notabene, którą tez z czasem trzeba stworzyć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2010-05-17)
Reklama