UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Wcisło napisał " Ale najpierw sprostowanie: Teleexpress nie poinformował o żadnej decyzji w sprawie wycofania się z budowy Kanału, bo taka nie zapadła. Wręcz przeciwnie, w budżecie Polski na 2009 rok są pieniądze na przygotowywanie inwestycji. Zatem mówienie o kanale jak o trupie jest przedwczesne. " Ciekawe jak to sie ma do tego artykułu? Czyżby ten chłop był niereformowalny? WOWKA
  • gdzie jest p. Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ciekaw(2009-03-13)
  • Panie Kulas a Pan gdzie ? znowu Pana działki ominęli !!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    1marchewa(2009-03-13)
  • Ile to bedzie jeszcze bedzie trwalo DZIEKI ci PLATFORMO wybory tuz tuz
  • Wytężam umysł, co można w tej sytuacjii przywieźć do Elbląga drogą "morską". Może pierze luzem? Jakieś zablokownie myślenia tu widzę. Porty Trójmiasta puste, a do metropolii Elbląg, nie można się dostać! Bo "złe ruskie" nie dają. Proponuję, nie unosić się 10 cm nad ziemią lecz twardo po niej chodzić. Fakt, miło by było, gdyby można w ten sposób, umocnić istnienie "Delegatury Urzędu Morskiego w Gdyni". A tak, jakiś kac pozostaje. .- w tej willi na ul. Grażyny. W kryzysie, budżet jakoś nie może się dopiąć. A tyle ważnych urzędników się nudzi, a roboty ZERO!!! Komentować nie będę, bo może by mnie zamknęli.
  • „ Z punktu widzenia zapotrzebowania na usługi przeładunkowe, w dającej się przewidzieć przyszłości nie wystąpi zatem w Polsce konieczność budowy nowych portów morskich. Aby w przedstawionych warunkach celowe było rozpatrzenie możliwości budowy morskiego portu handlowego, musi być spełniony jeden, a najlepiej oba z następujących: - Szczególnie dogodne położenie nowego portu względem przedpola i zaplecza oraz szczególnie korzystne, w stosunku do wchodzących w rachubę starych portów, możliwości terenowe, pozwalają na uzyskanie odpowiedniej zdolności przeładunkowej przy niższych nakładach oraz skrócenie odległości i zwiększenie sprawności dowozu i odwozu. - Zapewnienie przez własny rozwój rejonu, w którym taki nowy port powstaje, odpowiedniej podaży ładunków uzasadniających podjęcie nakładochłonnych inwestycji. W przypadku Elbląga żaden z tych warunków nie jest spełniony. [… ] Również pod względem połączeń z zapleczem położenie Elbląga jest peryferyjne. Wskazuje na to układ dróg i połączeń kolejowych. Z tego punktu widzenia Elbląg będzie ostatnim punktem na polskim Wybrzeżu, w którym podejmie się budowę portu morskiego. O wiele większe szanse mają nawet wsie na wybrzeżu środkowym. ” . Kto i dlaczego kręci? Czyżby coś się zmieniło? Przybyło inwestorów w Elblągu chcących eksportować i importować drogą wodną, przybyło nam mieszkańców, dróg i połączeń kolejowych? Niech mi ktoś wyjaśni, o co tu chodzi?
  • „ Budową kanału żeglugowego w polskiej części Mierzei Wiślanej zainteresowani są także biznesmeni krajowi i zagraniczni, którzy chętnie przystąpią ze swoim kapitałem do budowy „ marin” w portach Zalewu Wiślanego, jak też będą współuczestniczyć w budowie kanału, co ułatwi udostępnienie Zalewu Wiślanego dla turystyki i rekreacji. Są oni skłonni przystąpić do spółki Elbląg - Kanal - Shipping Company S. A. , jako inwestora budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. (… ) Budową kanału żeglugowego w polskiej części Mierzei Wiślanej są zainteresowane różne instytucje zagraniczne, np. przedstawiciele Danii, Holandii, Niemiec, Szwecji, USA, jak też przedsiębiorstwa polskie m. in. Przedsiębiorstwo Robót Czerpanych i Podwodnych w Gdańsku, Eko-Centrum w Gdyni, Jachtklub „ Portowiec” , Alcopol w Warszawie, które zgłaszają chęć uczestnictwa kapitałowego, co wymaga stworzenia odpowiednich form organizacyjnych, umożliwiających im włączenie się do realizacji tej inwestycji. (… ) Według cen z 1996 roku koszt budowy tego typu kanału ukształtowałby się w granicach 35-40 mln dolarów w zależności od przyjętej koncepcji kanału. (… )”
  • Można by uwierzyć, że kwestia: KOPAĆ, CZY NIE KOPAĆ, zawisła jak jakieś fatum nad elbląską społecznością i żyć wprost nie daje, spać nie pozwala, podnosi ciśnienie, przyprawia o ból głowy, a w ekstremalnych przypadkach wręcz powoduje obstrukcję, czyli mówiąc po polsku, sraczkę. Dowodem obfitości występowania tego ostatniego efektu ubocznego elbląskiej rzeczywistości i szalonych perspektyw gospodarczych u Obywateli dla mnie jest to, co mogę przeczytać jako swobodne wypowiedzi pod artykułami dotyczącymi tego tematu niezależnie od tego, która ze stron konfliktu aktualnie chce się wypowiedzieć. Psy szczekają, a karawana idzie dalej. .. Smutne to, ale prawdziwe. Zwłaszcza kiedy te "psy" są pojedynczymi egzemplarzami. Żadnej siły "wyszczekania", czy jak kto woli przebicia. W moim przekonaniu tak właśnie jesteśmy postrzegani przez miejscową WSZECHWŁADZĘ i ich udzielnych WŁADYKÓW. Co ma być zrobione - będzie zrobione. Koniec. Kropka. Idea PRZEKOPU nie będzie zależeć od pojedynczych głosów entuzjastów, czy przeciwników, czy też zwolenników. Forum internetowe jest miejscem swobodnej wypowiedzi (?), ale to nie załatwi sprawy, przynajmniej dla przeciwników przekopu. Dlaczego? Dlatego, że WSZECHWŁADNOŚĆ, jaka by nie była ograniczona intelektualnie (czyt. durna), to jest zorganizowana i działa w zespole, posługując się wszystkimi potrzebnymi narzędziami, a to znaczy, że KARAWANA IDZIE DALEJ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    emigrant(2009-03-13)
  • Pracowity WOWKA, ABORYGEN-INTELEKTUALISTA, SZ. P. KULAS w odosobnieniu wiosny nie uczynią. To co robią jest wielkie, ale cały czas to zbyt mało. Każdy z nas osobno, we własnym przekonaniu uczciwy i zatroskany o dobro swojej MAŁEJ OJCZYZNY jest wielką siłą, która potencjalnie może uczynić wiele dobra. Zgoda. To jest COŚ. Jednakże energii kinetycznej, każdemu indywidualnemu przedsięwzięciu może nadać wyłącznie działanie w grupie, która jest zorganizowana na tyle, że jest ŚWIADOMA swoich dążeń. Czy ktoś kiedyś słyszał może o DEMOKRACJI i OPOZYCJI? Jeśli nie, to odsyłam do Wikipedii lub dostępnych książkowych wydań encyklopedycznych. Czy tylko Świadkowie Jehowy mogą eksploatować hasło: „ Przebudźcie się” ??? NIE I JESZCZE RAZ NIE. Ja Wam mówię i Wy sami musicie sobie to powiedzieć: PRZEBUDŹCIE SIĘ!!! Nie dla kasy i profitów płynących z odpowiedzialnych stanowisk, ale z UKOCHANIA swojej ziemi, miasta i innych ludzi. Jeżeli nie – pozostaje jeszcze tylko się przekonać kto będzie miał rację w niedalekiej przyszłości: bardziej Orwell, czy może bardzie Huxley?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    emigrant(2009-03-13)
  • Do EMIGRANT- bardzo mi się podoba to co Pan napisał. Zastanawiam się już tyle lat, dlaczego Gmina Tolkmicko nic nie robi w tym kierunku aby rozruszać te piękne tereny. Chodzi mi o plażę w Suchaczu, Tolkmicku. Pamiętam jak dużo ludzi przyjeżdżało z samego Elbląga. Przecież była rozwinięta infrastruktura. A dzisiaj niema ani jednej kawiarni restauracji itp. Plaże są brudne, zarośnięte. Tu się nic nie dzieje. Czy kogoś można pociągnąć do odpowiedzialności za zdewastowanie tych terenów. Chciałabym doczekać jeszcze tych czasów że z miłą chęcią Elblążanie będą jeżdzić na czyste zadbane plaże.
  • Przekop to obecnie jedyna sensowna decyzja. Dopóki nie zniknie sztuczna granica dzieląca dawne Prusy, tak Elbląg jak i Kaliningrad nie odzyskają swej świetności. Te dwa miasta są ściśle związane z jednością tego obszaru i ich siła wyrosła z jedności terytorialnej i ekonomicznej dawnych Prus. Bez względu na to czyją one były i będą własnością. Musimy mieć świadomość, że prędzej czy później te dwa obszary się połączą. Kaliningradzka próżnia polityczna oraz gospodarcza i zapadający się gospodarczo i demograficznie region Warm-Maz. nie zapowiadają stabilności obecnych granic. Historia dowiodła, że geopolityka również nie znosi próżni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Prusak(2009-03-13)
  • Nie bedzie zadnego przekopu, powody sa 2-3: 1.Kryzys 2.Ruscy otworzyli zalew i problemu wg rzadu zapewne juz nie ma 3.Gdanskowi przekop moze byc (choc nie musi) nie na reke, a Donald jest wlasnie z Gdanska. .. Ale gdyby problem dotyczyl Warszawy czy Slaska to kasa od razu zapewne by sie znalazla (wiecej wyborcow?)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Conca go for glory(2009-03-13)
Reklama