W środę (18 lipca) z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiony został specjalny adres mailowy, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej z zakresu wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwymi przedsiębiorcami. Dzięki centrum elektronicznych porad, nawet osoby będące z dala od domu, czy na wakacjach mogą liczyć na wsparcie specjalistów.
Pomocy za pośrednictwem poczty elektronicznej udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl i opisać problem czy kwestię sporną. Pomoc prawna jest bezpłatna.
W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują właściwą instytucję lub organizację. Dlatego ten adres mailowy warto sobie zanotować.
Gdzie jeszcze można udać się po pomoc?
Już od kilku lat (od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 17) pod numerem 800 007 707 działa infolinia konsumencka prowadzona przez Federację Konsumentów, której specjaliści udzielają również bezpłatnych porad w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Porady prawne można uzyskać bezpłatnie również u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów:
Miejski Rzecznik Konsumentów
ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg
tel. 55 239 34 56
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg
tel. 55 239 49 27
e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl
Nie tylko dla seniorów
Z myślą o konsumentach powstały specjalne poradniki internetowe, które zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - dotyczące 16 kategorii takich jak: umowy zawierane na odległość, ubezpieczenia, kredyt konsumencki, transport czy nieruchomości. Dużym ułatwieniem są gotowe formularze, dostępne w zakładce wzory pism, które przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych są niezbędne.
Źródło: UOKiK
W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują właściwą instytucję lub organizację. Dlatego ten adres mailowy warto sobie zanotować.
Gdzie jeszcze można udać się po pomoc?
Już od kilku lat (od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 17) pod numerem 800 007 707 działa infolinia konsumencka prowadzona przez Federację Konsumentów, której specjaliści udzielają również bezpłatnych porad w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Porady prawne można uzyskać bezpłatnie również u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów:
Miejski Rzecznik Konsumentów
ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg
tel. 55 239 34 56
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg
tel. 55 239 49 27
e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl
Nie tylko dla seniorów
Z myślą o konsumentach powstały specjalne poradniki internetowe, które zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - dotyczące 16 kategorii takich jak: umowy zawierane na odległość, ubezpieczenia, kredyt konsumencki, transport czy nieruchomości. Dużym ułatwieniem są gotowe formularze, dostępne w zakładce wzory pism, które przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych są niezbędne.
Źródło: UOKiK
oprac. MK