@Gienek - W większości zgoda, jednak a) Kolej Nadzalewowa nie ma być odbudowana jako linia zabytkowa, tylko nowoczesny i ekologiczny środek transportu lokalnego i krajowego (jeśli ktoś miał okazję jechać pociągiem ostatnio na Hel na przykład, to wie o czym mówię) i b) to nie ma być Shinkansen na torach nadzalewówki, ale linia kolejowa, która dowiezie pasażerów np. z Braniewa do Elbląga w 30 minut. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w sezonie kursowały i turystyczne, wolniejsze składy, jednak to nie składy do podróży "widokowych" są tu podstawowym celem. Podstawowym zadaniem tej linii jest świadczenie nowoczesnych usług transportowych dla pasażerów i ruchu towarowego oraz stworzenie połączeń kolejowych w regionie z wykorzystaniem (jeszcze) istniejącej, zrewitalizowanej infrastruktury.
Tak zgadzam się z tym, mówię tylko, że mogą poruszać się po tej linii zabytkowe składy w sezonie turystycznym. W końcu czasami zabytkowy parowóz odwiedza też i Elbląg.