UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jeszcze raz na temat kanału, ja też jestem za rozwojem naszego miasta, być może przekop przez Mierzeję to załatwi ale o tym musza się wypowiedzieć specjaliści i to tak od ekologii jak i prądów morskich. W przeszłości Elbląg był rzeczywiście portem morskim i to znaczącym ale p. „Svenovsky” to były inne czasy i inne jednostki pływające. Były też problemy z zamulaniem i to dlatego powstał kanał Jagielloński łączący rzekę Elbląg z Nogatem i dalej do Zalewu Wiślanego. Odnośnie trudności dogadania się z Rosjanami to tak prawdę powiedziawszy wina leży po obu stronach „w tym ten cały jest ambaras aby dwoje chciało naraz”. To nie Rosjanie nie liczyli się z nami „kładąc rurę” przez Bałtyk tylko nasi politycy próbowali narzuć im którędy ma ta rura iść (przez Ukrainę) i z kim muszą oni handlować. A i obecnie, po zmianie rządów w ub. roku, kiedy to ówczesny ambasador w Moskwie został ministrem Spraw Zagranicznych to w Moskwie nie mamy przedstawiciela w randze ambasadora. Również cała nasza polityka werbalna polega na ciągłym pouczani i krytykowaniu Rosji. Niestety Rosjanie też tak jak i my mają swoja dumę, a później na zaniedbania i błędy polityków rządowych płaca społeczności lokalne. Zresztą jak to wyjaśniono w lokalnej TV ograniczenia dotyczą żeglugi turystycznej i jachtowej a nie towarowej.
  • Dla Karola . Pozwól że przypomnę ci jak wygląda Polsko - Rosyjska sprawiedliwość . W Warszawie napadnięto i okradziono dzieci Rosyjskich dyplomatów. Pobito ich i zabrano im telefony komórkowe.Gdyby nie histeria Rosyjska wokół tej sprawy to polcja polska namierzyła by telefony i napastników.Rosjanie dstali by odszkodowanie ,a bandyci słuszną karę. Rosjanie wzieli sprawiedliwość w swoje ręce.Pobili Polskich dyplomatów ,- odpowiednie funkcje pełnione przez dyplomatów Rosyjskich którym pobito dzieci. I to ma być sprawiedliwość ?
  • Karolek=komuszek!!!
  • Nie patyczkować sie tylko przekopać i już - kto za nich pisze !!!
  • Hm nie wiem co dokładnie można było wywnioskować z mojej wypowiedzi, ale ja nie czepiam się Rosjan, tylko, żeby się czepić. ;) Doskonale zdaję sobie sprawę, że od nas też zależy, żeby te stosunki wyglądały lepiej. Niestety, zarówno my jak i oni mamy "trudne charaktery" i jak już napisałem wcześniej, ciężko się z nimi dogadać. Zgadzam się, że budowa kanału musi być poprzedzona dokładnymi analizami, ale też żywię głęboką nadzieję, że nie będzie poważnych przeszkód i kanał powstanie. Uważam też, że budowa kanału nie powinna od razu oznaczać, że teraz mamy Rosjan "w dupie" i wszelkie kontakty z obwodem ulegną ochłodzeniu. Nie tędy droga. Kanał - tak. Dobre stosunki z sąsiadami - tak. Takie działanie może przynieść tylko korzyści. Do ludzi, którzy jadą po "ruskich" bez większegos sensu - panowie, nie tędy droga. Ja też nie pałam sympatią, ale raczej do ich rządu - "zwykli" ludzie to inna bajka. Nasz rząd też najmądrzejszy nie jest hehe. :) Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Svenovsky(2006-05-14)
  • Uważam projekt przekopania mierzei za pomysł bardziej polityczny niż ekonomiczny. Skoro jednak przesięwzięcie jest tak intratne nie widze powodu dla którego budową przekopu (kanału) nie miała by zająć się prywatna spółka. Spólka zainwestuje w projekt swoje prywatne pieniądze, ktore mogą pochodzić np. z emisji obligacji, po które ustawiać sie będą kolejki wszystkich "za". W przyszłości spółka zajmować sie będzie eksploatacją kanału i czerpać bedzie zyski z opłat za korzystanie z kanału. Uważam takie rozwiazanie za bardziej racjonalne ponieważ w takiej sytuacji to banki i prywatni inwestorzy ponosza ryzyko, i skoro są skłonni je ponieść, proszę bardzo. Natomiast przeciwny jestem angażowaniu publicznych (w jakiejś części moich) pieniedzy w to bardzo dyskusyjne przedsięwzięcie.
  • Zgadzam się z pionem. Tylu jest bogatych ludzi w Polsce , że może warto zainteresować ich tym tematem. Wtedy inwestycja ruszy i szybko i sprawnie i realizacja nie będzie się ciągnęła latami. Budżet państwa niestety nie dysponuje pieniędzmi na tak poważną inwestycję a w dodatku jest tyle innych pilnych potrzeb. No chociaż gdyby tak lekką ręką nie przekazywali pieniędzy na niepotrzebne inwestycje np. świątynia opatrzności, to może i sytuacja budżetowa byłaby inna. Tu prośba do dziennikarzy zajmijcie się tematem wielkości środków (naszych środków) jakie idą na sprawy związane z kościołem. Jakoś w tym temacie wszyscy nabierają wody w usta a może tu należałoby poszukać oszczędności, a nie ciagle drenować społeczeństwo.
  • "Statki handlowe płynące tranzytem z Morza Bałtyckiego przez Zalew Wiślany do portu w Elblągu nie napotykają na żadne problemy. Sprawa zakazu żeglugi dotyczy bowiem jednostek turystycznych i jachtów." - głosi komunikat o zawinięciu do Elbląga statku "Tanais". OK. Dla jakich jednostek ma być zatem wybudowany ten kanał? Dla barek mieszkalnych i jachtów turystycznych? Czy myślicie, że po wybudowaniu kanału zaroi się na Zalewie od cudzoziemców? Znajdźcie mi w którymkolwiek porcie Zalewu infrastrukturę pozwalającą umyć się jak człowiek i wyprać swoje ciuchy... Ludzie cywilizowani nie będą tu pływać w brudzie i smrodzie. To, że do Portu Morskiego Elbląg pierwszy statek wpływa w połowie maja najlepiej świadczy o skali handlu międzynarodowego rejonu elblaskiego drogą morską. Możemy handlować przez Cieśninę Piławską, tylko nie za bardzo mamy czym i z kim. Zresztą, przy takiej pseudo kapitalistycznej gospodarce, to możemy sobie [...].
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2006-05-15)
  • Przecież wiadomym jest, że wraz z przekopem mierzei musi pójść w parze rozwój infrastruktury na Zalewie Wiślanym (mariny, przystanie, zaplecze socjalne, zaplecze kulinarne, dostęp do paliwa). To jest poza dyskusją.
  • Rozumiem. Żeby zbudować w portach Zalewu toalety, prysznice i pralnie musimy wykopać także kanał przez Mierzeję. Przez dziesięciolecia nie mogły się znaleźć "drobne" kwoty na poprawę infrastruktury portowej i tak jest do dziś. Natomiast pieniądze na kanał + pieniądze na poprawę infrastruktury portowej znajdą się na pewno. Zaczynamy zatem, jak to zwykle u nas, od powstania, a nie od pracy u podstaw. Boso, ale w ostrogach! Życzę powodzenia. Będę odwiedzał na popowstaniowej emigracji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2006-05-15)
  • Panzerzug, czy Ty zainwestowałbyś w działalność do której nie ma dojazdu? Będzie kanał ,to powstanie infrastruktura . Zrobią to samorządy i lokalni przedsiębiorcy. I bez tego na brzegu Zalewu zaczyna się powoli kręcić biznes turystyczny. Ludzie już zaczynają inwestować, więc warto ich wesprzeć. To jest zadanie dla Rządu i samorządów wojewódzkich. Przekop nie przyniesie inwestorowi tyle zysku, co podmiotom i ludziom żyjącym i zarabiającym na turystyce wokół Zalewu. A NAJWIĘKSZY ZYSK BĘDZIE W NOWYCH MIEJSCACH PRACY!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj. Ławrynowicz(2006-05-15)
  • Jak na przekop zareagują firmy turystyczne i mieszkańcy Krynicy odcięci przez czas jakiś od Macierzy? Wysoki stopień sceptycyzmu Panzerunga mnie przekonuje. Jak to jest, że na Mierzei nie zaroiło się jeszcze od wysokiej klasy hoteli z widokiem na morze i całorocznymi basenami. Do tego przekopu nie trzeba. Przekop to inwestycja na lata, za 30-40 lat będzie można powiedzieć, że się opłacało. Poza tym kwota 80 mln złotych jest wg mnie coś za niska, jak na koszt takiej inwestycji. Przekopu nie będzie, ponieważ województwo pomorskie nie ma w tym interesu. Nikt tam nie jest zaiteresowany równomiernym rozwojem regionu.
Reklama