UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Cypis my Elblążanie o budowie Truso mówimy od 22 lat . W Pruszczu Gdańskim 3 lata temu odkryto ślady osady z okresu wpływów rzymskich. I już zdobyli pieniądze z funduszy europejskich i robią przetargi na wykonanie obiektu(faktorii rzymskiej). To samo jest z przekopem. Jak powiemy, że się nie uda to się nie uda – proste. Jak nie postawimy poważnie na rozwój „przemysłu” turystycznego, to jaki jest inny pomysł na rozwój naszego regionu. Na to by mieszkańcy nie wyjeżdżali za praca. MA KTOŚ LEPSZY POMYSŁ NA NOWE REALNE MIEJSCA PRACY? Jedno miejsce pracy w turystyce procentuje 4 innymi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj. Ławrynowicz(2006-05-16)
  • Biznes, za którym idą inwestycje nie polega na tworzeniu miejsc pracy lecz na osiaganiu zysku. Poza tym dzaiałalność gospodarczą pozostawiłbym w gestii prywatnych inwestorów, a nie urzedników państwowych. Inwestycję - kanał przez mierzeje powinno oceniać się z punktu widzenia efektywności ekonomicznej, a nie politycznej demagogii. Według mnie sprawa jest prosta, jesli ktoś jest zkłonny zainwestować swoje własne pieniądze, a przecież mogą byc to także ci którzy potem osiągną dodatkowe zyski z rozwoju tyrystyki, to nic nie powinno stać temu na przeszkodzie. Natomiast realizacja inwestycji za państwowe pieniądze, raz że pewno pozbawiona tej efektywności co prywatna (łatwo wydawać pieniadze państwowe, unijne bo przecież nie własne), to jesze spowoduje odebranie tych pieniędzy od innych zadań (np. drogi).
  • Nie słyszałem by drogi lokalne, chodniki, tramwaje, mosty przez rzeki, wały przeciw powodziowe, umocnienia brzegowe przynosiły zyski –to jest rola państwa lub samorządu. Od jej mądrości zależy wybór i kolejność inwestycji, a tworzenie warunków dla biznesu przynosi zysk w postaci miejsc pracy i wysokości płaconych podatków. Im więcej podmiotów płaci podatki to mogą być mniejsze i jest to zysk dla wszystkich.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj. Ławrynowicz(2006-05-16)
  • panowie i panie. to i tak wszystko zależy od zangażowania lokalnych władz elbląga z p. słoniną na czele. teraz się okaże jacy są operatywni i jak im zależy na rozwoju regionu elbląskiego. to samo dotyczy władz fromborka czy tolkmica a także władz obszarów położonych nad kanałem elbląskim. pozdrawiam
  • Inni realizują nie takie projekty a my sie latami zastanawiamy nad niewielkim kanałem przez mierzeję. Polecam poczytać albo obejrzeć, może czegoś to nauczy ;) : www.forum-znak.org.pl www.ngc.pl
  • Własnie po to by móc przeznaczyc pieniądze na drogi, mosty itp. należy pozostawić dzialalność gospodarcza inwestorom prywatnym. Tworzenie warunków stwarza możliwości powstawania inwestycji lecz nie zawsze musi przynosić zysk (przewaga przychodow nad kosztami). Miejsca pracy nie są zyskiem. Nie realizuje sie inwestycji dla stworzenia miejsc pracy, inaczej nie należałoby widzieć nic zlego w przeroście zatrudnienia w państwowych firmach. Można bez głebszych analiz powiedzieć kto będzie pewnym beneficjentem tej inwestycji, netychmiast: firmy przygotowujące analizy, wykonawcy robót, firmy ktorym bedzie sie zlecać eksploatację, konkretne firmy ktorych rachunki odnotują rzeczywisty przychód. Natomiast potencjalne zyski osiągnie ogół, i to po długim czasie kiedy trudno bedzie ocenić wpływ inwestycji na potencjalne przychody. Poza tym, zastanawia mnie ciąg decycyjny: budujemy port, ale nie ma jak do niego dopłynąć, więć wykonajmy kanał, nastepnie kanał bedzie zamulany, więc pogłebmy zatokę ..... I wszystko dla rozwoju regionu i aby podatki były coraz niższe.
  • Niech nasz nowy minister lepiej idzie na mecz... wiadomo co robić...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    załamany(2006-05-18)
  • Wszystkim zainteresowanym do wiadomości: Gdańskie Towarzystwo Naukowe zawiadamia ,że Wydział V Nauk o Ziemi Gdańskiego Towarzystwa Naukowego przy współudziale Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Komitetu Badań Morza PAN organizują w dniach 21-22 września 2006r w budynku Oceanografii w Gdyni konferencję naukową: Perspektywy zrównoważonego rozwoju Mierzei Wislanej"MIERZEJA 2006" Mierzeja Wiślana jest obok Półwyspu Helskiego jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów chętnie odwiedzana przez polskich i zagranicznych turystów.Niewątpliwie walory krajobrazowe wpływaja na dynamiczny rozwój turystyki stanowiacej wazne źródło dochodów miejscowej ludności...Zamiarem organizatorów jestskupienie uwagi grona ludzi nauki, a także władz lokalnych na problemach współczesnienurtujących mieszkańców Mierzei.Przedstawienie prognozy zmian w środowisku, mogacym wystąoić w efekcie procesów naturalnych lub też przyjęcia okreslonych rozwiązań gospodarczych i technicznych.Naczelnym zadaniem winno być sformułowanie opini odnośnie realizacji możliwych do zaakceptowania planów rozwoju Mierzei Wiślanej i Zalewu, łącznie z koncepcią wykopania przekopu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz Babojć(2006-05-19)
  • Szanowny PION proszę o kontakt!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz Babojć(2006-05-19)
  • Ludzie nie dajcie się zwieść tymi dyrdymałami o Porcie w Elblągu. Ewentualny port nie ma uzasdanienia ekonomicznego. Profity bedzie przynosil tylko garstce ludzi. Te decyzje są bardziej polityczne i spełnienie chorych ambicji niż ekonomicznie uzasadnione. porty sa potrzebne ale jachtowe we wszystkich miejscowościach nad zalewowych z pełną infrastrukturą! Proponuję zajrzeć do przewodnika "Turystyka wodna na Zalewie Wiślanym i obszarach przyzalewowych" wydana przez Komunalny Związek Nadzalewowy str. 24"..głebokość w porcie Tolkmicko 2-2,5m z rozległymi mieliznami." str.26"..port frombork głębpokość 1,7-2m na odległośc 150m ciągną się schowane pod lustrem wody nasypy, kamienie , pale-niebezpiecznie." str.30" port Piaski po pracach pogłębiarskich głębokość 2m.Tor może ulegać szybkiemu wyplyceniu do 1m." O czym tu gardlować o czasach z przed 2000lat to może za tą myśląc idąc zamieszkajmy w jaskiniach a może lepiej wejdzmy odrazu na drzewa! Zalew Wiślany to szansa na turystykę wodną ale najpierw czystość wody, plaż infrastruktura, a nie będąc w Porcie w Tolkmicku do kibla trzeba biegać na Dworzec Kolejowy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz Babojć(2006-05-19)
  • Przekop ma mieć 5 metrów głębokości? To czemu kanał elbląski ma 3.5 m? Kto z was widział kiedykolwiek na naszym kanale pogłębiarkę? A co z piaskiem z morza? No tak, kanał sueski też przekopali! Tylko on jest konserwowany! A tym panom z Ligi Przyjaciół Romana całkiem odbiło!!!!! A zresztą jaki minister takie pomysły! Ja sam kupię trzy łopaty!!!!! Dla pana ministra i dwóch Giertychów!!!!! Unia jest be!!!!! A tata bierze za urząd posła do niej kasę! Romek! Pomyśl trochę o tym co mówisz! A zresztą, szkoda że nie ma wcześniejszych wyborów! Nie byłoby problemów z końskim łbem!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ciekawski!(2006-05-19)
  • Pion! Masz rację! Tylko pomysł byłego posła Krasulskiego powalił na kolana władzę naszego miasta i regionu! Ale to było i się skończyło!!!!! Niech panowie Giertych, Krasulski i ten nowy kretyn zministerm ainwestują swoje pieniądze w przekop! To nie to samo co burdy na stadionach! Pan minister się wypiera? Wstydzi się? To tylko w naszym kraju tak można!!!!!Ale coż, skoro karany nie może być kierowcą taksówki, ani w komunikacji, to powinien awansować na premiera! im wolno wszystko!!!!!A ten specjalista od fizyki już niech przestanie lizać pantofle tym panom w białych myckach i niech się zajmie tym, aby nam polakom żyło się może nie dostatnio, ale godnie! W końcu jest premierem? Tylko której RP, czy pachołkiem Watykanu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ciekawski!(2006-05-19)
Reklama