Kończę pisanie koncepcji polityki rowerowej i zależy mi na opinii internautów na temat poniższych działań, może będzie chociaż kilka sensownych komentarzy – pisze do nas Marek Kamm, niedawno wybrany oficer rowerowy.
Zdając sobie sprawę, że proces inwestycyjny jest czasochłonny i kapitałochłonny poniżej przedstawiam spostrzeżenia, których dokonałem podczas codziennej jazdy oraz ustalenia z rozmów z najbardziej zaangażowanymi uczestnikami ruchu rowerowego w Elblągu. Można to określić jako pierwszy etap poprawy infrastruktury.
I tak występuje konieczność:
a) Poprawy oznakowania istniejących dróg rowerowych w następujący sposób:
- wymalowania znaków poziomych (znak P-23) co 10 metrów na drodze rowerowej oraz strzałek kierunkowych na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych,
- w przypadku wyblaknięcia czerwonej nawierzchni z kostki wymalowanie białych linii ciągłych lub linii przerywanych na krawędziach drogi rowerowej,
- właściwego oznakowania przejazdów rowerowych (znak D6b),
- wymalowania przejazdów rowerowych czerwoną farbą antypoślizgową.
b) Obniżenia wysokości krawężników w ciągach przejazdów rowerowych do poziomu zgodnego z prawem, a najlepiej do poziomu jezdni.
c) Zamontowania profesjonalnych stojaków rowerowych przynajmniej w kilku strategicznych miejscach miasta (najlepiej już objętych monitoringiem wizyjnym).
d) Usunięcia barier stojących na drogach rowerowych w postaci słupów oświetleniowych i słupów sygnalizacji świetlnej.
e) Wprowadzenia udogodnień przy przewozie rowerów w komunikacji miejskiej.
I tak występuje konieczność:
a) Poprawy oznakowania istniejących dróg rowerowych w następujący sposób:
- wymalowania znaków poziomych (znak P-23) co 10 metrów na drodze rowerowej oraz strzałek kierunkowych na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych,
- w przypadku wyblaknięcia czerwonej nawierzchni z kostki wymalowanie białych linii ciągłych lub linii przerywanych na krawędziach drogi rowerowej,
- właściwego oznakowania przejazdów rowerowych (znak D6b),
- wymalowania przejazdów rowerowych czerwoną farbą antypoślizgową.
b) Obniżenia wysokości krawężników w ciągach przejazdów rowerowych do poziomu zgodnego z prawem, a najlepiej do poziomu jezdni.
c) Zamontowania profesjonalnych stojaków rowerowych przynajmniej w kilku strategicznych miejscach miasta (najlepiej już objętych monitoringiem wizyjnym).
d) Usunięcia barier stojących na drogach rowerowych w postaci słupów oświetleniowych i słupów sygnalizacji świetlnej.
e) Wprowadzenia udogodnień przy przewozie rowerów w komunikacji miejskiej.
Marek Kamm