UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • MARECKI Dziękuję za komentarze. Wasza opinia jest dla mnie ważna. ajurwedaaa: Na starówce nie trzeba jeździć po bruku. Szerokie i wygodne chodniki zachęcają do spokojnej jazdy, należy tylko pamiętać, że jest to strefa zamieszkania, gdzie pieszy ma pierwszeństwo przed samochodami i rowerami. Dróg rowerowych tam nie ma i nie będzie. Stojaki rowerowe pojawią się już niebawem. Po Elblągu jeździ się nieergonomicznie i niewygodnie, ale to będzie ulegało zmianie. oriana: Strefy płatnego parkowania nigdzie w Polsce nie spotkały się z aplauzem. Zgadzam się, że zmiany w zachowaniu ludzi wymagają czasu. Samochodo-rowerowiec: Nic dodać, nic ująć. cylinder classe: To krok w dobrym kierunku. AM: Jak kolega znajdzie chwilę, to zapraszam do UM, pokój 100.Tel. 55 239-31-62 Odnośnie przejazdu z Dworca PKP/PKS w kierunkach północnych to w normalnych warunkach jest DDR (poza jeszcze odcinkiem 12 Lutego, dzisiaj to był dzień z gatunku tych najtrudniejszych, gdzie sam w zasadzie z jezdni nie zjeżdżałem. Takich dni w ciągu roku jest na ogół zaledwie kilka. Mapa dróg rowerowych, jak i cała strona internetowa też powstanie. P
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARECKI(2012-01-20)
  • MARECKI Posada wymagająca koszuli, krawatu i spodni w kant naprawdę nie wyklucza dojazdu do pracy na rowerze. Można się przebrać w pracy, a czasami nawet wziąć prysznic, chociaż ten rzadko kiedy bywa potrzebny :-). Oczywiście, zdaję sobie sprawę z realiów, czasami samochód jest konieczny. Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji. Logistyka z dzieciakami w wieku szkolnym jest trudna, warto jednak chociaż rozważyć, czy jest całkowicie nierealna. Stojaki rowerowe przed szkołami już jakieś stoją, wkrótce staną nieco lepsze. Taki przykład podany małemu rowerzyście przez rodziców potrafi zdziałać cuda - żadne działania OR nie mogą się z tym porównywać. Slawek-Jurek: W Polsce jest nawet kilkanaście milionów rowerów. Niewiele jednak z tego wynika :-). Rozbudowa dróg rowerowych nie może się ograniczać do budowania wydzielonych dróg rowerowych. Nie ma na to pieniędzy, nie ma na to czasu, nie ma na to miejsca. Co do rond, to pozwolę się nie zgodzić. bo znacząco ułatwiają manewr lewoskrętu, który jest jednym z najniebezpieczniejszych manewrów wykonywanych przez rowerzystę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARECKI(2012-01-20)
  • MARECKI mamrot: DDR w Elblągu były do tej pory robione, ,przy okazji''. Teraz będzie okazji aby to zmienić. Proszę jednak, nie utożsamiajcie komunikacji rowerowej tylko z koniecznością budowy dróg dla rowerów. Jak pojedziesz ulicą, naprawdę nikt Ciebie nie rozjedzie. Statystyki z którymi się zetknąłem podają, że najniebezpieczniejsze są skrzyżowania z ulicami poprzecznymi, bo kierowcy lubią często wymuszać pierwszeństwo na rowerzyście. Dlatego też równie niebezpieczne są wydzielone DDR z licznym wyjazdami z posesji, bram, garaży, sklepów itp. Polityka rowerowa wymaga czasu, nie ma jeszcze miesiąca. Po 6 latach codziennej jazdy po Elblągu mogę powiedzieć, ze jeździ się w naszym mieście bezpiecznie. Zdarzają się oczywiście wymuszenia pierwszeństwa, niewłaściwe wyprzedzanie i inne naganne zachowania, ale nie mają one charakteru powszechnego. Zwłaszcza, że jest nas coraz więcej i kierowcy zaczynają nas naprawdę dostrzegać. Oczywiście należy zachować czujność, ale gdzie jej mieć nie trzeba? Co do wygody, to oczywiście jest jest dużo pracy do zrobienia. Anka Cyganka: Dziurom w mostach i na DDR mówię stanowcze NIE :-) wr:Jestem zdania, że rozmawiać trzeba o wszystkim. A już o naszym mieście i jakości życia zwłaszcza. Lęk przed jazdą po mieście i mnie nie był obcy, udało mi się go jednak przełamać. Na razie mogę tylko zapewniać, że nie jest to sport ekstremalny, ale jak dobrze pójdzie to będą podjęte namacalne działania na rzecz osób, które takie obawy mają.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARECKI(2012-01-20)
  • przerywnik pomiędzy niejakim mareckim :)
  • Marecki dobrze pisze! A wypowiadają się jak zwykle Ci, co nie mają nic mądrego do powiedzenia!
  • na ty za to błysnąłeś merytoryka w temacie hahahha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jan Dzban(2012-01-20)
  • Żądamy łoficera od Nordic walking
  • Nikt mi nie będzie narzucał czym mam jeździć. Nie lubię jeździć rowerem więc jeżdżę samochodem!!!!! O ekologię dbam tak samo jak wszyscy czyli WCALE!!!!! bo tak na prawdę nikt o nią w żaden sposób nie dba i mimo to, że ktoś zrezygnuje z pojazdu mechanicznego na rzecz przyrody i środowiska to i tak jest to kropla w morzu potrzeb. Gdyby nagle cały świat "zwariował", zatrzymał się i wszystkie samochody i samoloty emitujące CO2 do atmosfery, czy fabryki, rafinerie i inne przestały kopcić, gdyby w domach zbrakło całej chemii spożywczej i gospodarczej, to tak, owszem- miałoby to ogromny sens ale w tej sytuacji ja jako taki mały pikselik na wielkim ekranie nie jestem w stanie nic zmienić i niczemu zaradzić. A po za tym wydaje mi się że to chyba nie od nas trzeba tego wymagać tej "czystości" tylko od tych, który w największym stopniu przyczyniają się do emisji przeogromnego syfu czyli ci co produkują nieekologicznie. Nie chce mi się wymieniać po kolei co, sami dobrze wiecie. Pozdrawiam serdecznie.
  • Jakieś gadki o ekologii do ludzi nie przemówią, bo nikt nie będzie się męczył. Ludzie bedą rezygnowali z jazdy samochodem na rzecz środków transportu, które będą dla nich wygodniejsze i szybsze. W przeciwieństwie do większych miast w Elblągu nie ma takiego problemu z korkami i wszędzie da się dojechać w miarę szybko, godziny szczytu trwają dość krótko. Do tego brak jest takich szybkich tras rowerowych, rowerów nie ma gdzie zostawiać. Ktoś tu porównywał do Szwecji- no spoko, ale tam to wygląda tak, że ktoś sobie dojeżdża na przykład pociągiem na odpowiednią stację, gdzie na miescu wsiada sobie na rower, który tam na niego całą noc czekał i dojeżdża do roboty. U nas takie coś nie przeszłoby, przecież roweru nie można na sekundę z oka spuścić. Ja próbowałem się przekonać do roweru w 3-mieście to bilans jest taki, że po 4 miesiącach tego roweru po prostu już nie mam. .. taaakie to opłacalne. A nikt nie będzie np. pociągiem codziennie tego roweru targał ze sobą. Do tego komunikacja miejska- tez musi się bardziej opłacać niż dojazd samochodem. Tu Elbląg ma spory potencjał, bo ma tramwaje, które praktycznie nie jeżdżą po jezdniach dla samochodów- i właśnie rozbudowa linii tramwajowych to podstawa, jak Elbląg się bardziej zakorkuje to się będzie opłacało jeździć tramwajami. O tylko tu następny problem- z jednej strony sie narzeka, że ludzie nie chcą jeździć komunikacją publiczną, z drugiej w godzinach szczytu ciężko w ogóle do takiego tramwaju, czy autobusu wejść :/
  • Ja mając samochód z komunikacji miejskiej w E-gu nie korzystam praktycznie wcale. Po co- skoro do szkoły mogłem dojechać w 5-10 min spod domu. A tramwaj jechał co najmniej 10 min, do tego 10 min na dojścia do przystanków, tramwaje co 10 min, więc jak uciekł to 30 min trwał dojazd. A co do uspokojenia ruchu na starówce, to imo jest teraz to najniebezpieczniejsze miejsce w Elblągu jeeli idzie o jazdę samochodem, praktycznie za każdym razem trafia się ktoś kto wymusza na mnie pierwszeństwo i prawie dochodzi do kolizji. Jak ktoś chce sobie wyremontować autko z czyjegoś OC to starczy niech 0,5h po starówce pojeździ.
  • Rower to dobry środek poruszania się po mieście, tyle że nie teraz gdy chodniki są nieodśnieżone, oblodzone. Od wiosny do jesieni jak najbardziej popieram, jazdę rowerem po mieście tyle że po ścieżkach rowerowych a nie po chodnikach, które są dla pieszych a nie rowerów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Generallo(2012-01-21)
  • MARECKI zi: Fakt, patrząc na to co dzieje sie w Chinach nie ma sensu myśleć o ekologii w Elblągu. Wychodząc z tego założenia, można nic nie robić. Można też spróbować łączyć te piksele :-) lith:Działania, które stopniowo zaczynamy przewidziane są na lata. Teraz sytuacja w Elblągu nie jest zła, tak jak piszesz, w porównaniu z dużymi miastami, gdzie, jak podaje serwis korkowo. pl prędkości samochodów często nie przekraczają 30 km/h. Ale za kilka lat. .. Szybciej rowerem to jest już nierzadko teraz, a jazda na rowerze przecież nie musi być męką. A na Starym Mieście kierowcy jeżdżą już coraz lepiej i nawet sam nie boję się tam pojawiać :-). Generallo: Zima to taka sympatyczna pora roku, kiedy bez obaw o mandat można jeździć głównymi ulicami miasta. Chodniki są dla pieszych, a DDR są zasypane.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARECKI(2012-01-23)
Reklama