Przez dwa tygodnie elblążanie głosowali za pośrednictwem Internetu na logo swojego miasta. Do wyboru mieli projekt ze Strategii Promocji Elbląga oraz prace, które zwyciężyły w konkursie ogłoszonym przez magistrat. Najwięcej głosów zdobył pomarańczowy element zwany już potocznie "ślimakiem".
Elblążanie przez dwa tygodnie oddali 1661 głosów. Najwięcej, bo 625 na logo ze Strategii Promocji Elbląga - pomarańczowy element nawiązujący do spirali jako jednego z najstarszych symboli, które pokazują ruch (jak wyjaśniał pomysłodawca). Na drugim miejscu uplasował się projekt Pauliny Walter (594 głosy), na trzecim Jerzego Pawłowicza (274), na czwartym – Rafała Szczawińskiego (168 głosów).
- Logo miasta, zaproponowane w Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015, tuż po zaprezentowaniu wzbudziło różne opinie. Ponieważ dokument mówi jasno, że mieszkańcy z symbolem muszą się identyfikować, a tak ewidentnie nie było, postanowiliśmy ogłosić konkurs. Wpłynęło na niego 38 projektów z całej Polski. Kapituła wybrała trzy, które wspólnie z już opracowanym logo, poddaliśmy pod osąd elblążan. Dziękuję mieszkańcom, którzy wzięli udział w głosowaniu – powiedział Rafał Gruchalski, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej.
Nad Strategią Promocji Elbląga na lata 2012-2015 będą teraz debatować radni. Dokument ma trafić na sesję Rady Miejskiej po wakacjach.
- Logo miasta, zaproponowane w Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015, tuż po zaprezentowaniu wzbudziło różne opinie. Ponieważ dokument mówi jasno, że mieszkańcy z symbolem muszą się identyfikować, a tak ewidentnie nie było, postanowiliśmy ogłosić konkurs. Wpłynęło na niego 38 projektów z całej Polski. Kapituła wybrała trzy, które wspólnie z już opracowanym logo, poddaliśmy pod osąd elblążan. Dziękuję mieszkańcom, którzy wzięli udział w głosowaniu – powiedział Rafał Gruchalski, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej.
Nad Strategią Promocji Elbląga na lata 2012-2015 będą teraz debatować radni. Dokument ma trafić na sesję Rady Miejskiej po wakacjach.
oprac. A