UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • W aktualnej sytuacji tak ekonomicznej jak i organizacji turystyki tzw. reaktywizacja Kolei Nadzalewowej nie leży w interesie żadnej z gmin położonych nad Zalewem Wiślanym. Formuła tej kolei wyczerpała się w początkach lat dwutysięcznych. Praktycznie zainteresowanie z korzystania z tej linii malało z każdym rokiem. U podstaw jej powołania było zapewnienie transportu przedsiębiorstwom działającym na tym terenie. W drugiej kolejności była to poprawa komunikacji mieszkańców z tych terenów. Te cele istniały też w latach powojennych, gdy funkcjonowały tam zakłady, głównie w Tolkmicku, ale też w Suchaczu, Kadynach oraz w Braniewie. Po zmianach zakłady te upadły, a komunikacja kolejowa straciła na znaczeniu wskutek rozwoju transportu samochodowego. Ponadto po transformacji Polacy masowo przesiedli się na własne samochody. Próby wykorzystania turystycznie tej trasy kolejowej nie wykazały większego zainteresowania. Praktycznie ta Kolej tkwi wyłącznie we wspomnieniach, a jedynie nostalgia wciąż napędza wolę jej reaktywacji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    9
    Parduch(2025-02-06)
  • @Parduch - Ślicznie, wręcz perliście. Ciekaw jestem co ''napedzało wolę reaktywacji '' władz Olsztyna na linii Braniewo - Olsztyn. Formuła kolei sie nie wyczerpała ? Komunikacja kolejowa nie straciła na znaczeniu wskutek rozwoju transportu samochodowego ? Polacy nie przesiedli sie na własne samochody ? Masz nas za głupich ?
  • @Parduch - Czy to prawda że jesteś olsztyńskim burakiem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ędward Ącki(2025-02-07)
Reklama