Lekcje religii w szkole nie spowodowały wzrostu pobożności dzieci i młodzieży ani nie doprowadziły do powszechnego wychowania według zasad wiary i nauki Kościoła. Odniosło to nawet odwrotny skutek. Przyczyn zapewne wiele. Kościół to jednak inny klimat niż religia w klasie, choć klasa jest wygodniejsza dla rodziców małych dzieci. Inna przyczyna to medialny dostęp dzieci i młodzieży do innego świata i wpływ tego świata na ich zachowania. Smartfony powinny być zakazane a Internet odcięty. To musi być celem PiS i Kościoła jeżeli nie chcą niczego zmieniać w swoim zachowaniu i działaniu. Jeszcze inną przyczyną jest upadek moralny kościoła i prawicowego środowiska związanego z Kościołem. Nie mają autorytetów, których warto posłuchać i im uwierzyć. Taka prawica i kler to po prostu kubeł z pomyjami. Uczciwi są w tym kuble mniejszością i niestety nie mają na nic wpływu. Dzieci jeszcze nie, ale młodzież to widzi. Powiadają, że wpływy LGBT powodują odwrót od wiary i trzeba walczyć z tym lewactwem. Bardziej odwrót od wiary moim zdaniem powodują niegodne, często zboczone działania Kościoła, które prawica w swojej niegodziwości w zasadzie toleruje a na pewno maksymalnie bagatelizuje ich wpływ na dzieci i młodzież. Z tym trzeba walczyć bardziej niż z lewactwem. To przez zachowania prawicy i Kościoła młodzi wchodzą w szpony szatana. Kubeł z pomyjami w różnych kolorach trzeba oczyścić.
@Cz - Po części podzielam twój pogląd ale nie do końca. Umiar i rozsądek w formułowaniu każdej oceny w tym przypadku raczej nie pozwala na totalną krytykę kościoła bo jest niesprawiedliwy dla większości ludzi tego kościoła a to nie tylko księża tylko cała rzesza społeczeństwa zjednoczona w tym kościele, prawych i sprawiedliwych. Natomiast wpływ kościoła na kształtowanie postaw młodzieży moim zdaniem jest niewielki. Tym zagadnieniem z pominięciem roli rodziny, ojca i matki zajmuje się mainstreamowy ściek medialny, internet i celebra. To one głównie wytyczają cel w jakim zmierza dzisiejsza młodzież i mają przemożny wpływ na kształtowanie ich postaw i charakterów.