UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @GłębokaMyśl - Tak pokazuje to dosadnie jakiego dyletanta mamy na stołku Dyrektora portu Elbląg. Uściślając wygodniej i taniej jest, bez można bo to codzienna obsługa elbląskich importerów z Elbląga - czas teraźniejszy - wozić kontenery z Gdańska / Gdyni do Elbląga. Facet z zarządu portu trójmiejskiego musi to mówić to anonimowo, żeby ze stołka nie polecieć. Może kiedyś dojdziemy do takich absurdów, oby nie, gdzie skończy się limit CO2 przypisany danemu przedsiębiorcy i konieczny będzie zestaw taczek albo riksza rowerowa będzie grana, trzeba będzie wozić towar ręcznie :)
  • @redaktor - @redaktor, można przedstawiać tylko te fakty, które są korzystne dla którejś ze stron sporu. Nie twierdzę, że Portel. pl jest nierzetelny, ale jeśli któryś z czytelników chciałby dodać cos od siebie przytaczając np. : "kolejnych 10 faktów" to chyba warto tego posłuchać a nawet opublikować. Jak i PiS tak i PO - a w zasadzie każda partia rzeczywistość przedstawia wybiórczo i w taki sposób aby przekonać do swojego punktu widzenia. Nie ma Pan monopolu na wiedzę a tym bardziej "jedyną prawdę"
  • @Marcin40 - "Przekop Mierzei Wiślanej może zwiększyć możliwości przeładunkowe Portu Gdańsk. Każdego roku zawija do niego kilkaset małych jednostek, które odpowiadają za ok.2-3 mln ton przeładowywanego ładunku. — Jeśli te 300 statków o zanurzeniu 4-5 m zostałoby przekierowanych do Elbląga, a w to miejsce zaczęlibyśmy przyjmować statki o zanurzeniu 8-10 m, to automatycznie znacznie zwiększymy przeładunki — mówi w rozmowie z Business Insider Polska prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke. " Ruch w porcie Gdansk rosnie z roku na rok. Wzrost w 2022 o 28%! A jak wiadomo najbardziej oplaca sie przyjmowac duze jednostki - stad logiczne staje sie przekierowanie mniejszych jednostek do innego portu. I tu sentator byc moze na tym bazuje, ale zaarowno on, jak i prezydent, jak i portel nie wypowiada sie o strategi dzialania na przyszlosc. Skad wziac na to pieniadze, a tu jest pies pogrzebany i sedno calego problemu.
  • @Marcin40 - Wiedza GM podpowiada jej, że doszliśmy do tego poziomu absurdu za naszej NAJDROŻSZEJ władzuchny populizmu i socjalizmu.
  • redaktor @Dżon Makenroł - Zachęcam Pana w takim razie do przedstawienia dodatkowych faktów.
  • @Ferdek.Schichau - "99 - metrowy statek o nazwie Barents wpłynął do kołobrzeskiego portu w sobotę po południu. To jednostka zbudowana w 2003 roku. Pływa pod banderą rosyjską. Jej ładowność to blisko 4500 ton. Barents przypłynął po wyprodukowany w jednej z polskich stoczni katamaran KCAT-5.Barents mieści się w górnych parametrach statków, które mogą wpływać do kołobrzeskiego portu (maksymalna długość, to 100 metrów, zanurzenie - 5,5 metra). Przypominamy, roczna liczba przeładunków w kołobrzeskim porcie to ponad 300 tys. ton. " Za portalem kołobrzeg nasze miasto. Zatem nie 300 tylko 700 takich jednostek musiałoby przejść przez parking dla TiRów.
  • @Ferdek.Schichau - Aż tak głębokiej wiedzy nie posiadamy, żeby stwierdzić, że port Gdańsk na ten moment odpycha jednostki o większym zanurzeniu bo im małe statki robią korek. Dywersyfikacja. Mnogość nabrzeży. To pracuje w Gdańsku na wynik latami. Port ma podpisane grube kontrakty zanim upewni się, że ma moc i flagowe jednostki klasy Maersk Madrid lata temu zaczęły zawijać do GDA. Byłoby to naturalne, że armatorzy widząc potencjał = gotowość portu w Elblągu sami kierują się przez przekop, bo szybciej a tym samym lepiej dla biznesu. Kto mi powie jaką zdolność przeładunkową na port Elbląg ? Tylko jaką przepustowość i szerokość ma tor wodny ? Czy to nie wygląda tak, że jeden statek wejdzie w nitkę Elbląg - Przekop i odwrotnie to inne będą stały jak w koreczku i kolejce. To wszystko wyjdzie w praniu. Najpierw była rzeka potem port. To na zdrowy rozum każdy widzi z jakim mułem się zmaga ekipa od pogłębiania.
  • @Marcin40 - Chyba ci umknęło, ze obecnie na rzece Elblag wykonywane sa tkz. mijanki (sa filmiki na yt, gdzie to dobrze widac).
  • @Ferdek.Schichau - Umknąć mogło nie tylko to. Pozdrawiam
  • Kondek Nikt nie przeczy przedstawionym faktom. Port powstał i chwała Miastu. Jest tylko jedno pytanie: GDZIE JEST KASA NA DALSZY ROZWÓJ PORTU !!! Miasto w budżecie jak na dzień dzisiejszy, żadnych środków nie znalazł. Powoływanie się przez Urząd Miasta, że w przyszłości mogą takie środki wpłynąć. To jak gra w trzy karty !!! MIASTO NIE MA CZASU NA DALSZĄ WEGETACJĘ PORTU !!! Jedno wiadomo, że władza Państwowa, takie środki posiada. I wszelkie ambicje Urzędników Miejskich w tym wypadku powinny zejść na dalszy plan. Nie trzeba daleko patrzeć co się dzieje z inwestycjami u naszych sąsiadów za miedzy w Gdańsku czy Gdyni. Nie wspomnę o wielkiej fali rozbudowy Portów w Szczecinie i Świnoujściu. CZAS MYŚLEĆ PRZYSZŁOŚCIOWO !!! MIASTO NIGDY NIE BĘDZIE RÓWNORZĘDNYM PARTNEREM Z PAŃSTWEM. TRZEBA ODDAĆ PORT PAŃSTWU, TO JEST W INTERESIE MIESZKAŃCÓW. !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    Kondek(2023-03-28)
  • spadaj trollu!
  • @TM . - Rząd niech najpierw ściągnie od "przestępców swoich" zmarnowaną kasę na elektrownię w Ostrołęce, wybory kopertowe, stępkę w porcie Szczecin ( chyba zardzewiała), maseczki i respiratory etc. etc Byłoby na kilka portów. KŁAMCZUCHY
Reklama