
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, most nad rzeką Elbląg w ciągu Al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ma zostać przebudowany. Miasto ogłosiło właśnie dwa postępowania związane z tym zadaniem.
Jak czytamy w dokumentacji jednego z postępowań, planowane prace dotyczą przebudowy ustroju nośnego mostu poprzez wymianę przęsła środkowego, wzmocnienia konstrukcji mostu, przebudowy przyczółków obiektu mostowego, naprawy i wykonania zabezpieczenia powierzchniowego elementów betonowych, wymiany i odtworzenia elementów wyposażenia mostu: nawierzchni jezdni na obiekcie, kap chodnikowych, izolacji płyty pomostu, odwodnienia obiektu i jezdni, urządzeń dylatacyjnych, barier i balustrad, oświetlenia.
Wykonawca będzie też musiał przygotować tymczasową konstrukcję wsporczą do podwieszenia i zabezpieczenia mediów (gazociągów, ciepłociągów, sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych), przebudować infrastrukturę elektroenergetyczną i telekomunikacyjną, wykonać oznakowanie pionowe i poziome na obiekcie oraz oznakować tor wodny, a także zrobić przyłącza do odprowadzania wód deszczowych. Będzie też odpowiedzialny za przygotowanie objazdów na czas prowadzonych robót.
W projekcie umowy zamawiający informuje, że "na przełomie sierpnia i września 2026 r. zamierza wykonać i uruchomić tymczasową przeprawę mostową przez rzekę Elbląg w lokalizacji przy skrzyżowaniu Bulwar Zygmunta Augusta z ul. Wapienną w kierunku ul. Warszawskiej. Utrzymanie tymczasowej przeprawy mostowej należeć będzie do jego wykonawcy wyłonionego w odrębnym postępowaniu przetargowym". Na realizację przebudowy mostu wyłoniona w przetargu firma będzie mieć 8 miesięcy od uruchomienia wspomnianej przeprawy tymczasowej.
Kryteria brane pod uwagę w przetargu to cena (60 proc.), okres gwarancji (10 proc.), doświadczenie kierownika budowy (30 proc.). Termin składania ofert upływa 1 sierpnia. Jak już informowaliśmy, ta inwestycja ma kosztować miasto ponad 6 mln złotych, w tym roku w budżecie Elbląga zaplanowano na ten cel ponad 1,7 mln zł. Dodajmy, że prowadzone jest też postępowanie dotyczące nadzoru inwestorskiego przy przebudowie mostu.