Kończy się remont wrót w Kępie Rybackiej

Trwa remont byłych wrót przeciwpowodziowych znajdujących się u ujścia Kanału Jagiellońskiego do Nogatu. Koszt inwestycji to 1 mln 180 tys. zł, z czego blisko milion to dofinansowanie ze środków unijnych. Zobacz zdjęcia.
Przedsięwzięcie polega na wykonaniu remontu nieczynnych wrót przeciwpowodziowych w Kępie Rybackiej, na połączeniu Kanału Jagiellońskiego z rzeką Nogat, w tym na naprawie ścian, remoncie zwieńczenia ścian, schodów, nadproży, zabezpieczeniu antykorozyjnym oraz wykonaniu połączeń stalowej ścianki szczelnej z konstrukcją wrót.
- Obecnie kończymy prace kamieniarskie i powoli wychodzimy już z wody – informuje kierownik robót Przemysław Hulewicz. - Pozostała nam już tylko konserwacja. Koniec prac przewidujemy na połowę grudnia, chociaż woda będzie wcześniej puszczona. Dzięki remontowi korozja nie będzie dalej postępować. Wrota jednak nie będą działaly, gdyż cały mechanizm zamykania i otwierania został zniszczony podczas budowy mostu znajdującego się nad wrotami. My mamy tylko zabezpieczyć wrota przed dalszą korozją – dodaje Hulewicz.
- Jest to niewątpliwie bardzo ważna inwestycja, która wpłynie zarówno na podniesienie bezpieczeństwa w zakresie komunikacji drogowej, jak również bezpieczeństwa żeglugi i poprawę stanu istniejącej infrastruktury wodnej - zauważa Witold Wróblewski, członek Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
- Obecnie kończymy prace kamieniarskie i powoli wychodzimy już z wody – informuje kierownik robót Przemysław Hulewicz. - Pozostała nam już tylko konserwacja. Koniec prac przewidujemy na połowę grudnia, chociaż woda będzie wcześniej puszczona. Dzięki remontowi korozja nie będzie dalej postępować. Wrota jednak nie będą działaly, gdyż cały mechanizm zamykania i otwierania został zniszczony podczas budowy mostu znajdującego się nad wrotami. My mamy tylko zabezpieczyć wrota przed dalszą korozją – dodaje Hulewicz.
- Jest to niewątpliwie bardzo ważna inwestycja, która wpłynie zarówno na podniesienie bezpieczeństwa w zakresie komunikacji drogowej, jak również bezpieczeństwa żeglugi i poprawę stanu istniejącej infrastruktury wodnej - zauważa Witold Wróblewski, członek Zarządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
AD