Prace nad rozwojem tego samochodu trwały przez ostatnie kilka lat w najróżniejszych strefach klimatycznych globu. Od arktycznych mrozów po palące, pustynne upały. Auto przejechało kilka milionów testowych kilometrów po gładkich jak tafla szkła niemieckich autostradach, ale także dziurawych jak szwajcarski ser drogach Europy Środkowo-Wschodniej.
Peugeot 301 właśnie pojawił się na rynku. Na początek kilka słów na temat stylistyki. Bryła tego samochodu to klasyczny, kompaktowy sedan.
Przednia część samochodu posiada dość wyraźnie zaakcentowane znaki szczególne Peugeota. Grill i przednie reflektory nawiązują do większego modelu 508.
Jednak największe atuty tego samochodu to przede wszystkim wymiary. Długość całkowita nadwozie to 4,4 metra. Rozstaw osi wynosi 2,65 metra, czyli całkiem sporo jak na klasę kompakt.
Rzeczywiście na ilość miejsca w środku nie będą narzekać osoby traktujące tego typu samochód jak pojazd rodzinny. Z przodu rozsiądą się wygodnie nawet wysocy pasażerowie, a i z tyłu pozostaje także dużo miejsca.
Pozytywnie zaskakuje bagażnik. W kompaktowym sedanie udało się stworzyć aż 640 litrów miejsca na przestrzeń bagażową. Przy takiej konfiguracji auto można spokojnie traktować jako wóz rodzinny. Zmieszczą się tam bagaże na tydzień dla czteroosobowej rodziny. W razie czego możliwe jest złożenie tylnego oparcia w proporcji asymetrycznej.
Wnętrze pod względem wyposażenia jest trochę ascetyczne, ale projektanci zadbali by nie kojarzyło się tanio. Jakość plastików jest dobra i w wersji przeznaczonej dla naszej szerokości geograficznej została wykonana ze specjalnej mieszanki odpornej na niskie temperatury. Producent zastosował podwójne uszczelki drzwi żeby zapobiec dostawaniu się kurzu i wody do wnętrza samochodu.
Spośród „uprzyjemniaczy” podróży na pokładzie samochodu dostępny jest radioodtwarzacz. Bez względu na wariant umożliwia on odtwarzanie płyt w formacie MP3. Bogatsza wersja posiada złącze USB oraz Bluetooth.
Zawieszenie przednie to konstrukcja pseudo-McPherson, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Taka konfiguracja występuję w innych modelach marki Peugeot (208, 308, 3008, itd.). Jednak tutaj prześwit samochodu został lekko podwyższony. Dzięki temu eksploatacja samochodu na rynkach gdzie drogi nie są najwyższej jakości będzie mniej problemowa po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów rocznie.
Pod maską do wyboru trzy opcje. Dwie pierwsze to benzyniaki. Mniejszy, trzycylindrowy o pojemności 1,2 litra i mocy 72KM to nowa konstrukcja. Kolejna opcja to znany już z gamy PSA silnik 1,6 VTi oferujący moc 115KM. Ostatni w wariancie diesel o pojemności 1,6 litra dysponuje mocą 92KM. Wszystkie silniki to najprostsze konstrukcje, których naprawy nie wymagają specjalistycznych warsztatów. Cennik Peugeota 301 startuje od kwoty 38.900 złotych.
Zapraszamy na prezentacje samochodu i jazdy próbne do salonu elbląskiego dealera marki Peugeot przy ulicy Nowodworskiej 46a.