UWAGA!

W porcie nie przyjmują towarów z i do Rosji

 Elbląg, W porcie nie przyjmują towarów z i do Rosji
(fot. Witold Sadowski, archiwum portEl.pl)

Zarząd Portu w Elblągu zawiesił przeładunek towarów, które trafiały do Elbląga z obwodu kaliningradzkiego i był tam przesyłane drogą wodną. - Operator na terminalu w związku z sytuacją na Ukrainie, odmówił przeładunku tych towarów, z czym w pełni się solidaryzujemy – mówi Artur Zgliński, dyrektor Zarządu Portu w Elblągu.

Na elbląski terminal wpływał z obwodu kaliningradzkiego głównie węgiel, a w drugą stronę były wysyłane materiały budowlane. - Spodziewaliśmy się transportu antracytu z obwodu, którą zakontraktowała firma z Częstochowy, ale operatorzy przeładunków zapowiedzieli, że nie będą obsługiwać rosyjskich ładunków i w pełni się z nimi solidaryzujemy. Transport towarów z Rosji i do Rosji został tymczasowo wstrzymany – informuje Arkadiusz Zgliński. - Rozmawiamy też z samorządem na temat zawieszenia umów z rosyjskimi kontrahentami.

Jak zapewnia dyrektor Zgliński, w porcie nadal odbywa się przeładunek kamienia, który jest transportowany na budowę wyspy na Zalewie Wiślanym. - Współpracujemy także z firmą Budimex, która prowadzi prace modernizacyjne na rzece Elbląg związane z drugim etapem budowy drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany - dodaje dyrektor portu.

Władze portu przestawiają się na współpracę z partnerami z zachodniej Europy i Skandynawii.

- Sytuacja pokazuje, że Rosjanie są nieprzewidywalni. Prowadzimy daleko zaawansowane rozmowy z duńskim portem Vordingborg dotyczące transportu materiałów budowlanych i produktów rolnych i paszowych – mówi Arkadiusz Zgliński. - Mamy kolejny raz potwierdzenie, że przekop Mierzei Wiślanej jest potrzebny, by uniezależnić się od Rosji i rozwijać współpracę ze Skandynawią i Europą Zachodnią.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Pierwszy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    9
    pawEL456(2022-03-03)
  • Bardzo dobrze. ale z tym portem, to przesadzacie. nabrzeże cumownicze to może jest, ale nie port.
  • Odizolować rosjan od wszystkiego. Z glofu sami powieszą putina za dzwony na latarni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31
    9
    Art :)(2022-03-03)
  • hahahaha - mega obrót towarowy - przecież tu nic nie przychodziło nigdy prawda derektorze Zgnilski? Czy też derektor nic nie widział przez zaparowane okno kanciapy w której siedzi?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24
    20
    szakal444(2022-03-03)
  • Operator musiał o tym zadecydować. Jako port się nie odezwaliście. Człowieku musisz o jednym spektakularnym transporcie. Jakby węgiel przypłynął dostałbyś karę od elektrowni za dłubanie w nosie i siedziałbyś cicho. Operator = firma zapewne nie pracownik dźwigu na jedynym nabrzeżu tego tworu nazywanego portem. Operator torów kolejowych jakoś nie protestuje i węgiel leci sobie jak leciał.
  • Porcie ??? W Hamburgu i Gdańsku od kilku dni niekończąca się kongestia. Nie to nie ma nic wspólnego z sankcjami, to chroniczne zjawisko podwyższonego importu przewyższający możliwości przeładunkowe danego portu. A u nas debata na temat jednego importu dla prywatnej firmy z Częstochowy. Czyli jako port chcecie być politycznie poprawni, siedzicie i nabijacie straty bo Rosja to jedyny partner elbląskiego portu. Nie dotyczy to władz krajowych bo jakby z węgla i gazu rosyjskiego nie da się funkcjonować.
  • tam jest taki obrót, że ta bidna niebieska koparka nie wie w co swoją wajhę włożyć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    4
    zaszczepiony wpustek(2022-03-03)
  • To teraz nie powinno się sprzedawać paliwa z ruskiej ropy. I cyk paliwko po 10+
  • Odizolowac rosjan, bardzo dobrze dyrektorze i wladze naszego masta decydujecie
  • No to PME Sp. z o. o. zaraz po zakończeniu przeładunków związanych z kaczym dołem ogłosi, że konieczna będzie restrukturyzacja przez likwidację. .. Noooo chyba, że podatnicy zapłacą rękami rządu lub samorządu. .. W sumie mogliby, bo co to jest jakie tam 500 000 zł rocznie jak przekopka 6 000 razy droższa sercu i portfelowi uczciwego podatnika. .. Utrzymanie PME Sp. z o. o. to właściwie wymaga kwot "wacikowych".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    16
    GłębokaMyśl(2022-03-03)
  • Ustawić na granicy z Rosją mur taki jak na Białorusi.
  • Port który został stworzony do współpracy z FR, jako idealne miejsce teraz nie spełnia swojego zadania. Brawo! zanim przypłyną do nas pierwsze barki przez kanał jeszcze dużo wody upłynie a i tak będzie to połączenie wykorzystywane tylko przez przemysł ciężki w celu transportowania gabarytów bo nic innego tą drogą do 3 miasta nie popłynie
Reklama