
Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej i wykonanie robót budowlanych zabytkowego budynku przy Warszawskiej 55 w Elblągu. Jak już informowaliśmy na portElu, ma być tam nowa siedziba Zarządu Portu Miejskiego.
Inwentaryzacja obiektu, opracowanie programu prac konserwatorskich i projektu budowlanego, wykonanie przedmiaru i kosztorysów robót, uzyskanie zgód i pozwoleń oraz przeprowadzenie szeregu robót budowlanych, w tym remontu pomieszczeń – to zadania, które czekają wykonawcę wyłonionego w trwającym przetargu.
Przypomnijmy, że o nowej siedzibie Zarządu Portu Morskiego pisaliśmy jako pierwsi we wrześniu zeszłego roku. Ma nią zostać budynek przy ul. Warszawskiej 55, w którym przez lata działały organizacje pozarządowe, m.in. stowarzyszenie „Elbląg Europa”. Miasto rozwiązało jednak umowę najmu, przekazując stowarzyszeniu na jego działalność inną siedzibę (przy ul. Kosynierów Gdyńskich), a w to miejsce chce przenieść siedzibę Zarządu Portu Morskiego, działającą od lat przy ul. Portowej.
Stosowną uchwałę w sprawie nieodpłatnego przekazania budynku na ten cel podjęła Rada Miejska 12 listopada 2024 r.
- Wyraża się zgodę na wniesienie przez Gminę Miasto Elbląg do Zarządu Portu Morskiego Elbląg Spółka z ograniczona odpowiedzialnością, jako wkład niepieniężny (aport), prawa własności zabudowanej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasto Elbląg, położonej w Elblągu przy ul. Warszawskiej 55, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków w obrębie 15, jako działka nr 223/3 o pow. 0,1029 ha, dla której Sąd Rejonowy w Elblągu prowadzi księgę wieczystą nr EL1E/00097664/1, celem objęcia nowych udziałów – czytamy w uchwale RM.
Kryteria brane pod uwagę w ogłoszonym przetargu to cena (60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). Termin składania ofert upływa 30 maja. Zwycięzca przetargu będzie miał trzy miesiące na przygotowanie dokumentacji, a następnie kolejne trzy miesiące od daty uzyskania pozwolenia na budowę na wykonanie prac.