UWAGA!

Radni pytają o kulturę i promocję

 Elbląg, Radni pytają o kulturę i promocję
Fot. Mikołaj Sobczak, arch. portEl.pl

W ostatnim czasie elbląscy radni przygotowali dwie "kulturalno-promocyjne" interpelacje, dotyczą nagłaśniania wydarzeń organizowanych w mieście i wprowadzenia wspólnych biletów w miejskich jednostkach. Co konkretnie proponują?

Radni: trzeba skoordynować promocję

Pierwszą interpelację przygotowali Piotr Opaczewski i Michał Rutkowski z klubu radnych PiS.

- Promocja miasta odgrywa kluczową rolę w budowaniu jego wizerunku, przyciąganiu inwestorów, turystów oraz budowania poczucia wspólnoty wśród mieszkańców. Odpowiednio skoordynowana promocja może być szansą dla miast średnich tracących swoje funkcje gospodarcze, do jakich zalicza się Elbląg. Ogromną rolę w budowaniu marki miasta Elbląg powinny odgrywać miejskie instytucje, jednakże w chwili obecnej nie widać spójnych komunikatów promujących największe i najbardziej uznane imprezy w mieście, jak Dni Elbląga, Święto Chleba i Dni Morza. Wzajemne działania promocyjne co do zasady przynoszą pozytywne skutki w postaci poszerzenia grupy odbiorów i zasięgów medialnych – stwierdzają w swoim piśmie radni.

Powołują się na aktywność profilów miejskich jednostek kultury na Facebooku, zdaniem radnych wszystkie pisały np. o Elbląskim Święcie Chleba, ale nie można już tego powiedzieć o Dniach Elbląga czy Dniach Morza. Piotr Opaczewski i Michał Rutkowski proponują, by powstał zespół koordynujący działania wszystkich instytucji miejskich "z nadrzędną rolą Departamentu Promocji i Turystyki UM" i z udziałem osób, które zajmują się promocją w instytucjach kultury, które nie podlegają jednak elbląskiemu samorządowi. Podobnie w takie działania miałyby być zaangażowane kluby sportowe, uczelnie czy przedstawiciele samorządów z regionu elbląskiego.

Na pismo odpowiedział prezydent Michał Missan.

- W pełni podzielam opinię, że skuteczna promocja ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku Elbląga, przyciągania nowych inwestycji oraz turystów, a także w budowaniu silnego poczucia wspólnoty wśród jego mieszkańców. W odpowiedzi na Panów uwagi, chciałbym podkreślić, że już podjęliśmy kroki, by zwiększyć spójność komunikatów promujących najważniejsze wydarzenia kulturalne w Elblągu. Zorganizowane zostało spotkanie z przedstawicielami miejskich jednostek kultury, na którym wspólnie ustalono ścieżkę działań promujących miasto oraz jego najważniejszych wydarzeń. Dzięki temu promocja Elbląga będzie bardziej spójna i kompleksowa – pisze prezydent Elbląga.

Informuje tez o niedawnym spotkaniu z przedstawicielami samorządów Tolkmicka, Braniewa i Fromborka, podczas którego dyskutowano o możliwościach wspólnej promocji regionu, a także o zaplanowanych na ten rok działaniach promocyjnych z udziałem elbląskich klubów sportowych. - Zgadzam się z Panami, że koordynacja działań promujących Elbląg w sposób zintegrowany, obejmująca zarówno instytucje kultury zarządzane przez Urząd Marszałkowski, takie jak CSE Światowid i Teatr im A. Sewruka, uczelnie wyższe oraz kluby sportowe, jest kluczowa. Dlatego naszym kolejnym krokiem będzie zacieśnienie współpracy z tymi jednostkami – napisał Michał Misan. W założeniu te działania mają do miasta przyciągnąć nowych turystów i inwestorów.

 

  Elbląg, Pokazy podczas Elbląskiego Święta Chleba 2024.
Pokazy podczas Elbląskiego Święta Chleba 2024. Fot. Mikołaj Sobczak, arch. portEl.pl

Wspólny bilet do kultury?

Kolejną "kulturalną" interpelacją z ostatnich dni jest ta przygotowana przez radnych klubu KO, Tomasza Budzińskiego i Iwonę Łuczak. Postulują oni zwiększenie dostępności instytucji kultury, a pomóc miałby w tym wspólny bilet do Galerii EL i Muzeum Archeologiczno-Historycznego.

- Taki bilet, jako korzystniejsza cenowo alternatywa dla dwóch oddzielnych wejściówek, mógłby skutecznie zachęcić do odwiedzenia obu instytucji, zwłaszcza przy odpowiedniej promocji bazującej na przedstawieniu eksponatów. Podobne rozwiązania zostały z powodzeniem wprowadzone w innych miastach, takich jak Łódź, Ciechanów czy Wrocław – piszą radni. Pytają o możliwość realizacji ich propozycji.

Zdaniem prezydenta Michała Missana pomysł "zasługuje na uwagę" i można w nim wziąć pod uwagę również wystawę Elkamera w Bibliotece Elbląskiej.

- Wprowadzenie „wspólnego biletu w elbląskich jednostkach kultury” jest uzasadnione nie tylko ze względów promocyjnych, ale również turystycznych. W pozytywny sposób wpłynie na atrakcyjność oferty kulturalnej naszego miasta, a tym samym, w dłuższej perspektywie czasowej, na zwiększenie frekwencji odwiedzin. Warto zauważyć, że miejskie instytucje kultury również widzą korzyści płynące z posiadania wspólnego biletu – pisze prezydent Elbląga. Wskazuje, że nie ma przeszkód formalno-prawnych, by takie rozwiązania wprowadzić, najpierw jednak należy uzgodnić takie kwestie, jak wspólny cennik, regulamin sprzedaży, rozliczanie i przekazywanie środków finansowych, podatek od towarów i usług etc..

- Pragnę również zaznaczyć, iż obecnie trwają prace nad wprowadzeniem Karty Mieszkańca, która finalnie przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności i dostępności miejskich instytucji kultury. Ewaluacja propozycji wdrożonych w ramach ww. karty będzie stanowić cenne źródło informacji do wykorzystania przy pracach nad wprowadzeniem wspólnego biletu w elbląskich jednostkach kultury – stwierdza prezydent Elbląga.

oprac. TB

Najnowsze artykuły w dziale Kultura

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • niepoważne!! instytucje niech promują swoje wydarzenia a miasto ma to nagłaśniać a nie odwrotnie
  • Niech zapytają o gospodarkę i jej rozwój, o inwestycje obecne I przyszłe! Poza tym nie mają pytać tylko działać na rozwój każdej z tych dziedzin, bo póki co to słabizna w tej kadencji
  • Dopóki w mieście jest "brud, smród i ubóstwo" to wszelkie wydatki "kulturalno-rozrywkowe" powinny zostać zawieszone.. najpierw zadbać o czystość, wywóz śmieci na czas, obniżenie cen ogrzewania, naprawa dziurawych ulic itp.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    11
    1011001011001(2025-02-17)
  • festiwal promocji trwa, a drogi dziurawe jak ser szfajcarski
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    5
    #Oika(2025-02-17)
  • Muzeum nie ma nawet porządnej ulotki o swoich wystawach, wystawy w Galerii EL, jak ta obecna pt. Drzewo, nie wiele ludzi zrozumie, mamy szlak Green Velo i piękną Bażantarnię a w naszym mieście nie ma głupiej wypożyczalni rowerów, ohydne toy toye zamiast toalety na starym mieście, muzeum zamknięte 1 i 3 maja oraz 15 sierpnia, w długie weekendy kiedy wszystkie inne muzea w regionie są otwarte, nie działające aplikacje, brak naprawdę fajnego materiału o historii Elbląga dostępnego nie tylko dla turystów ale i mieszkańców, Tolkmicko i Kadyny też nie mają żadnej konkretnej informacji dla turystów - a wy o wspólnym bilecie gadacie.
  • Zamiast kultury proponuję się ideologię i podział
  • Dużo ulic i chodników przypomina czasy średnoiwiecza, Polska w unii od 21 lat, to wstyd i żenada dla władz miasta.
  • tylko lans Prezia i nic się nie dzieje
  • Ściemy i popierdółki. Tyle hałasu z tym wieloletnim remontem Światowida i co ? Gdzie te koncerty ? Galeria żyje własnym życiem, a jak prywatni koncertu nie zabukuja to zostaja dni chleba, miasta i gminy
  • Niech prezydent elblaga i radni zajmą się najpierw firmami w elblagu które nie płaca ludziom na czas wypłaty pomimo UMOWY O PRACĘ! Nich tak skoordynują instytucje ZUS, US, PIP i Sąd Pracy aby takich pracodawców skutecznie ukrócić i ukarać. Oni majątki mają a ludziom nie płąci się wypłac od ponad dwóch miesięcy! Mowa o KRIS MAR Agatowa, Dębowa, Piławska. To sa realne problemy mieszkańców a nie jakaś rozrywka! Dlaczego portel nie napsize art. o KRIS MAR? bardzo ciekawy temat. W elblagu są firmy które nadal nie dają umów o pracę a są dużymi zakładami, na lewo kręcą interesy ale nikt tego nie bada? To sa tematy którymi radni p0winni sięzając a nie rozrywka, to każdy głupi umie. Usmiechać się do zdjęć, pozować i palic głupa to każdy umie, bo to nic nie kosztuje!
  • Aco robi departament kultury i Sportu. Tylko bierze wypłaty? Zwolnić i przyjąć młodych co coś potrafią. A gdzie kamerki miejskie promujące miasto?Żenada.
  • To miasto mnie ciekawi: całkowicie pozytywne inicjatywy, zmierzające do promocji instytucji i kultury, a ludzie narzekają. No kosmos
Reklama