UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)

Komentarze czytelnika Azael

  • Miejska reklama w polu?

    Azael Różne rzeczy się nadukowuje to takich rzeczy nie można? No chyba, że w Elblągu nie potrafią :/ A jeśli już koniecznie trzeba by użyć takiej czy innej techniki, to każdą grafikę można dostosować - ten rycerz, dajmy na to, mógłby być w ogóle czarny, po odpowiednim przystosowaniu wszystkie detale by bylo widać i szafa gra. No ale nie czuję się w obowiązku wyjaśniać możliwości graficznych i co można zrobić z grafiką. Jeśli ktos nie umie, nie wyobraża sobie nawet, to co ja mogę. Jest jak jest.
  • Fotka grudnia 2011 - poczekalnia

    Azael Ano pisze: "Zdjęcie dobre jako pocztówka z Elblaga albo zdjęcie do folderu reklamowego" to dobrze, bo z zamysłęm nawiązania do pocztówek z lat 80tych był on wykonany. 1) ucięty topór - ciął topór, ucieli i topór 2)dziwny kolor nieba - bo dziwny jest ten świat 3) plama nad drzewem (toporem) - 4) chyba jakieś plamy na niebie (nad ogniem) - te plamy. .. zastanawiam czy nie znajdują się one przypadkiem na czyichś okularach lub co gorzej na ekranie :/
  • Fotka grudnia 2011

    Azael Drażni, ale to chyba akademik Ano powinien wyczytać, że 1/3 to dobry podział kadru, a ciemny dlatego, że taki kolor ma fotografowany obiekt. .. Książki jednak nie wystarczą. .. i właśnie z powodu takiego oceniania sporadycznie umieszczam tutaj swoje prace.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Czyli, że napis jest nieczytelny? Czyli, że niby najlepiej biało czarny, bez kolorów. .. Tu akurat zadbałem o to, żeby napis był widoczny (użyta czcionka może być jeszcze czytelniejsza jak ktoś woli, to rzecz umowna). Uwaga nie na miejscu. Proszę obejrzeć banery reklam innych firm i instytucji - nie są biało-czarne i są często dość rozmaite kolorystycznie.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Pozwoliłem sobie na małą przeróbkę tego pomysłu. Bynajmniej nie jest łatwo zmieniać styl gotowego projektu zachowując jego elementy, ale wg mnie coś takiego przy drodze prezentowałoby się lepiej. Ale to tylko moje zdanie.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Azael zapewne chciałby się zatrudnić w mieście, załóż człowieku swoją firmę jak jesteś taki mądry, zobaczymy kto będzie kupował te napaćkane projekty, a nie krytykuj wszystkich w koło, UM nie jest od zatrudniania grafików. Reklama i hasło jest bardzo dobre, im prostsza tym lepsza - wstyd tylko, że nie ma UM do tej pory dużych pięknych podświetlanych konstrukcji, ale może w przyszłym roku będą na to pieniądze ! Nie lubię z anonimami rozmawiać. Może i projekty są dla ciebie napaćkane. Nie każdy musi się znać na grafice, więc nie wymagam tego od ciebie. Nie krytykuję wszystkich w koło, tylko to co wg mnie zasługuje na krytykę. Jeśli w UM działa Biuro Promocji Miasta to wyjaśnij mi kto powinien tam być zatrudniony jak nie graficy i plastycy i co takie Biuro powinno robić. Skoro im prostsza reklama to może w ogóle zrezygnować z napisów i dodatków i zostawić samą kratę bramy :P ot taki graficzny minimalizm? Co do podświetleń, tu się zgodzę, że to by było dobre. .. tylko co miasto będzie podświetlać? Takie projekty?
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Dżamira: bo to tylko widokówka jest, ale wyobraź sobie przystosowaną łódź wikingów z tego obrazka z herbem elblaga z przodu (full color albo z mniejszą paletą -ta lepiej by się czytała na koszulce) z tyłu stylizowany słowiański wojownik albo coś w ten deseń. .. hasło: "Elbląg. .. po prostu" i gotowa koszulka promocji Elbląga-historycznego. Elbląg akademicki, nowoczesny itd. .. to już inne projekty :D
  • Fotka grudnia 2011

    Azael Elegancka fotka. .. powinna z automatu wyjść z poczekalni. Mój faworyt (jak na razie).
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Przy okazji "Elbląg - to brzmi dumnie. .. .", skoro już napisałeś o tych historycznych faktach, to pozwolę sobie wspomnieć, że nie miałbym najmniejszego probemu, zeby te fakty przedstawić w formie obrazów, które wyglądałyby jakby miały one miejsce we współczesnym Elblągu. Łączenie przeszłości z przyszłością to bardzo wdzięczny temat. Zroienie obrazu placu słowiańskiego np z w pełni zrekonstruowaną fontanną z (chyba Balkiem, nie pamiętam imienia) na jej szczycie. Mówisz, masz. .. ale kto by tam chciał promować w ten sposób Elbląg. Albo robic w ten sposób filmy. Lepiej pokazać rysunek przedszkolaka albo stare, pożółkłe fotki archiwalne.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Do: Elbląg - to brzmi dumnie. .. .- moje pracki nie służą do promocji miasta. Zauważ, ze gdybyś miał szersze horyzonty intelektualne, to byś się domyślił, że z tych prac widać co grafik potrafi, co może zrealizować, na ile skomplikowane projekty może podjąć i na ile te jego projekty mogą być użyte. Patrząc na obraz malarza, ktróy namalował portret nie mówię, że jest do bani o namalował czyjąś twarz, a ta mi się przecież nie przyda. Widzę, że nieźle maluje i może tak namalować inne rzeczy więc jestem zainteresowany jego pracą. A kratka jest zamknięta, bo obok powinno być napisane "Brama targowa - remont", to by świetnie oddało przesłanie graficzne banera
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Problem tkwi w funkcjonowaniu i kompetencjach Biura Promocji. Przecież grafik pracujący w takim biurze wykona dla promocji więcej pracy przy mniejzych kosztach niż jednorazowe "konkursowanie" od czasu do czasu. Aktualnie przebywam za granicą i tu wykonuję swoje prace. Chciałbym jednak do Elbląga wrócić. Czy jako grafik znajdę pracę w Biurze Promocji, albo Uranusie? Przypuszczam, że są dwie możliwe odpowiedzi: "Nie, nie potrzeujemy tworzyć takiego stanowiska" albo "Nie, stanowisko już jest zajęte i nie potrzebujemy więcej". Nie ważne, że zajmuję się grafiką 2d, 3d, animacją i vfx, i że można to wykorzystać dla miasta. Może i nie potrzeba w promocji konkretnych działań, które by się sprawdzały i podobały po prostu ludziom. Nie wiem dla kogo lepiej. Niektózy ciągle wolą wykonywać grafiki w Wordzie :P
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Tym nie mniej przeciętnego obywatela może zastanowić, że firma kasuje pieniądze za rysunek nie wymagający wielkich umiejętności, któego wykonanie z tabletem w ręku zajmuje max 30min. To trochę irytuje. Rzeczywiście to o Pana logo mówi się na mieście :) Ale z kontekstu nie byłbym dumny, a i jeszcze znalezienie się w niechlubnym konkursie. .. Przy dobrej chęci tego logo nie da się bronić. To jest jednak raczej ocena pracy, pomysłu przez mieszkańców. I tutaj dochodzimy do zasadniczej kwesti: pracę wybrała komisja, na którą spada duża odpowiedzialność za promocję miasta i wybór jej kierunków. Pytanie zasadnicze brzmi: co robi Biuro Promocji? Nie ma tam grafików, plastyków, kreatywnych? To kto tam pracuje i co robi? Tacy ludzie tam powinni pracować, a firmy zewnętrzne powinny być wynajmoane tylko do wykonawstwa, czyli "wydruk, nadruk itp. " Nie znam Pana prac i myślę, że jako doświadczony grafik ma pan na koncie lepsze grafiki. Nawet jestem tego pewien. Niestety tej pracy osobiście nie uważam za udaną. Tak moemy sobie wymieniać uwagi przychylne i krytyczne na temat swoich prac. Problem jednak nie tkwi takim czy innym rysunku.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Jako grafik ma pan pełne prawo do wyrażania się artystycznie na różne sposoby. Tak samo ja. Nie mnie poproszono o wymyślenie logotypu i hasła. Gdyby tak było wykonałbym stosowną pracę i stanął do konkursu. Wtedy praca uwzględniałaby również umieszczanie jej na gadżetach, koszulkach i wszelkich formatach. Podane linki to tylko obrazki ilustrujące pewne idee. Jednak jeśli nie wyobraża sobie Pan przystosowania tych moich przykładowych prac na potrzeby koszulek itp. , to co ja mogę tu powiedzieć. .. Akurat Wiking miał nawiązywać do dawnych widokówek z lat 80-90.Wg mnie podstawowym błędem z Pana strony był dobór stylu logotypu - rysunek dziecka w wieku szkolnym. Ale to Pana idea i Pana rzecz.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Więc pojawia się właśnie pytanie: co robi Biuro? Nie mają grafików? To kto opiniuje pomysły? Rozumiem zlecenie wydruku, realizacji bannera na takim czy innym materiale itp. Biuro nie musi być drukarnią. Ale pomysły, koncepty, realizacje graficzne powinny być wykonywane chyba w takim biurze. Na tym przykłądzie widać, ze Biuro jest raczej biurem zleceń. Zleca wymyślenie i zrealizowanie projektu. A co poza zleceniem robi Biuro? Mam pytanie, może ktoś z was wie: czy pracują tam graficy komputerowi oraz plastycy?
  • Fotka grudnia 2011 - poczekalnia

    Azael Ten obrazek ze względu na napis - pewnie się niekwalifikuje do konkursu, więc potraktujcie to jako pozakonkursową fantazję.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Pewnie w Uranie nikt nie potrafi "wskrobać" czegoś tak prostego: (przykłady dwóch moich idei) www.portel.pl www.portel.pl
  • Miejska reklama w polu?

    Azael No i nie pomyliłem się. Znalazłem. Faktycznie w Biurze nawet tego nie wymyślają, ani tym bardziej nie wykonują, wszystko zlecili Uranowi. W Dzienniku elbląskim napisali: "Autorem hasła, logotypu była elbląska firma Uran. — Głównym kryterium wyboru tej firmy był najciekawszy pomysł, kreatywność. Zależało nam na tym, by było to coś niekonwencjonalnego i myślę, że się udało — zachwalali w czerwcu reklamę urzędnicy. " No, jeśli to był najciekawszy, najbardziej kreatywny pomysł. .. to moje kondolencje ślę i w takim wypadku nie pytam nawet o te gorsze prace :P. Chyba ta niekonwencjonalność jedynie się im udała, bo to raczej niekonwencjonalne jest promować przy pomocy gniotu. Zastanawia mnie tylko jedno: co w takim układzie robi Biuro? Przykładem niech będzie ta reklama: autor hasła - Uran, logo - Uran, wykonanie - Uran. Wychodzi na to, że w Biurze wpadli jedynie na pomysł, żeby "jakiś" banerek zrobić. .. i za to biorą pieniądze? Żeby chociaż sam robili propozycje, szkice itp. A przecież zatrudnienie w Biurze osób kompetentnych w tych kwestiach zmniejszyłoby ogólnie koszty, bo te byłyby mniejsze od wynajmowania zewnętrznych firm, które za wszystko sobie liczą. Dodatkowo te osoby pracowałyby nad kolejnymi projektami, większymi i mniejszymi, co by jedynie zintensyfikowało możliwości promocyjne miasta a także przyspieszyłoby procedury, gdyż wyeliminowałoby przydługie "konkursy" i "przetargi".
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Może gdyby opinia publiczna była również informowana o imieniu i nazwisku twórcy takiego czy innego "gniota" to by się jeden z drugim trochę powstydził wypuszczać takie buble. A tak to mówi się "miasto", "urząd", "biuro". Wszystko anonimowe i w zasadzie nie wiadomo kto stworzył to "coś", kto to "coś" zatwierdził. Wielka anonimowość i niedookreślenie odpowiedzialności. A swoją drogą jak zauważył jeden z komentatorów: faktycznie z daleka z tego obrazka można domyślić się jedynie kształtu bramy targowej, przy której widać wielki, czarny minus.
  • Miejska reklama w polu?

    Azael Wg mnie to rysowało jakieś dziecko. Być może dziecko kogoś "ważnego" i dlatego taki a nie inny projekt przeszedł. To wygląda jak rysunek 1-2go-klasisty. Jestem grafikiem i specjalistą od efektów specjalnych w filmach i zrobienie banneru promującego Elbląg, zrobienie tego z klasą i na poziomie to dla grafika nie problem. Znalezienie pomysłu, jeszcze jak jest grupa osób, to również nie problem. Niestety w Elblągu jestem bezrobotny :( Ale jak widać Wydział Promocji Miasta ma już obsadzone funkcje odpowiedzialne ze grafikę i kreatywność. Szkoda, że na tak niskim poziomie. A poza tym wydaje mi się, że Biuro chyba nie ma nawet własnych grafików i kreatywnych tylko opłaca zlecenia wydawnictwom, które to mają wykonywać. Szkoda, bo to fundamentalny brak kompetentnych osób tak potrzebnych w koordynacji. I jak tu oczekiwać bannerów czy filmów, zwiastunów, ulotek itp. na poziomie. Czemu np. miasto we współpracy z Wojem Ławrynowiczem nie nakręci spotów reklamowych miasta. Polecam obejrzenie na YT filmików trailerów na jubileusz Grunwaldu. To na prawdę nie są olbrzymie pieniądze, a mając dobry pomysł można wiele zdziałać.
  • Fotka grudnia 2011 - poczekalnia

    Azael PS. Zdjęcie, ze względu na ogólną jasność pracy, lepiej oglądać na czarnym tle.

Redakcja nie odpowiada za treść i formę zamieszczonych powyżej wypowiedzi.
Reklama