UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • RobertKoliński @HvK - W tym przypadku to akurat nie "PiS chce się podpiąć pod reaktywację", bowiem PO-PSL nic w tym kierunku nie robi, aby linię Kolei Nadzalewowej reaktywować - koalicja PO-PSL nie ma zamiaru wyremontować KN, bo a) mają inne priorytety w swoich okręgach w województwie a budżet nie jest z gumy, b) utrącenie KN spowodowałoby dodatkowe problemy dla PiS (przy szerszym planie budowy przekopu i związanej z nim infrastruktury), co jest neoliberalnym szkodnikom politycznie na rękę. Tu akurat to PiS (radny Marcin Kazimierczuk z Bartoszyc konkretnie, przy naszym m. in. moralnym wsparciu;) ciśnie ten temat w województwie, radnych koalicji PO-PSL zaś z naszego konkretnie już miasta temat ten interesuje tyle, co zeszłoroczny śnieg. W dodatku rzucają, jak widać, jeszcze kłody pod nogi, z czysto politycznych powodów i/lub zwykłej ignorancji i lenistwa. (. .. )
  • RobertKoliński (. .. ) Dotarłem do dokumentów z 2003 roku, w których mieszkańcy Elbląga (nazwiska zachowam na razie dla siebie) zwracali się wtedy do dyrekcji PKP w/s utrzymania linii i ruchu na niej oraz racjonalizacji przewozów, przedstawili tam również wyliczenia, które pokazują jasno, że linia mogła być opłacalna, w sezonie nawet przynosić zyski. Kolej trochę zasłaniała się obciętym wtedy budżetem centralnym (dotacja z 800 mln obniżona do 300 mln), ale przy współpracy samorządu skłonni byli do współpracy. Podczas spotkania w tej sprawie z ówczesnymi władzami Urz. Marszałkowskiego okazało się jednak, że 2h wcześniej byli tam już autobusiarze obsługujący trasę Braniewo-Elbląg (pamiętacie jeszcze takie nazwisko "Rolski"?;) w tej sprawie i władze marszałkowskie ratowania linii. .. odmówiły. 3 lata później linia Kolei Nadzalewowej została ostatecznie zlikwidowana. Oczywiście to wszystko był przypadek i jakże znajoma "niewidzialna ręka rynku", prawda?;]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    RobertKoliński(2019-03-28)
  • @slawekel1 - Chyba nie zrozumiałeś, lub może to ja wyraziłem się nie precyzyjnie: ŚRODKI PUBLICZNE NIE MOGĄ BYĆ "TOPIONE" NIGDZIE ! Co do Góry to jedynym nakładem z miasta był bardzo niski koszt dzierżawy, reszta (przynajmniej teoretycznie) to wydatki PT GC
  • Zwycięzcy biorą wszystko. Ta stara prawda ujawniła i cały czas się ujawnia w związku z likwidacją woj. elbląskiego. Pazerny Olsztyn łupi nas i ignoruje od lat. Dlaczego nawet w tak podstawowej kwestii jak dobro naszego miasta i regionu - posłowie senatorowie i radni nie potrafią zawiązać koalicji celem ratowania naszych interesów ? Kolej nadzalewowa jest jednym z nich, a Was politycy, rozliczymy przy urnie wyborczej. Samo namaszczenie przez szefów waszych partii może nie wystarczyć.
  • Każdy biznes w tym prywatny daje miejsca pracy, a co za tym idzie podatki dla miasta i dlatego warto inwestować w pomoc firmom i w inwestycje infrastrukturalne. A mało osób jeździło koleją, bo kolej jeździ wolno- kluczowa sprawa to szybkie składy, wtedy będzie jeździć dużo osób.
  • A poza tym z roku na rok w okolicy rozwija się infrastruktura turystyczna, powstają nowe atrakcje, ludzie mają więcej pieniędzy i będą chętniej jeździć taką koleją zabytkową i coraz więcej zagranicznych turystów do nas przyjeżdża. Taki skład z parowozem to byłaby super atrakcja. Po drodze jest co zwiedzać, jest zalew pływają jachty i małe statki pasażerskie, są zamki, pałace, Pomniki przyrody, gospodarstwa agroturystyczne i stare zabytkowe domy podcieniowe. Do tego w Braniewie jest duża jedostka wojskowa i koleją można wozić czołgi i inne pojazdy zamiast drogami- to barzej oplacalne, No i terminal kolejowy przeładunkowy, bexid można wozić towary do Elbląga i dalej, w tym do portu w Elblągu.
  • Budowanie tam trasy rowerowej to jawny sabotaż rozwoju powiatu wg mnie. Można taką ścieżkę zbudować obok.
  • @Gienek - No wszystko fajnie, ale nie zapominaj, że jest jeszcze połączenie przez Bogaczewo, które do celów jakie wymieniasz jest dużo korzystniejsze gdyż kolej nz ma tylko jeden tor, co ogranicza przepustowość. dla dużych składów (brak miejsca do mijanki) wcześniej ktoś napisał o ścieżce rowerowej i to byłby jak dla mnie pomysł na 5+;D ale tylko do fromborka bo po co dalej.
  • RobertKoliński @Gienek - W większości zgoda, jednak a) Kolej Nadzalewowa nie ma być odbudowana jako linia zabytkowa, tylko nowoczesny i ekologiczny środek transportu lokalnego i krajowego (jeśli ktoś miał okazję jechać pociągiem ostatnio na Hel na przykład, to wie o czym mówię) i b) to nie ma być Shinkansen na torach nadzalewówki, ale linia kolejowa, która dowiezie pasażerów np. z Braniewa do Elbląga w 30 minut. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w sezonie kursowały i turystyczne, wolniejsze składy, jednak to nie składy do podróży "widokowych" są tu podstawowym celem. Podstawowym zadaniem tej linii jest świadczenie nowoczesnych usług transportowych dla pasażerów i ruchu towarowego oraz stworzenie połączeń kolejowych w regionie z wykorzystaniem (jeszcze) istniejącej, zrewitalizowanej infrastruktury.
  • rozumiem że pomysł rewitalizacji lini zbojkotowali sycz i kluge tak chetnie pokazujacy sie w naszym miescie?proszę o potwierdzenie
  • RobertKoliński @ursus - Przeciwko tej uchwale zagłosowali wszyscy w zasadzie radni koalicji PO-PSL, na pewno panowie marszałkowie Sycz (PO), Brzezin (PSL) i Kuchciński (PO), zapewne też pani Kluge z Elbląga (PO) - czekamy wciąż na oficjalne potwierdzenie i dokładny wykaz głosów oddanych przez radnych w tym głosowaniu.
  • zaorać zasiać buraki
Reklama