Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska po raz kolejny odłożyła rozstrzygnięcie w sprawie odwołania od decyzji środowiskowej dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
28 grudnia 2018 samorządowcy z województwa pomorskiego złożyli odwołanie od decyzji środowiskowej dotyczącej budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie. 31 grudnia 2019r. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska poinformowała, że decyzję w sprawie odwołania podejmie do 28 lutego 2020r.
"GDOŚ wyznaczył nowy termin załatwienia sprawy na dzień 28 lutego 2020 r. z uwagi na skomplikowany charakter przedmiotowej sprawy, który wynika w szczególności ze specyfiki inwestycji oraz jej lokalizacji w granicach obszarów Natura 2000, a także z obszernych i złożonych zarzutów podniesionych przez strony skarżące decyzję RDOŚ w Olsztynie". - poinformowała PAP Beata Golz, rzecznik prasowy GDOŚ.
Obecnie na terenie inwestycji trwają prace organizacyjne i przygotowawcze. Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Budowa nowej drogi wodnej ma potrwać do 2022 roku. Inwestorem w sprawie przekopu jest Urząd Morski w Gdyni, wykonawcą – polsko-belgijskie konsorcjum firm NDI sp. z.o.o., NDI SA i belgijskiego Besix, które wygrało przetarg, wyceniając swoją pracę na 992 mln złotych.
"Przedłużający się już o ponad rok brak odpowiedzi GDOŚ na odwołanie od decyzji środowiskowej jest niepokojący. W państwie prawa tak poważna i budząca kontrowersje inwestycja, jaką jest przekop Mierzei, powinna być realizowana na podstawie decyzji środowiskowej, która jest prawomocna, a nie jedynie posiadająca rygor natychmiastowej wykonalności. Powinien mieć to na względzie zarówno inwestor, jak i sami wykonawcy" - napisał w komunikacie przesłanym we wtorek PAP rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego Michał Piotrowski.
Więcej na portalmorski.pl