UWAGA!

Rosjanie skarżą się Brukseli na przekop Mierzei

 Elbląg, Wizualizacja ze strony Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Wizualizacja ze strony Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Wiceminister rolnictwa Federacji Rosyjskiej, szef Federalnej Agencji Rybołówstwa, Ilja Szestakow zwrócił się do Komisji Europejskiej ws. przekopu Mierzei Wiślanej. – To kolejna próba zablokowania tej strategicznej dla Polski inwestycji. Apeluję do polityków i ekologów, by nie ulegali rosyjskiej narracji – stwierdza minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Rosyjski wiceminister w piśmie do komisarza ds. środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwa Karmenu Velli zwraca uwagę, że budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną nie jest konsultowana ze stroną rosyjską i zagraża ekologii Zalewu Wiślanego. Szestakow zwrócił się o „przeprowadzenie wszechstronnej analizy możliwych skutków oraz podjęcie świadomej decyzji dot. przekopu Mierzei Wiślanej”, oraz jeżeli to konieczne, o „zabezpieczenie i wdrożenie szeregu środków w celu zrekompensowania szkód wodnych zasobów biologicznych i ich siedlisk”.
       – To dziwne, że argumenty ekologiczne są dziś używane przez kraj, dla którego ekologia nigdy nie była priorytetem. Oceniam to jako próbę zablokowania budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną – stwierdza w odpowiedzi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Apeluję do polityków opozycji i ekologów, by nie ulegali rosyjskiej narracji. – Inwestycja ma ogromne znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa oraz rozwoju gospodarczego północno-wschodniej Polski. Jest realizowana z poszanowaniem najwyższych standardów ochrony środowiska – podkreśla minister Marek Gróbarczyk.
       Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to projekt, który ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.
       Budowa kanału ma rozpocząć się w czwartym kwartale 2018 roku i potrwać do 2022 roku. Koszt inwestycji wyniesie 880 milionów złotych i w całości będzie pokryty z budżetu państwa.
      
       Źródło: Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
      
      
      

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • niech ruski zwrócą zagrabiony samolot złodzieje. a ws przekopu niech nas pocałują w d***e.
  • pieprzone kacapy mineły czasy kiedy komuna wszystko z wami konsultowała. Wy możecie nas w żopu pocałować nim po opróżnianiu ją wytrzemy! aż się wam dziurki w nosie zalepią!!!Polska sama się rządzi i nikt nie będzie mówił co mamy robić ani Moskwa, Berlin i Bruksela!
  • zasypać zalew na granicy z kacapami żeby ich gówna nie zanieczyszczały naszej części zalewu
  • Niech lepiej wezmą się za budowe oczyszczalni scieków w Kalingradzie, skoro są tacy pro EKO a nie wszystko do wody.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    113
    7
    AudiDriver(2018-09-10)
  • Ruski bombardują całe miasta i mordują ludzi tysiącami, a boją się o robaczki w Zalewie :D
  • Nikomu poza PiSem i ich mało inteligentnym wyznawcom ten przekop nie jest potrzebny. Wyrzucanie publicznych czyli naszych pieniędzy w błoto na coś co nie ma uzasadnienia ekonomicznego a jedynie wróżby Gróbarczyka. Nie jest potwierdzone ze jednostki transportowe będą wpływać do Elbląga z Gdańska bo Gdańskowi nie zależy na pozbycie się interesu. Ruskie choć jak zwykle ich intencje są nie szczere maja racje, to złe słynie na i tak już zdegradowane środowisko w tym rejonie. Za 880 mln można wybudować 880 km autostrad lub dróg szybkiego ruchu i to jest bardziej potrzebne a nie port widmo. Jeśli ta inwestycja zostanie wykonana podzieli losy lotniska Mazury czyli będzie tu zabijać jedna barka miesięcznie.
  • Kacapy won od naszej ziemi. Ścierwa za komuny i po. Wasze szczekanie zachowajcie dla Putin Cara.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    56
    10
    Wk..ny(2018-09-10)
  • won kacapy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    48
    8
    jaaaaaaaaaaaa(2018-09-10)
  • @ Walezy - Walezy ale ty jesteś tępy
  • @jaaaaaaaa - on ma rację a Ty jesteś taki jak napisałeś o nim.
  • A co na to nasz kochany senator motorowa? Dalej na kleczkach do Moskwy, a w wolnym czasie do Brukseli
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38
    5
    zdzichuMarynarz(2018-09-10)
  • @ Walezy - Zarobiłeś już swoje kopiejki, możesz juz iść
Reklama