UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • a ty kmiocie dalej boisz się wiatraków zmień lekarza
  • @Fredd.. - Putin juz ogłosił że wybuduje na swojej Mierzei ( Kosie) wokół Cieśniny Piławskiej nowoczesne centrum żeglarskie, hotele, aqaparki, delfinarium itp. Wszystkie jachty europejskie popłyną zwiedzać kaliningradską obłaść a nie " elbląsko - szuwarowo bagienną. Poza tym jachty kilowe nie wpłyną na zalew, bo to przecież płytkie bajoro.
  • Wszyscy do Putina Ojej ! Szkoda że teraz nikt tam nie płynie. ..
  • Polacy wierzą również w gusła i zabobony
  • Napisze jeszcze raz to co już kiedyś napisałem. NIE PO DRODZE MI Z PIS ALE PRZEKOP POPIERAM W 100 %.
  • będziesz miał pracę - przy kopaniu, każda para rąk sie przyda
  • gościu, a kogo to obchodzi???
  • Naiwność nie zna granic. Wszyscy myślą, że jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki z chwilą wykonania przekopu nagle powstanie port w Elblągu i to zapewni nam dobrobyt. A tu figa, bo gdzie są pieniążki na jego rozwój?. Czy są plany (oraz pieniądze) na rozwój infrastruktury około portowej, w tym komunikacyjnej jak nowa linia kolejowa obsługująca port, obwodnice dla TIR-ów, parkingi oraz miejsca izolacji dla niebezpiecznych ładunków itp, itd. Kto też dofinansuje naprawy ulic niszczonych przez samochody ciężarowe przejeżdżające przez miasto. Teraz port jest komunalny, ale z chwilą utworzenia miejscowe władze nie będą w stanie go utrzymać. I najważniejsze jakie towary będzie on przyjmował lub wysyłał, bo przecież obok rynku krajowego największym i najbardziej dochodowym powinien być rynek rosyjski. Tutaj jednak nie ma widoków na to, że stosunki z tym państwem będą chociażby poprawne. Tak też naiwniacy obudzicie się z ręką w nocniku oraz smrodem z psującej się inwestycji, która spowoduje degradację tak środowiska jak i zniechęci turystów do przyjazdu na Mierzeję. A te badania opinii społecznej to fikcja. Polacy nie mają pojęcia co to za inwestycja, a przy dzisiejszym poziomie wiedzy naszych rodaków ponad połowa nie wie gdzie te prace będą prowadzone, bo często mylą Mierzeję Wiślaną z Helską.
  • Powódź jest raz na jakiś czas, a nie co chwilę, ale to nie ma związku z przekopem, tylko z brakiem prac melioracyjnych nad rzeką- jak podnieśli brzeg rzeki od strony hal produkcyjnych, to tam nie wylewa. Trzeba podnieść brzeg z 2 strony i pogłębić koryto rzeki i problem zniknie. Jezioro Druzno też zarasta i się wypłyca no i nie może przyjąć wód podczas cofki. Dodatkowo część powodzi w Elblągu spowodowane jest brakiem zbiornika retencyjnego w Kumieli, to ona wylewa też od czasu do czasu. Trzeba też utrzymywać pasy zieleni, która wchłania wodę, a nie wszytko betonować. Więc jaki to ma związek z przekopem, jak tam będą śluzy?
  • Port nie musi powstawać bo już jest i może przeładowywać do 1,5 mln to towarów rocznie, są suwnice o pozwalające na załadunek detali o masie 100-150 ton spokojnie. Wyremontowano też w ramach pętli żuławskiej 14 marin i przystani żaglowych, a burmistrzowie Tolkmicka i Fromborka jasno powiedzieli, że będą je dalej rozbudowywać. To samo Wójt Sztutowa też mówił o tym, że gmina wybuduje wokół infrastrukturę noclegową i gastronomiczną, Drogę S7 już zbudowali i stopniowo będą robić inne inwestycje, oby udało się też nadzalewówkę uruchomić. Przekop cudów nie zdziała, ale na pewno da impuls rozwojowy dla okolicy, bo ludzie znajdą zatrudnienie w turystyce, w porcie, dzięki bezpośredniej łączności z morzem będzie można np budować dużo większe konstrukcje stalowe i turbiny energetyczne o mocy grubo powyżej 1000 MW. W sklepach żeglarskich i mechanicznych zwiększą się obroty. W restauracjach, hotelach też, a co za tym idzie zwiększy się zatrudnienie i wplywy dla miasta z podatku CIT i PIT, będzie więcej pieniędzy na inwestycje. Miejsca pracy będą też na statku hyfrograficznym i przy obsłudze przekopu, stocznia rzeczna też skorzysta. A dzięki temu, że będzie transport wodny to zmniejszy się właśnie zniszczenie dróg, bo teraz część ponadgabarytów transportują drogami i to je niszczy. A towary będą nie tylko na rynek krajowy, ale i sprowadzane i wysyłane też do innych krajów UE. Z Rosją powinno się handlować, ale na warunkach partnerskich no i prędzej czy później handel ruszy, zwłaszcza, jak będziemy od nich niezależni i nie będą mogli nas szantażować. A co Ci tam spowoduje degradację środowiska, jak Rosjanie spuszczają ścieki do Zalewu i sami pogłębili i poszerzyli okolice ciesniny Pilawskiej, żeby ich okręty podwodne mogły wypływać w zanurzeniu peryskopowym? Zalew sam się zamula i zarasta przecież Nogat go zmnieszal swoimi osadami i namułami dopiero śluzy i przekop Wisły to zmieniły. Przez ostatnie 400 lat Zalew sam z siebie zmniejszył się o ok 20 tys. ha w sposób naturalny, część też osuszono, kiedyś w średniowieczu przecież jezioro Druzno było częścią Zalewu, a Mierzeja Wiślana powstała ponad 600 lat temu dopiero w dzisiejszej formie. Wcześniej były tam wyspy. A rodacy wcale nie są tacy nieuświadomieni, w szkole podstawowej jest geografia i tam uczą gdzie jest Hel, a gdzie Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana większość ludzi popiera przekop i niby dlaczego ci sami ludzie mieliby nie chcieć potem przyjechać na Mierzeję? Zniechęcać za to mogą ich wysokie ceny.
  • Mój ukochany Elbląg zyska nowe życie. KOPAC!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Hetmanska(2019-03-01)
  • co chcecie wysyłać do Rosji jak oni sobie budują prawdziwy terminal i będą kichać na Elbląg
Reklama