Gromadzą Ci się zwroty ze sklepu internetowego? Mamy 3 rady, na czym należy się skupić, aby ten wynik poprawić.
Według prawa, klienci mają prawo zwrócić towar kupiony w sklepie internetowym do 14 dni. Bez podania przyczyny. A e-shop musi zwrócić całą kwotę zakupu. Do typowego sklepu internetowego jest zwracanych około 10% zamówień. Najwięcej zwrotów dotyczy e-shopów z ubraniami – sięgają nawet 40%. Najczęstszymi powodami zwrotów zamówień są: zły rozmiar produktu, towar nie spełnia oczekiwań albo paczka była uszkodzona. A czemu w ogóle powinno się zmniejszyć ilość zwrotów? Ma to pozytywny wpływ na ekonomikę firmy i środowisko naturalne. Co w takim razie robić, aby poprawić swój wynik?
1. Maksimum informacji o produkcie to podstawa
Produkty dostępne na stronie internetowej dobrze opisz. Klient kupuje towar przede wszystkim na podstawie informacji, które mu udostępnisz. Klientowi przydadzą się rozmiary, materiał towaru i parametry techniczne. Świetnie działają recenzje bezpośrednio od klientów, którzy produkt kupili. Pomagają w podjęciu decyzji i budują wiarygodność. Dobrej jakości zdjęcia świetnie uzupełnią opis produktu.
2. Zapewnij skuteczną dostawę
Zadbaj o odpowiednie opakowanie. Dobrze zapakowana paczka wytrzyma nawet niedelikatne obchodzenie się z nią. Klient widząc uszkodzoną paczkę raczej odmówi jej odebrania.
Dobrej jakości opakowania kartonowe zwiększą prawdopodobność dostarczenia paczki aż do rąk klienta.
3. Rozmawiaj z klientami
Pytaj się. Sprawdź, dlaczego klienci zwracają towar i dlaczego nie spełnił ich oczekiwań. To wszystko to ważne informacje, które pomogą ustawić lepiej wewnętrzne procesy.
Pytać się możesz na przykład w newsletterach, ankietach na stronie internetowej albo bezpośrednio przez telefon. Pomimo największych starań wciąż dostajesz dużo zwrotów? Winowajcą może być zły UX strony internetowej albo złej jakości opisy produktów. W takim razie spróbuj połączyć siły z agencją, która pomoże znaleźć problemy na stronie internetowej i je rozwiąże.
--- artykuł sponsorowany ---