9 listopada zostanie oficjalnie otwarta nowa trakcja tramwajowa w ciągu ulicy 12 Lutego i Grota Roweckiego. Dzień później wejdzie w życie nowy rozkład jazdy linii nr 4, 5 i 9. Co się zmieni?
- Dzięki uruchomieniu nowego 900-metrowego odcinka trakcji tramwajowej o 4 minuty skróci się czas przejazdu z południowych do północnych dzielnic miasta. To też spowoduje, że komunikacja tramwajowa stanie się bardziej konkurencyjna od autobusowej. Naszym celem jest to, by tramwaje były podstawowym środkiem komunikacji, a autobusy uzupełniającym – tłumaczy Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Oficjalne otwarcie nowej trasy zaplanowano na 9 listopada, kiedy to dla mieszkańców mają być przygotowane różne atrakcje. Dzień później wejdą w życie nowy rozkład jazdy linii nr 4, 5 i 9. - Zmiany, które wprowadzamy, były konsultowane z mieszkańcami. Przygotowaliśmy kilka wariantów, na które można było głosować przez naszą stronę, zgłaszać też swoje uwagi. W sondzie wzięło udział ponad 1600 osób, zwyciężył nieznacznie wariant pierwszy i to on zostanie wprowadzony w życie. Nowym torowiskiem będą jeździły tramwaje linii nr 4 i 5 – mówi Zbigniew Orzech, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Dodatkowo ZKM zmieni trasę autobusu linii nr 9. Od 10 listopada „dziewiątka” będzie z ulicy płk. Dąbka skręcała w Teatralną, następnie jechała Robotniczą, Pocztową, Rycerską, Tysiąclecia, Grunwaldzką i na dworzec. - Będzie obsługiwać węzeł przesiadkowy na placu Słowiańskim, by wypełnić lukę, która powstanie przy zmianie trasy tramwajów linii nr 4 i 5 – dodaje Zbigniew Orzech.
Na inne gruntowne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej elblążanie będą musieli poczekać. - W przyszłym roku chcemy przeprowadzić badania ankietowe, których analiza pozwoli nam przygotować się do kolejnych zmian. Nie możemy ich robić pochopnie, także dlatego że jesteśmy związani umowami z przewoźnikami, które obowiązują do 2020 roku – dodaje Zbigniew Orzech.
Przypomnijmy, że budowa nowego odcinka trakcji tramwajowej kosztowała 10 mln złotych. 7,5 mln złotych miasto pozyskało na ten cel ze środków unijnych.
Zobacz schemat nowych tras
Oficjalne otwarcie nowej trasy zaplanowano na 9 listopada, kiedy to dla mieszkańców mają być przygotowane różne atrakcje. Dzień później wejdą w życie nowy rozkład jazdy linii nr 4, 5 i 9. - Zmiany, które wprowadzamy, były konsultowane z mieszkańcami. Przygotowaliśmy kilka wariantów, na które można było głosować przez naszą stronę, zgłaszać też swoje uwagi. W sondzie wzięło udział ponad 1600 osób, zwyciężył nieznacznie wariant pierwszy i to on zostanie wprowadzony w życie. Nowym torowiskiem będą jeździły tramwaje linii nr 4 i 5 – mówi Zbigniew Orzech, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Dodatkowo ZKM zmieni trasę autobusu linii nr 9. Od 10 listopada „dziewiątka” będzie z ulicy płk. Dąbka skręcała w Teatralną, następnie jechała Robotniczą, Pocztową, Rycerską, Tysiąclecia, Grunwaldzką i na dworzec. - Będzie obsługiwać węzeł przesiadkowy na placu Słowiańskim, by wypełnić lukę, która powstanie przy zmianie trasy tramwajów linii nr 4 i 5 – dodaje Zbigniew Orzech.
Na inne gruntowne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej elblążanie będą musieli poczekać. - W przyszłym roku chcemy przeprowadzić badania ankietowe, których analiza pozwoli nam przygotować się do kolejnych zmian. Nie możemy ich robić pochopnie, także dlatego że jesteśmy związani umowami z przewoźnikami, które obowiązują do 2020 roku – dodaje Zbigniew Orzech.
Przypomnijmy, że budowa nowego odcinka trakcji tramwajowej kosztowała 10 mln złotych. 7,5 mln złotych miasto pozyskało na ten cel ze środków unijnych.
Zobacz schemat nowych tras
RG