UWAGA!

Stosunki polsko-rosyjskie z przekopem Mierzei w tle

 Elbląg, Stosunki polsko-rosyjskie z przekopem Mierzei w tle

CKiWM Światowid zaprasza w poniedziałek 3 marca o godz. 17 do sali kameralnej kina na spotkanie w ramach Forum Debaty Publicznej. Hasłem przewodnim będzie: „Co nas łączy, a co dzieli. Stosunki polsko-rosyjskie z przekopem Mierzei Wiślanej w tle”.

Gościem elblążan będzie Krzysztof Lisek, poseł Platformy Obywatelskiej, przewodniczący sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych.
     Przypomnijmy, że Forum Debaty Publicznej to propozycja Światowida dla młodzieży, studentów, ale także dorosłych, którym nie są obce sprawy publiczne. Na spotkania zapraszane są osoby publiczne - politycy, naukowcy, twórcy i liderzy organizacji.
     Spotkania mają zachęcić i uaktywnić, przede wszystkim młode osoby, do podejmowania działań i zabierania głosu w sprawach, które ich dotyczą. Najbliższe - z Krzysztofem Liskiem - poświęcone będzie kwestiom wywołującym wiele emocji wśród elblążan, czyli portowi w Elblągu, przekopowi Mierzei Wiślanej, stosunkom przygranicznym z Rosją i swobodnej żegludze po Zalewie Wiślanym.
     - Wszystkie te kwestie wymagają zaangażowania Sejmu i Rządu, więc od gościa debaty będziemy oczekiwać pomysłów na przezwyciężenie impasu w tych sprawach i terminów ich realizacji - zapewniają organizatorzy.
     Prosimy o pytania do posła Krzysztofa Liska dotyczące tych tematów. Zbieramy je w rubryce „... a moim zdaniem” i zadamy podczas poniedziałkowej debaty.
     
     Mówi Justyna Kozłowska-Dyrla z Centrum Kultury Światowid:
PD

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Organizatorowi gratuluję inicjatywy- bez rzetelnego rozwiązania niniejszych problemów rozwój Elbląga jest niemożliwy. Na dzień dzisiejszy obowiązuje prawo- zakaz wpływania do portu w Elblągu z dniem 1 marca- port rezerwatem. Katastrofa ekologiczna w Zatoce Elbląskiej wielokrotnie przekroczona norma rtęci - prawdopodobnie rtęć pochodzi z zatopionych przez Diaczenkę barek. Przepisy, mapy, badania na stronie rafzen. pl klinąć materiały i spostrzeżenia. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2008-02-26)
  • gdyby kilka lat temy, w "świetle" prawa nie wykończono firmy HALEX, Elbląg nadal byłby trzecim portem w Polsce, Roman Wracaj !!!!!
  • wowka Dodać należy, ze „ Halexowi” nie przeszkadzało brak umowy z Rosjanami oraz największej parodii postów morskich w Elblągu. Bił on rekordy przeładunków bo wszystkim kierował rachunek ekonomiczny! Jest zapotrzebowanie – proszę jest i towar cena za wysoka proszę teraz pasuje ? A nie wizjonerzy (?) stworzyli spółkę, która powstała aby działać na zasadzie non profit ! Czyli jednym słowem jej działanie nie ma wcale przynosić zysku więc po co powstała? Przecież całe miasto utrzymuje ta spółkę. Za co dyrektor dostaje wypłatę za to że powstał tam parking dla Tirów? A nasi Radni zastanawiam się czy obudzili się już ze snu zimowego ? Panowie do roboty weźcie się a jeśli macie problem z przesileniem wiosennym to po lecytynę do apteki. Czas ucieka a Igrzyska zbliżają się !!!Łza w oku kreci się jakie fajne imprezy organizował Halex. Panie Romanie niech Pan nie wraca szkoda Pańskiego talentu.
  • wowka Nie jest żadna tajemnica, że Lisek szuka sukcesu politycznego( cały Gdańsk o tym mowi) Dziwi mnie tylko że czloweiek z Gdańka zorganizował debatę a Prezydent miasta nie. Wcisła znowu bedzie błyszczal w reflektorach. Ale czemu mnie to nie dziwi ?
  • Szanowny Panie Piotrze mam pytanie do parlamentarzysty Liska. O to ono: Po pierwsze czy przyjezdzając do Elbląga na debatę reprezentuje on postawę Rządu i Premiera czy też jest to jego osobista inicjatywa nie majaca przełożenia i nie wpływajaca na nic? Jakimi kryteriami kto i za lie oraz dlaczego zlecił wykonanie analiz dokumentów czyli przeczytanie dokumentów z lat czterdziestych i szesdziesiątych do dokumentów dzisiejszych dla grupy ludzi powiązanych z Franciszkańskim Ruchem Ekologicznym? Liderem grupy jest człowiek ze stopniem doktora czyżby w Gdańsku brakowało doktorów habilitowanych czy profesorów? A może nikt z autorytetów swiatowej sławy nie chciał się pod tym dokumentem podpisać? Proszę o podanie do publicznej wiadomości nazwiska wszystkich tych „ naukowców” którym „ Ja” mam zaufać, że się nie mylą!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Dariusz(2008-02-26)
  • Chętnie bym uczestniczył w polemice, ale niestety nie mam czasu. Oto moje pytanie: "Panie pośle, proszę o podanie jednego, jedynego argumentu przeciw przekopowi. " W odpowiedzi nie należy się kierować argumentami ekologicznymi, które są bez sensu ani tym że Krynica Morska będzie na wyspie bo już jest. !
  • Opustoszały i poważnie zniszczony podczas działań wojennych Elbląg, tętni dziś bujnym życiem i stanowi ze swą 50.000 ludnością trzeci po Gdańsku i Gdyni pod względem liczby mieszkańców ośrodek miejski województwa. Przewiduje się usunięcie wód Zalewu Wiślanego i zagospodarowanie tych terenów. Wyrwie się wodom dalsze tysiące hektarów żyznej ziemi i odda pod uprawne pola. Elbląg jest śródlądową przystanią rzeczną statków towarowo-pasażerskich i i łodzi rybackich. .. .. UWAGA. .. .to był cytat z książki "Elbląg i okolice" wydanej w 1952 w nakładzie 7.100 egzemplarzy !!! Takie plany mieli kiedyś robotniczo-chłopscy decydenci. Oczywiście nawet tego nie zrealizowali, bo i po co! Grunt to gadanina. .. .Panie Lisek!. .. .. Przekop Pan tę Mierzeję i będzie spokój. Ruscy, też odetchną i zajmą się czymś pożytecznym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2008-02-26)
  • temat przekou trwa ca 400 lat na zmiane poldery przekop prestancie bic piane bo to to jest smute
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    odludek(2008-02-26)
  • Panie S. D. .Oto argument. Wyspy się nie przekopuje. Wyspę się opływa. Jeden przekop już jest. Drugi argument. Nie ma chętnych na pływanie. Nawet z Elbląga do Krynicy. Trzeci. Zalew jest płytki. Ruch statków powoduje unoszenie trujących mułów. Nawet uprawianie sportów wodnych jest okresami niebezpieczne dla zdrowia. Trzeci. Za podobne pieniądze, można oczyścić zalew do stanu nadającego się do kąpieli i rozwinięcia turystyki wokół całego Zalewu. Południowa część zamarła pod względem turystycznym. Czwarty. Wrocław rozwija się bez portu morskiego. Podobnie tysące miast w Polsce. Widocznie można.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2008-02-26)
  • Naprzykład Zakopane !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2008-02-26)
  • PYTANIE 1: Twierdzi Pan, że Rosjanie w 2006r. zabronili pływać polskim statkom po ich stronie Zalewu. Jak wytłumaczy Pan wielokrotne zawijanie, z Bałtyku przez cieśninę, do elbląskiego portu statku "Tanais" oraz noszenie bandery RP na rufach polskich statków pływających po ich stronie Zalewu, np "Tanaisa", "Orkana" i "Lady Assa", "Hydrograf 7"? PYTANIE 2: Na podstawie jakiego traktatu Rzeczpospolita Polska przekazała część Zalewu Wiślanego Federacji Rosyjskiej? PYTANIE 3: W jakim dokumencie Federacja Rosyjska zażądała zawarcia nowej umowy regulującej żeglugę? PYTANIE 4: W jakim archiwum jest dokument regulujący przedmiotową żeglugę podpisany w 1946r. przez Stalina? PYTANIE 5: Na podstawie jakich faktów wywnioskował Pan, że Federacja Rosyjska nie wypełnia umów międzynarodowych? PYTANIE 6: Używa Pan nazwy "Cieśnina Pilawska". Czy chce Pan powrotu Prus do Rzeszy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Kapitan r.1963(2008-02-27)
  • ŚCIĄGA do 6 pytań: Rosjanie niczego nie zabronili. Ściśle wypełniają umowy międzynarodowe. Wg tych umów do i z portu Elbląg, przez Zalew Kaliningradzki, KMK i Kanał Bałtijski mogą pływać polskie statki towarowe pod polską banderą, nawet rosyjskie nie mogą! Pływanie po wodach wewnętrznych Federacji Rosyjskiej (w tym po Zalewie i przez cieśninę) nie jest zabronione i polskie jachty, statki pasażerskie i towarowe oraz kajaki z tego korzystają. 100% Zalewu Wiślanego jest Polskie a 100% Zalewu Kaliningradzkiego jest Rosyjskie. Ministrowie Mołotow i Osóbka-Morawski podpisali, 16 sierpnia 1946r. (następna um. 15 luty 1961r. ), stosowną umowę międzynarodową, Stalin tej materii nie podpisywał. Lokalne umowy przygraniczne gubernatora FR i wojewody RP (a na ich podstawie pływali turyści, sportowcy i pasażerowie) są aktami niższego rzędu od umów państwowych podpisywanych przez rządy. Federacja Rosyjska wypełnia ściśle umowy międzynarodowe. I dlatego teraz nie wszyscy mogą pływać pomiędzy zalewami Wiślanym i Kaliningradzkim. Umowa którą Polska i Rosja podpisały, ogranicza żeglugę przy granicznej pławie nr 10 (w połowie Zalewu) ale jej nie zakazuje i dlatego od 1946r bez jakichkolwiek przeszkód, dzisiaj również pływamy! Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej RP, wydawnictwa brytyjskie i rosyjskie, określają tę cieśninę jako Kanał Bałtijski.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Kapitan r.1963(2008-02-27)
Reklama