UWAGA!

Teraz ja - Gdzie komunikacja droga, a gdzie tania?

 Elbląg, Gdzie komunikacja droga, a gdzie tania?

Porównując ceny biletów elbląskiej komunikacji miejskiej z czterema innymi miastami, które zamieszkuje podobna liczba osób, nasze miasto może pochwalić się najniższymi opłatami. Spośród pięciu porównywanych miast Elbląg jest jednak najmniejszy.

Oto porównanie:
       Miejscowość; liczba mieszkańców; powierzchnia; cena biletu ulgowego, normalnego
       – Elbląg (128 tys. mieszkańców; 80 km kwadr.; 1 zł, 2 zł)
       – Gorzów Wielkopolski (125 tys.; 85 km kwadr.; 1,1 zł, 2,2 zł)
       – Opole (126 tys.; 96 km kwadr.; 40% zniżki dla emerytów – 1,4 zł, 50% zniżki dla studentów – 1,15 zł, normalny 2,3 zł)
       – Płock (126 tys.; 88 km kwadr.; 1,1zł, 2,2 zł)
       – Tychy (129 tys.; 81 km kwadr.; 1,3 zł, 2,6 zł).
       Warto dodać, że ceny biletów miesięcznych są zbliżone do kwot, jakie płacą elblążanie.
       Nietrudno się nie zgodzić, że poza odpowiednią ceną pracownicy miejskiej komunikacji powinni pamiętać o jakości świadczonych usług. Ale jak wiadomo, ich jakość trudno zmierzyć i wyniki zapewne byłyby podobne.
      
       Źródło: http://www.zkm.elblag.com.pl/, http://www.mzk-gorzow.com.pl/, http://www.mzkopole.pl/, http://www.km.ump.pl/, http://www.mzk.pl/; strony urzędów miejskich porównywanych miast; http://pl.wikipedia.org/.
      
      
Autor Teraz Ja
Liczba publikacji: 70
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
4.8 9 17

A moim zdaniem...

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Najmniejszy? Faktycznie, w/g powierzchni. .. jednak wielkość miasta mierzy się liczbą ludności. ..
  • Hm. .. powiem tak, mniejsze miasta w UE maja wieksze ceny biletow:P
  • .. .tylko, że z wymienionych miast jak się nie mylę to Elbląg ma największe bezrobocie. .. dlatego bilety tańsze.
  • Elbląg powinien się promować darmową komunikacją. Więcej pieniędzy wydaje się na niepotrzebne inwestycje.
  • W innych miastach mają bilety droższe, ale za to mają bardziej zadbany tabor który jest w lepszym stanie niż te Elbląskie Helmuty i Polonezy które są tak zaniedbane że prawie rozlatują się na zakrętach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    yyyyyyy(2010-07-06)
  • Ciekawe czy czytelnicy mogą otrzymać informacje jakie są wpływy z biletów i ile kosztuje ich obsługa z kanarami łącznie. Czy komunikacja nie byłaby lepiej wykorzystana, gdyby można za darmo przejechać jeden przystanek. Czy wiele osób nie zrezygnowałoby z samochodu, co by zmniejszyło korki w mieście.
  • Jednym słowem, przygotujmy się na podwyżki po wakacjach.
  • Mieszkałem jakiś czas w Gorzowie i stwierdzam, że komunikacja autobusowa tam jest boska. Dobrze rozplanowane linie i rozkłady jazdy. Aż się chciało za bilet płacić(wtedy jeszcze 1,05 ulgowy). Z tramwajami była lipa(tabor taki jak w Egu tzn. helmuty przede wszystkim). W Elblągu autobusy to tragedia, a tramwaje nie lepiej. No i nie ma jak po 23 się z centrum do domu wydostać. Zostaje tylko taxi albo własne buty.
  • Tamte miasta funkcjonują w przeciwieństwie do Elbląga, są to centra administracyjne lub miasta w których funkcjonuje jakiś przemysł. Nie wiem jaki jest cel tej publikacji.
  • florek ARO - Kto "wpadł na genialny pomysł " by wpakować niemalże wszystkie linie autobusowe i tramwaj w ul.Płk.Dąbka i za "chwile " to się stanie z ul.12go Lutego ?No jak to kto :nasze "kochane ,przez nas wszystkich uwielbiane " ZKM .Czy w ZKM jest logistyk ,czy tez "planują " aby było ?Acha ,maja dyra ,byłego wojskowego ,który jest "zielony " w temacie komunikacji miejskiej i planowaniu oraz zarządzaniu .Kolesie pomogli zdobyć stanowisko ? www.razemztoba.pl I poczytaj też tu : Mija prawie dwa lata od publikacji moich artykułów i ...nic się nie zmieniło . Uważam ,że spółki należy ZLIKWIDOWAĆ ! A komunikacja miejska powinna być zarządzana przez jedną firmę ,wyłoniona w przetargu ,a ZKM takze do likwidacji .Rachunek ekonomiczny sie kłania :po co 4 prezesów ,4 dyrektorów ,masa kierowników od "czystych wycieraczek w autobusie".I środki na polepszenie funkcjonowania komunikacji sie znajdą .Malo tego ,w Olsztynie jest przewoznik prywatny OKejka ,i niezle sobie radzi, w Krakowie sa tez prywatne rejsowe busy miejskie .Do cholery ,dlaczego NIE w Elblągu ?A przecież było MAXI TAXI ,GULIWER bylby zapewne zainteresowany świadczeniem usług w szerszym zakresie .TYLKO TRZEBA CHWASTY POWYRYWAĆ Z UM I PRZEWIETRZYĆ POLE "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-07-06)
  • florek razemztoba.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-07-06)
  • Pola się nie wietrzy Florku. My mieszkamy w mieście. Spółki powstały kilkanaście lat temu z bardzo źle funkcjonującej firmy. Widać nie jesteś dla nikogo autorytetem, skoro twój tekst nie skłonił władz miasta do zmiany. A swoją drogą, czy jest jakaś dziedzina, w której nie jesteś wybitnym ekspertem? Jeszcze jedno. Berzpłatna komunikacja nie istnieje. I tak za nią płacimy.
Reklama