UWAGA!

Krok w stronę Canal Velo

 Elbląg, Szlak rowerowy w Aniołowie,
Szlak rowerowy w Aniołowie, fot. Anna Dembińska

Projekt „Canal Velo” dotyczy utworzenia sieci dróg i tras rowerowych wokół Kanału Elbląskiego. Urząd Miejski w Pasłęku ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla części tej inwestycji.

Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, zadaniem wykonawcy będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zawierającej plan zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany, projekt techniczny, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, specyfikacja wykonania i odbioru robót, projekt stałej organizacji ruchu, projekt nasadzeń zastępczych (o ile wystąpi konieczność usunięcia drzew) etc. Kryteria brane pod uwagę to cena (60 proc.) i okres gwarancji rękojmi (40 proc.). Termin składania ofert upływa 28 listopada.

Przypomnijmy, że w sierpniu Rada Miejska w Pasłęku zdecydowała o zmniejszeniu w tym roku dofinansowania programu Canal Velo przesuwając środki m. in. na termomodernizację szkół.

- Przesunięcie środków przez Gminę Pasłęk nie wpływa na realizację projektu „Canal Velo, budowa spójnego systemu sieci dróg i tras rowerowych Krainy Kanału Elbląskiego”. Obecnie projekt "Canal Velo” jest na etapie uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie – mówił wówczas Rafał Dąbrowski, przewodniczący Zarządu Związku Gmin i Powiatów Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego. - Decyzja o przesuwaniu środków na kolejne lata jest decyzją Gminy Pasłęk, która zgodnie z planowanym harmonogramem projektu przygotowuje się do realizacji projektu „Canal Velo”. Zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miejskiej w Pasłęku z 1 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany uchwalonego na 2024 r. budżetu Gminy Pasłęk, wprowadzenie zmian na zadaniu inwestycyjnym „Canal Velo” polega na zmniejszeniu w 2024 r. planu wydatków a zwiększeniu w 2025 r. W celu ogłoszenia przetargu na opracowanie dokumentacji, niezbędnym jest zabezpieczenie środków finansowych w roku przyszłym – podkreślał.

Termin składania ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji upływa 28 listopada. Na jej przygotowanie wykonawca będzie miał 7 miesięcy. Trasa Canal Velo ma prowadzić od Elbląga przez Ostródę i Pasłęk do Iławy, zakłada utworzenie ścieżek m.in. wokół jeziora Jeziorak czy Drwęckiego. Każda gmina na trasie Canal Velo wykonuje swoją część robót, a pasłęcki odcinek szlaku ma mieć długość 15 km.

Jak wynika ze wstępnej analizy wykonalności Canal Velo z grudnia 2022 r., według założeń źródłem finansowania kosztów zadań objętych wnioskiem miał być Regionalny Program Operacyjny Fundusze Europejskie dla województwa warmińsko-mazurskiego 2021-2027. Zakładana wartość projektu w tym dokumencie to 82,5 mln zł, a dofinansowanie z FE WiM to ponad 70 mln zł. Wysłaliśmy pytania do Urzędu Marszałkowskiego, na jakim etapie jest realizacja całego projektu, czy zmienił się on w stosunku do pierwotnej koncepcji, jak na dziś wygląda jego finansowanie i kiedy cała koncepcja może zostać zrealizowana?

TB

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A w Elblągu dalej stara bida
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    6
    Mieszkaniec678(2024-11-20)
  • Co to już w Elblągu i okolicach miało nie powstać! Kolej nadzalewowa, ścieżka rowerowa do podgrodzia, S22 do Malborka, kolej do Gdańska wzdłuż S7,port przeładunkowy, przebudowa linii kolejowej 204 z Malborka do Braniewa i wiele innych! A co powstało? Remont rzeźb i 100 metrów ścieżki rowerowej na Grunwaldzkiej xD
  • Nie zapomnij o nowej siedzibie Policji haha
  • Nie przesadzaj, że aż tyle już było pomysłów. Nasze władze na pewno czymś nas zaskoczą; ) Może np. podadzą się do dymisji... To by było coś; )
  • I tylko za ścieżkę rowerową do Pogrodzia i port odpowiada miasto. Reszta to zadania województwa i państwa.
  • Najważniejsze że pis odsunelismy od władzy. Tym żyje nic mi więcej nie potrzeba.
  • Obawiam się, że skończy sie na rysowaniu palcem po mapie i postawieniu paru tabliczek. Prawdziwy szlak rowerowy, jak np. Velo Dunajec przekracza niestety możliwości gminy. To zadanie dla województwa. Tak się dzieje np. w Małopolsce.
  • @Głeboka myśl - suchy chleb bede jadl aby tylko patowladza mogla wygaszac oczekiwania bo pis nie rzadzi, rzadzi korupcja
  • a co mnie obchodzą goralenvolken, chciwusy i sknery
  • Uważam podobnie. To powinien robić jeden podmiot a nie kilka cz kilkanaście. Jakieś przesuwania środków, kombinacje... Jeden skończy drugi jeszcze nie zacznie. No i ciekawe jak będzie ze spójnością całego projektu
  • Mocne przegięcie pały, co jeszcze dla pedalarzy? OC płacą ?? Jeżdżą jak święte krowy. A może by tak coś w stronę In Vitro!!!. Niedługo ciapaci rowerzyści rozjadą ten region
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    4
    .,..,,.(2024-11-20)
  • Pasłęk a dlaczego nie Wąchoc czy Głuchołazy, będą majstrować nam przy naszym Kanale Elbląskim - radni z Pasłęka zaglądają na nasze podwórko bo czują I widzą, że nasi zasnęli, o bido elbląska, bezradna maso jak beczki porzucone z chemkaliami, gawędziarze za naszą kasę, amnezjo starcza- proszę, błagam weźcie się za robotę, albo zostawcie to zajęcie, które Wam dumy nie przynasi- pan Stenke zrobił nam elblążanom unikalną atrakcję turystyczną na skalę światową, są tylko dwie takie - w Kanadzie I u nas o której w Pasłęku wiedzą... a w Elblągu? no cóż jest rzeka... jest woda i jak była mokra - tak dalej jest mokra.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    Kaskader(2024-11-20)
Reklama