UWAGA!

Most kolejowy ma być jak nowy

 Elbląg, Most kolejowy pod koniec grudnia 2022.
Most kolejowy pod koniec grudnia 2022. Fot. Mikołaj Sobczak

Usprawnić przewóz węgla koleją do elektrociepłowni mają zapewnić kolejne prace realizowane na odcinku Elbląg Zdrój–Tropy. - Wartość robót to prawie 12 mln zł – informuje PLK. Spółka przeprowadza remont mostu kolejowego nad rzeką Elbląg.

- To kolejny etap prac na odcinku między Elblągiem Zdrój a Tropami na linii Elbląg – Braniewo, które przełożą się na poprawę kolejowego dostępu do elektrociepłowni – podają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace mają być zrealizowane do końca 2023 r. Wiążą się m. in. z naprawą uszkodzonych elementów stalowych konstrukcji, przyczółków i filarów. Poprawiona zostanie izolacja, zabezpieczenie mostu przed korozją ma też zaowocować lepszym wyglądem obiektu. Inwestycja jest realizowana z własnych środków PLK.

  Elbląg, Most kolejowy pod koniec grudnia 2022
Most kolejowy pod koniec grudnia 2022 Fot. Mikołaj Sobczak

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A informują, że "na bieżąco prowadzą roboty, które przywracają dobre parametry linii kolejowych".

- Efektem prac utrzymaniowo-remontowych w Elblągu będą sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów. Remont torów pozwala na utrzymanie bardziej ekonomicznego przewozu ładunków – twierdzi prezes zarządu Ireneusz Merchel.

Prace realizuje firma PPMT z Gdańska, mają być prowadzone w sposób umożliwiający nieprzerwany dojazd składów do elektrociepłowni.

red. na podst. inf. PKP PLK S.A.

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Malowanie konstrukcji w mrozie na dobre nie wyjdzie!! Remont nic nie usprawni, przepustowość pozostaje bez zmian.
  • a w jakim celu tam usprawniać przepustowość?? Skoro tam ruch znikomy, bardziej to poprawi bezpieczeństwo.
  • A o remoncie kolei nadzalewowej cisza. ech wy, ,, ,brak kulturalnych slow.
  • Za 12 miljonow postawić lepiej nowa elektrownie. Wodną albo wodorowa żeby tylko tego węgla nie wozić i palić. Smród nie do wytrzymania. Niech prezydent przyjedzie na pomieszkać przy elektrowni to by zobaczył jak żyjemy w spalinach i dymie.
  • Szkoda ze w tym miescie nikt nie mysli przyszlosciowo i nie wybiega mysla dalej niz na dzien w przod. Ten most jak i tan inujny nadaja sie do gruntownej przebudowy tzn tzreba je podniesc wyzej a ten inijny tzreba poszerzyc, wykonac drogi rowerowe, chodniki. Te dwa mosty beda blokowac wplywanie wysokich jednostek. Druga opcja to budowa tunelu pod rz elblag, przynajmniej w kwestii drogi, kolejowy moze byc obrotowy. tak czy inaczej ten teren nalezy oddac dla rzadu, miasto nie ma ani koncepcji ani srodkow na jego rozbudowe.
  • Prawie nikt by tą koleją nie jeździł, więc póki co cisza. Trzepanie politycznej piany, publiczne wypowiadanie oszustw i obietnice z kapelusza wkrótce się zaczną. Będzie głośno, nie bój się.
  • @Dość juz PRLu - "Te dwa mosty beda blokowac wplywanie wysokich jednostek" - A o jakich łódkach myślisz? Mają składane maszty, to nie pomaga?
  • Gdyby Elbląg miał innego prezydenta, który by ciężko nad tym pracował, aby Kolej Nadzalewowa została wyremontowana i zostały przywrócone pociągi to może by była Kolej Nadzalewowa
  • Sami elblążanie widzicie, że głosując na PO, PSL i Lewicę głosujecie przeciw Kolei Nadzalewowej. Obecne władze Elbląga czyli PO, PSL i Lewica nierozumieją tego, że elblążanie chcą Kolei Nadzalewowej i jeszcze na złość elblążanom sprzedali dworzec Elbląg Zdrój
  • Może takiego prezydenta, jak ten, co przez ponad 8 lat swojego pontyfikatu, po angielsku nie raczył się nauczyć mówić ani pisać? Tylko nadal coś niezrozumiale duka robiąc z siebie pośmiewisko. Angielskiego mozna się w pół roku nauczyć, ale trzeba chcieć i mieć mózg.
  • Jak rządziło SLD to nie dość, że połączenia kolejowe były likwidowane to jeszcze tory były rozbierane, Za rządów PO -PSL też były likwidowane połączenia kolejowe. No i też upadały PKS-y. Połączenia PKS też były likwidowane czyli PO, PSL, SLD (Lewica) są liderami w likwidacji połączeń PKS i PKP
  • Jakby zelektryfikowano odcinek Tropy - Elbląg Zdrój to pociągi regionalne od strony Pasłęka kończyły by bieg na wcześniej wymienionej stacji zamiast na głównej stacji Elbląga, no ale musiałby być sposób na odzyskanie samego dworca.
Reklama