UWAGA!

----
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • 200 milinów na infrastrukturę to dobra wiadomość. Warto świętować i życzyć, żeby mądrze były wydane te pieniądze. Autor tekstu przypomina, że tor wodny do istniejącego terminala ma być pogłębiony do końca 2027 roku. Dopiero wówczas do Elbląga będą mogły dopłynąć statki o parametrach przekopu, czyli do 100 metrów długości, 20 m szerokości i zanurzeniu do 4,5 m. Można też przypomnieć trochę zapomniany temat budowy obrotnicy. Żeby te długie statki jak już dopłyną mogły też zawrócić i odpłynąć trzeba wybudować obrotnicę dla statków do 100metrów. Jakoś tak cisza zapadła w tym temacie. Może już są obawy albo jest pewność, że obrotnicy dla tak dużych statków nie da się w tej lokalizacji wybudować tylko dla takich króciutkich i płyciutkich stateczków. Jeżeli tak jest to po co wydawać na pogłębianie? Czy autor tekstu może zadać pytanie Dyrektorowi - co z budową obrotnicy i jaka ona będzie? Bo to może decydować o tym jaki będzie ten port
  • Jeszcze trzeba mieć honor
  • Cóż za marzenia hahaha
  • a ludzie w gminach czekają na wodę i kanalizację
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    pieniężnianin(2025-11-27)
  • Spytałem sztuczną inteligencję o wielkość akwenu umożliwiającego wybudowanie obrotnicy dla statków do 100 metrów długości. Ależ zaskok. Może AI się myli. Oby. Przytoczę podsumowanie: „ Minimalna powierzchnia akwenu niezbędna do budowy obrotnicy dla statku 100-metrowego to od około 3,14 hektara (dla basenu o średnicy 200 m z asystą holowników) do ponad 7 hektarów (dla basenu o średnicy 300 m bez asysty holowników), w zależności od warunków operacyjnych, głębokości wody i parametrów manewrowych statku. Ostateczny rozmiar powinien być potwierdzony analizami nawigacyjnymi i symulacjami. ”   Na pewno takie analizy i symulacje Pan Dyrektor ma i powinien nas Elblążan nie wierzących w budowę portu na miarę oczekiwań przekonać, że jednak się da pobudować a pieniądze na pogłębianie, przekop, wyspę nie poszły na marne. Te 200 milionów na infrastrukturę drogową i inną jest Ok. Dla miasta coś dobrego się zrobi.
Reklama