UWAGA!

Pogłębianie toru wodnego za drogie

 Elbląg, Prace nad modernizacją nabrzeży rzeki Elbląg
Prace nad modernizacją nabrzeży rzeki Elbląg (fot. mat. prasowe Budimex)

Urząd Morski w Gdyni unieważnił przetarg na pogłębianie toru wodnego od powstającego kanału przez Mierzeję w stronę Elbląga. Chińska oferta nie została uwzględniona, a polska okazała się za droga.

Przypomnijmy, że w przetargu na prace podczyszczeniowe i refulacyjne na odcinku ok. 10 km od przekopu w stronę Elbląga wystartowało dwóch oferentów. Konsorcjum NDI i NDI Sopot, które realizuje już razem z belgijskim Besix budowę kanału żeglugowego oraz China Harbour Engineering Company z Pekinu. Pierwsza z firm zaoferowała za swoje usługi 134,3 mln zł brutto, druga – 55 mln złotych.

Komisja przetargowa nie uwzględniła chińskiej oferty, a ofertę polskiego konsorcjum co prawda uznała za najkorzystniejszą, ale przetarg unieważniła, bo... „zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 70 000 000 zł, a zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty”.

- W unieważnionym przetargu zamawiający odrzucił ofertę China Harbour Engineering Company Ltd., które nie wykazało, iż cena jego oferty nie jest rażąco niska. Wykonawca nie odwołał się od tej decyzji zamawiającego - poinformowała nas Anna Schroeder z Urzędu Morskiego w Gdyni.

Przypomnijmy, że wspomniane prace to ostatni etap budowy drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga. Mają potrwać 11 miesięcy od daty podpisania umowy i zakończyć się w lutym 2023 roku. Obejmują m.in. roboty czerpalne - transport i refulację urobku z wbudowaniem w nowo projektowaną wyspę na Zalewie Wiślanym, zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego

Unieważnienie przetargu może oznaczać, że termin zakończenia pogłębiania toru wodnego zostanie wydłużony. Nowy przetarg ma być ogłoszony jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku.

Przypomnijmy, że nowa droga wodna ma być gotowa do końca 2023 roku. Całość prac może kosztować nawet dwa miliardy złotych.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wkrótce będą łapanki na ulicach i wtedy tania siła robocza się znajdzie - za miskę ryżu. .. starczy?
  • Dlaczego Chińska oferta nie została uwzględniona? Chodzi mi o rzetelność artykułu. Takie pisanie aby pisać,
  • bo Polacy wycenili jak to jest warte a chinole po swojemu bo tam z niektórymi kosztami się nie liczą w ogóle w państwie totalitarnym. Potem po latach okaże się że wzięli chinoli kasę pod stołem przewalili na prawo i lewo a toru wodnego ni widu ni słychu jak to inne podobne tematy.
  • Statek pogłębiarka za droga. Pogłębianie za drogie. Przekop za 880 melonów wybudowany kosztem 2 miliardów za drogi nie jest. Logika rodem z Misia Barei. Witamy w ekonomii Państwa PiS omyłkowo nazywaną Polską. ..
  • jak będzie taka potrzeba, to Rosjanie niedługo sami go sobie pogłębią.
  • Sam przekop nigdy nie będzie za drogi.
  • @LucynaŁupina - Jasne, nawet jak z 20 miliardów będzie kosztował, toż to pomnik prezesa, a tu pieniądze znaczenia nie mają. Ma być i tyle. Gorzej z szarymi Polakami, a Ci będą dymani nadal tylko jeszcze mocniej. Brawo PIS
  • Czekamy na wiążącą opinię tego cudaka od kanału Sueskiego.
  • @LucynaŁupina - No możemy zacząć program kosmiczny i loty na Marsa. Nigdy nie będzie za drogo sky is the limit!!! Takie pisanie aby pisać. U zbiegu kanału i wód Zalewu Wiślanego kończy się magia przekopu i zaczyna się woda po kolana. Wszystko dla UM za drogie; )
  • ludzie nie chcą pracować, bo państwo wszystko daje. zamknęłam działalność bo opłaca się bardziej pracować niż być pracodawcą. szukajcie sobie frajerów, do placenia podatków, zus, itp bzdur.
  • @LucynaŁupina - Dlaczego bo była za tania. Bo ktoś od Was nie przytulił koperty. Ot cała filozofia zamówień publicznych = jak do wydania jest 70 milionów złotych to skrajną niegospodarnością jest oszczędność 15 milionów złotych. W kolejnym rozdaniu ten sam chińczyk złoży ofertę w konsorcjum z Polską spółką krzak zadeklaruje 70 mln za to samo zadanie i wtedy oferta przejdzie.
  • @LucynaŁupina - Czy kiedykolwiek i gdzie widziałaś jakieś przekopy. Są to poważne prace, nad którymi należy się głęboko zastanowić - ważne, że w przyszłości należy ciągle odmulać ten rów.
Reklama