UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Ta obrotnica to chyba dla kajaków, co wy poważnego chcecie obsługiwać takim mikrusem
  • Przecież nic dłuższego niż 160m nie zmieści się w śluzie przekopu, więc nie bij piany.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    14
    KatNaIdiotów(2025-01-20)
  • @KatNaIdiotów - Modelowy statek ma 100 m długości i 20 m szerokości. Rozporządzenie dotyczące infrastruktury morskiej mówi o tym, że w przypadku tzw. statków suchych szerokość obrotnicy powinna być policzona według wzoru 1,6 x długość statku. Jeżeli statkiem modelowym jest statek o długości 100 m, to obrotnica według wzoru 100 × 1,6 powinna mieć 160 m. A jeżeli bierzemy pod uwagę statki przewożące tzw. węglowodory, czyli statki mokre albo gazowce — na co jak wiem, nastawia się elbląska elektrociepłownia — to pod uwagę należy brać dwukrotną długość statku modelowego. A wtedy mamy już wskazanie ustawowe, że dla takich statków potrzebna jest obrotnica o średnicy 200 m — powiedział kpt. Wiesław Piotrzkowski
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    4
    KatNaKata(2025-01-20)
  • @KatNaKata - Czyli już pewnie elektrociepłownia się nie nastawia...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    No tak(2025-01-20)
  • @KatNaKata - To własnie miałem na myśli, pisząc o za małej obrotnicy. Panie redaktorze, mógłby pan sprawdzić u źródła, czyli u wspomnianej EC na przykład, co oni na to?
  • @KatNaKata - Wg tego dokumentu.2.0 dotyczy obracania przy pomocy holownikow. Obrót na szpringu 1.5x długość statku. sap. sejm. gov. pl/isap. nsf/download. xsp/WDU19981010645/O/D19980645.pdf Dodajcie. pdf i otworzy sie dokument
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Jerzy Lebioda(2025-01-20)
Reklama