Konsorcjum NDI/Besix wraz Urzędem Morskim w Gdyni podsumowało I etap budowy drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany, czyli przekop Mierzei Wiślanej. Przypomnijmy, że inwestycja trwała 35 miesięcy, a sam kanał żeglugowy funkcjonuje od niecałych dwóch miesięcy. Zobacz film.
- Otwarcie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej we wrześniu stało się faktem. Dzisiaj zapraszamy na filmowe podsumowanie prac przygotowawczych, projektowych oraz wykonawczych tego etapu „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Projekt zakładał jednoczesną realizację portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej i kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, a także wykonanie nowego układu drogowego z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu oraz budowę tzw. sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Obecnie w trakcie realizacji są dwa pozostałe etapy inwestycji – informuje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.
Modernizacja rzeki Elbląg wraz z pogłębieniem toru wodnego na Zalewie Wiślanym mają się skończyć w przyszłym roku.