Super!!! A jednak można. Przypominam, że niektórzy chcieli zrobić z kolei nadzlewowej ścieżkę rowerową. Teraz bardzo ważna jest promocja. PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
Trzy pytania: 1) Dlaczego impreza nie jest na starym mieście, a miedzy wieżowcami? 2) Dlaczego nie biorą w niej udziału elbląscy rycerze? 3) Dlaczego nie będzie na niej prezentowana Elbląska gra "Piekarczyk"?
Janku, Tobie i Braniewskim rycerzom życzę powodzenia!!! Od lat obserwuje to co robisz dla Fromborka i naszego regionu. Twój festiwal organowy ożywia to czarowne miejsce. Teraz ta inscenizacja, SUPER!!! Postaram się pojechać do Fromborka i to zobaczyć, bo zapowiada się smakowicie. Mam nadzieje, że niedługo takich imprez we Fromborku będzie więcej i będziemy na nie mogli jeździć Koleją Nadzalewową.
Pozdrowienia od wikingów z Elbląga.
Florek, Tubylec i internauci, zwolnicy reaktywacji i kursowania Perełki Regionu Elbląskiego - Kolei Nadzalewowej i rozwoju turystyki, proponuje Wam: Po obywatelsku przypilnujmy, by zrealizowano te obietnice. Jeżeli się będzie dobrze działo wspierajmy to działanie. A jak będzie źle to reagujmy!!! Internet to coraz większa siła. Nie pozwólmy politykom sobą manipulować. Bo w rok wyborczy dzieją się cuda!!! Przypilnujmy by coś po wyborach zostało pożytecznego, a nie tylko ulotki pełne obietnic do sprzątnięcia
Panie Piotrze z Tczewa dziękuje za mądre słowa!!! Do zobaczenia na żelaznym szlaku nad zalewem. Bo wierze że uda się reanimować to połączenie. Jak będę mógł w czymś pomóc to pomogę. W miarę skromnych możliwości będę wspierał każdego, kto przyczynia się do rozwoju turystyki w regionie elbląskim.
Czerwony z wieloma twoimi wypowiedziami na Portelu się nie zgadzam, ale dziś z większością się tak. Acz nie wiem czemu piszesz: „ Chodzą słuchy, że jesteś spokrewniony z EKO – formacją mocno wierzących obywateli o zabarwieniu konserwatywnym. ” Ja na ten temat nic nie wiem. No, ale może jesteś lepiej poinformowany.
Hero , a jak myślisz? Kormak właściciel łodzi wikingów „Welet”(elbląskiej) za wkład w budowanie skansenu na Wolinie, ma tam dla siebie i swojej załogi jedną z 24 chat. My jak wikingowie tak jak 1000 lat wcześniej też wędrujemy. W tym roku byliśmy już w Kowalu pod Włocławkiem i Tczewie. Panujemy jeszcze: Kalisz www.muzeum.kalisz.pl ,Pruszcz Gdański www.pruszcz-gdanski.pl , Ogrodzieniec, Drohiczyn www.svet-perk.pl , Ląd nad Wartą festiwal-lad.pl , Górowo Iławeckie, Leśno koło Brus, Bydgoszcz, Braniewo www.nidhogg.oskbraniewo.pl , Mamowo(Rosja), Wolin www.jomsborg-vineta.com , Olsztynek, Kijów (Ukraina), kurhany koło Braniewa. I może jeszcze Grzybwo www.grodgrzybowo.mysite.pl i Ciechanów. Jak widzisz mamy się gdzie realizować i w Elblągu NIC NIE MUSIMY, chcemy ale nie musimy. Nic na siłę. Posobnie jest z biznesem turystycznym. Może zainwestować w region Elbląski, ale nie musi. Ma mnóstwo innych ofert gdzie stwarza mu się lepsze warunki. I to od nas i naszych władz, zależy czy biznes turystyczny będzie motorem napędowym regionu
Hero i jeszcze kilka pytani? Dlaczego Anglicy kupują w Polsce stare wagony i lokomotywy? Dlaczego uruchamiają w Anglii stare nieczynne linie kolejowe i wąskotorowe? Dlaczego bilet na rejs z Gdańska czy Gdyni na Hel kosztuje 15zł, a na kanale Elbląskim Elbląg - Buczyniec 75zł? I pytanie mojej działki: Dlaczego na Wolinie jest Skansen Historyczny „Centrum Słowian i Wingów” (24 chaty, bram i wał z palisadą) www.jomsborg-vineta.com , który odwiedzaj turyści i wycieczki szkolne. A dlaczego nie ma Truso. Według logiki tego, co piszesz wynika, że Anglicy, Wolinianie i władze Trójmiasta mają „nieodpowiedzialnych ekspertów” Pozdrawiam
Hero po pierwsze nie obrażaj człowieka jak go nie znasz. Sam piszesz: „ Najcześciej rację mają ci eksperci ktorych nikt nie zaprasza i nikt nie slucha. ” Ekspert ze Szwajcari (Naukowiec zajmujący się kolejnictwem w Europie i na świcie)za swoje opinie nie brał ani grosza, przyjechał na własny koszt, prywatnie do Polski specjalnie na ostatni kurs kolei nadzalewowej - kolei o której naprawdę sporo wiedział, a chciał koniecznie jeszcze się nią przejechać przed likwidacją, bo jest to unikatowa linia w Europie. Po drugie nie manipuluj faktami. Minister Ewa Kopacz właśnie, dlatego, że skorzystała przy podejmowaniu decyzji z opinii ekspertów nie zmarnowała wielkiej kasy i nie naraziła „ kilka tysiecy ludzi … na powiklania poszczepienne. ” Hero mam pytanie. Na czym opierasz swoja tezę : „ Moim zdaniem kolej nadzalewowa bedzie potrzebna dopiero wtedy gdy zaludnienie w regionie wzrosnie pięciokrotnie” Bo ja uważam, że to właśnie kolej i rozwój turystyki w regionie nadzalewowym zapobiegnie wyludnianiu się tego regionu i migracji za lepszym bytem. Turystyka jest jedynym realnym aktywatorem rozwoju tych biednych okolic. Badania naukowe na świecie dowodzą, że 1 miejsce pracy w branży turystycznej procentuje 4 do 8 miejsc pracy w okolicy w branżach około turystycznych.
Czerwony to smutne, że to co napisałeś to 100% prawda. Rok cudów przedwyborczych. Chyba nawet poznamy kilku radnych, bo nam napiszą w ulotkach, co to chcą dla nas zrobić i jak będzie wspaniałe.
Hero, po czwarte sprawnie kursująca i w odpowiednich godzinach kolej może być doskonałym środkiem transportu dla weekendowych wyjazdów Elblążan na jednodniowy wypoczynek( bez samochodu) turystyka piesza, rowrowa, koncerty organowe- Frombork, surfing, żeglowanie i plażowanie, grillowanie, jagodobranie, grzybobranie … itd.
Hero, po trzecie jak uważasz że południowy brzeg Zalewu Wiślanego nie jest piękny i nie jest atrakcyjny widokowo dla turystów to widocznie nie woziłeś swoich gości koleją nadzalewową. Moi przyjaciele wspominają do dziś wycieczkę koleją na brzegu nad wodą. A po drodze są perełki(fakt trzeba je odkurzyć)Tolkmicko, Suchacz, Kadyny no i perła w koronie Frombork. Dla moich przyjaciół z Polski i Anglii pobyt w Kadynach i Fromborku był sporym przeżyciem. I namówili tez swoich znajomych do odwiedzenia naszego region. Sam osobiście zwoziłem kilkadziesiąt osób w ten rejon.
Hero, po drugie kolej, która przedstawiłem w linkach www.pod-semaforkiem.aplus.plwww.kolej.one.pl jest dużo droższa, w utrzymaniu, ze względu na ekstremalnie trudny teren. A mimo to, jest utrzymywana i kursuje. Podobnie jak Żnińska Kolej Powiatowa www.ciuchciaznin.pl I nikt tam nie myśli o jej likwidacji i przerobieniu na ścieżkę rowerową. Notabene, którą tez z czasem trzeba stworzyć.
Hero
Hero. Po pierwsze swoją opinie obieram o diagnozę szwajcarskiego eksperta od kolejnictwa, który na temat kolei na świecie wie bardzo dużo. Miałem przyjemność odbyć z nim rozmowę kilka lat temu. Przyjechał on specjalnie do Polski na ostatni kurs kolei nadzalewowej. Twierdził on ze tego typu linie kolejowe na świecie są utrzymywane przez samorządy, bo sam w sobie kolej nie jest dochodowa(koszt utrzymania infrastruktury- bo sama linia może być dochodowa). Lecz jako produkt turystyczny daje wartość dodaną jako atrakcja turystyczna zwiększa ilość turystów i generuje zyski w branży turystycznej(hotele, gastronomia, wypocznie sprzętu, pamiątki itd), a to powoduje przyrost miejsc pracy przez to zamożności mieszkańców i co za tym idzie dochody samorządu z podatków. I bardzo mi utkwiło w pamięci zdanie w którym stwierdził, że szkoda, że likwiduje się kolej. Bo za 8-10 lat władze po przekalkulowaniu zysków i strat, wrócą do idei kolei i rozpoczną proces jej reaktywacji - tak jak sie dzieje na całym świecie.
Na prawie całym świecie branża turystyczna jest dochodowa i dynamicznie się rozwija. tylko u nas jest nieopłacalna. Kolej nadzalewowa jest szansą na dobry produkt turystyczny i ma szanse przy odpowiednim zadbaniu i dobrej promocji być generatorem zysków z turystyki w regionie elbląskim. Gdzie indziej można:
www.pod-semaforkiem.aplus.plwww.kolej.one.pl
PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
Nareszcie coś się dzieje. Acz uważam, że realizacja programu: " PROGRAM ROZWOJU TURYSTYKI W OBSZARZE KANAŁU ELBLĄSKIEGO I POJEZIERZA IŁAWSKIEGO NA LATA 2004- 2006 z perspektywą lat 2007 – 2003", który zawierał 113 projektów na kwotę 378 milionów, w tym Truso i skansen wsi żuławskiej. Tyle, że ten projekt nie miał gospodarza, realizowany jest szczątkowo. Smutne. Na moje gdzieś 60-70 milionów, które mogło ożywić region i dać miejsca pracy poszło bokiem. Projekt realizowany jest w bardzo okrojonej części i co najmniej 4-5 letnim opóźnieniem. Tysiące mieszkańców miasta i regionu wyjechało za poszukiwaniem lepszego życia. Turystyka to rozwój i jak na razie, nie widzę lepszego sposobu na stworzenie dobrze płatnych miejsc pracy w regionie Elbląskim. PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU !!!
„Kąpielowa” wyprawa koleją nadzalewową
„Kąpielowa” wyprawa koleją nadzalewową
Festyn historyczny już jutro
Wojna głodowa, czyli jak zdobywano Frombork – posłuchaj!
Nowe szynobusy na Warmii i Mazurach
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Kanał Elbląski to skarb, który należy wykorzystać
Wszystkie tory (do)prowadzą do Braniewa
Kanał Elbląski to skarb, który należy wykorzystać
Kanał Elbląski to skarb, który należy wykorzystać